Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

WC skøyter Stavanger diskusjonstråd

NYTT TEMA
Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 10537
17.11.17 18:07

Det er vanskelig å tro hva som skjer med de norske skøyteløperne denne sesongen! Nesten framgang over hele fjøla samt at hundredelene er på vår side!

Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 8393
17.11.17 18:09
Sjefssløggern: Og denne gangen har både VG og Dagbladet dette som hovedoppslag på sine nettaviser! :)

Ja, er det ikke herlig? :-)

jonsalars
jonsalarsInnlegg: 270
17.11.17 19:58

Utruleg å vinna to gonger på ein dag! Aldri ein feil, mens andre stressar og gjer småfeil. Ser verkeleg lovande ut. Og flott med stor framgang for Henrik, snart under 35.

Men Kodaira stal showet. Kan verta verdensrekord før jul. 

mcclair9
mcclair9Innlegg: 3787
17.11.17 22:43

Ein brilliant dag for norsk skøytesport og for Lorri! Eg er mektig imonert. At han skulle ha dette nivået inne, oversteig mine villaste fantasiar. Ser nesten meir fram til VM sprint enn til OL:) Gler meg forresten også veldig til dei neste to dagane i Stavanger, sjølv om det uunngåeleg blir ein liten norsk nedtur. Det bugnar uansett av interessante løp og løparar både lørdag og søndag både i A og B. 

Må også få med at eg er ekstremt skuffa over det elendige publikumsoppmøte. Berre nokre hundre til stades og langt dei fleste av dei var tilreisande frå andre landsdelar eller utlandet. Ja, tidspunktet var ugunstig rett etter jobb, men likevel. Dette var eit skikkeleg slag i tryne på alle som hadde håpa på folkefest under det heimlege arrangementet no når skøytesporten er i vinden meir enn nokon gong dei siste 20 åra. Blir litt snakk om Bergen for tida, men eg trur på opp i mot 10 tusen tilskodarar i dag om verdenscupen hadde blitt arrangert der i staden for. Stavanger kan reise noko av kjerringa i morgon og søndag med stinnare brakke, og det bør dei verkeleg, for ellers kan ein like godt flytte verdscupen tilbake til Hamar der det trass alt eksisterer grad av skøytekultur. 

(Innlegget ble redigert 17.11.17 22:43)

Type-R
Type-RInnlegg: 1683
17.11.17 23:42

Det er så utrolig artig å se på skøyter for tiden! HHL er kongen!

Sjefssløggern
SjefssløggernInnlegg: 2246
17.11.17 23:56
mcclair9: Må også få med at eg er ekstremt skuffa over det elendige publikumsoppmøte. Berre nokre hundre til stades og langt dei fleste av dei var tilreisande frå andre landsdelar eller utlandet. Ja, tidspunktet var ugunstig rett etter jobb, men likevel. Dette var eit skikkeleg slag i tryne på alle som hadde håpa på folkefest under det heimlege arrangementet no når skøytesporten er i vinden meir enn nokon gong dei siste 20 åra. Blir litt snakk om Bergen for tida, men eg trur på opp i mot 10 tusen tilskodarar i dag om verdenscupen hadde blitt arrangert der i staden for. Stavanger kan reise noko av kjerringa i morgon og søndag med stinnare brakke, og det bør dei verkeleg, for ellers kan ein like godt flytte verdscupen tilbake til Hamar der det trass alt eksisterer grad av skøytekultur.

Vi får vente med å felle dommen over publikumsoppmøte til vi får se oppmøtet i morgen og søndag. Akkurat nå virker det som at skøyteforbundet bør satse på en nasjonalarena for hurtigløp på skøyter i Bergen! En arena som bør ha plass til minst 6000-7000 tilskuere.

Et anlegg i Oslo (Valle Hovin) er neppe vits i å satse på, det er nok ikke så mange i Groruddalen som har hørt om sporten skøyter engang....

bhros
bhrosInnlegg: 10499
18.11.17 00:50

Mange potensielt gode i B-gruppa på 1500m.  Kan HHL greie å gå seg opp i A-gruppa og sikre Norge nok en plass der?

mcclair9
mcclair9Innlegg: 3787
18.11.17 01:17

Ja, vi får vel vente til helga er over før dommen blir falt, men kan også påpeke at Stavanger Aftenblad ikke sendte en eneste reporter til Sørmarka i dag, selv om redaksjonslokale ligger bare 5 min. unna. De norske media til stede var NRK, TV2, BT og BA.

staaalisen
staaalisenInnlegg: 3370
18.11.17 01:46
mcclair9: Må også få med at eg er ekstremt skuffa over det elendige publikumsoppmøte. Berre nokre hundre til stades og langt dei fleste av dei var tilreisande frå andre landsdelar eller utlandet. Ja, tidspunktet var ugunstig rett etter jobb, men likevel. Dette var eit skikkeleg slag i tryne på alle som hadde håpa på folkefest under det heimlege arrangementet no når skøytesporten er i vinden meir enn nokon gong dei siste 20 åra

Jeg synes at mitt første møte med Sørmarka Arena var riktig trivelig. God plass overalt, ikke noe stress, lite jubel, roping og skriking. De ytterst få som var der, satt stille og rolig og så på. Det var helt perfekt for meg. Små forhold gjør at vi kommer veldig nært innpå både løpere og sekundanter. Ingen problemer med å høre samtaler mellom trenere og løpere på indre bane, for eksempel.

Jeg håper egentlig at Stavanger-folk holder seg unna i morgen også. Slik at vi tilreisende får god plass, og den servicen vi fortjener. Det verste jeg vet er kø foran inngangene, for ikke å snakke om kø foran pølsekioskene og toalettene!

Hva med løpene? Veldig synd at amerikanerne og nederlenderne har latt seg distansere av de japanske frøknene. Kodaira og Takagi er like falmet og konturløs som en Toyota Corolla eller Nissan Sunny fra 1989.

Ellers var det et lite høydepunkt for meg at jeg fikk anledning til å kjøpe Alt om skøyter 2018 for en billig penge.

(Innlegget ble redigert 18.11.17 01:47)

rocambole
rocamboleInnlegg: 268
18.11.17 01:47

Update: Det rapporteres, lenge etter midnatt, fra Stavanger, at det vederfares uvanlige høyløyder av kamprop såvel som kvinneglam, samstundes som alt dette ekstrem-ekstaltiske ståket er krevende å dekode fra det gjennomtrengt overstadige champagne-bruset av skøytesupportende fundamentalister på en new time high. Uansett denne fantasmagoriske ouvertyeren med uforlignelig-magiske the double fra HHL (altså nye Håvard), og med nye Rukke attåt som overgikk selv den dristigste forventning for smørøyet rømmegrøt fra de høyeste dalstrøk; dagens primære bak/innside-nyhet er at grunnet forfall fra matforgiftning melder antagelig Næss forfall til 10k og superreserve SH stepper inn med potensial for henimot 13.15 som i så fall indikerer MEDALJEPOTENSIAL  i (klassisk) VM!

Mens vi lader opp til på 10k-h-B, den presumptivt ultimate kur for enhver med et kokainproblem på jakt etter høyere stimuli.

tucan
tucanInnlegg: 19382
18.11.17 08:02

Hyggelig med økt oppmerksomhet i media, men vg har fortsatt litt å lære ;-)

https://www.vg.no/sport/lorentzen-er-verdens-beste-sprinter-det-kjennes-ikke-ekstraordinaert-ut/a/24190278/

tucan
18.11.17 08:03

Bhros: Norge har kun 4 plasser i A-gruppen, så i inneværende sesong hjelper det ikke, men ved ett godt resultat kan vi øke kvoten til 5 til neste år.

Krylatskoye
18.11.17 09:33

Bjørn Magnussen setter ny personlig rekord med 35.62 i B-gruppa. 

Tolbukin
TolbukinInnlegg: 2341
18.11.17 11:21
Sjefssløggern: Et anlegg i Oslo (Valle Hovin) er neppe vits i å satse på, det er nok ikke så mange i Groruddalen som har hørt om sporten skøyter engang....

Det er i alle fall ganske mange i Oslo som ikke vet om Valle Hovin. Da noen på midten av 90-tallet (kan ha vært i 94 eller 95) hørte at jeg gikk på skøyter, trodde de jeg gjorde det i Spikersuppa... 

Til tross for dette, tror jeg likevel at skøytesporten i Oslo-regionen hadde hatt godt av et innendørsanlegg. Men hvis det først skal bygges ytterligere en arena med publikumskapasitet ut over 3-4000 i Norge, er nok Bergen et bedre alternativ. 

(Innlegget ble redigert 18.11.17 11:22)

Krylatskoye
18.11.17 11:24
Tolbukin: Til tross for dette, tror jeg likevel at skøytesporten i Oslo-regionen hadde hatt godt av et innendørsanlegg. Men hvis det først skal bygges ytterligere en arena med publikumskapasitet ut over 3-4000 i Norge, er nok Bergen et bedre alternativ.

Tipper både Slåtthaug og Leangen får tak før noe blir realisert i Oslo.

CrazyHorse
CrazyHorseInnlegg: 9498
18.11.17 11:42
Krylatskoye: Tipper både Slåtthaug og Leangen får tak før noe blir realisert i Oslo.

Skal det bli innendørshall i Bergen  må det det private investorer på banen . Kommunen har vært tydelig på at det i fremtiden må være et spleiselag av offentlige og private midler til for å realisere byggeprosjekter som er i størrelse med skøytehall. Planene ligger klar som en flerbrukshall for lengdeløp, curling, /hockey på indre bane og friidrettsbaner langs ene langsiden så vidt jeg husker

tucan
18.11.17 12:38

På godværsdager er det mye liv på Sletthaug. Og mtp at det ikke er vinter her, burde det være marked for det i Bergen

den12mann
den12mannInnlegg: 9102
18.11.17 14:08
CrazyHorse: må det det private investorer på banen .

Som kan oppsummeres til følgende initialer: TM. Tipper taket er påbegynt innen få år takket være han. 

Sarella
SarellaInnlegg: 9806
18.11.17 14:14
Sjefssløggern: Helt rått av Lorentzen!

Jepp, men ned på jorden igjen i dag...

Puttemans
PuttemansInnlegg: 11819
18.11.17 14:22

Tre hundredeler bak pallen er meget bra. Ikke noe jord der.

real-_-
real-_-Innlegg: 8540
18.11.17 14:23

En normal åpning fra pall igjen. Latterlig jevnt nok en gang, 5/100 fra 3-10.

real-_-
real-_-Innlegg: 8540
18.11.17 14:33

VG slår til med overskriften: Skøytenedtur. Kanskje man skal prøve å ikke ta helt av enda, forventer vel ikke seier i hvert løp?

bhros
bhrosInnlegg: 10499
18.11.17 14:58

1500-meteren kan vel ta skylden for minst 3 hundredeler, vil jeg tro....

Latterlig overskrift av VG.

Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 8393
18.11.17 15:11

Håpløs overskrift av VG, ja, men ikke overraskende. Nok et sterkt løp av HHL, men marginene var litt imot denne gangen, samt at 1500-meteren i forkant helt sikkert hadde negativ innvirkning på akselerasjonsfasen.

Ellers gjorde Hege Bøkko en solid 500 m. Ikke langt opp til pallen, faktisk. Men dagens prestasjon foreløpig står Kodaira for. 37.07 i Sørmarka er ekstremt. Hun er virkelig i egen klasse på 500 for tiden.

Ida Njåtun går vel et løp som ikke er all verden. Synes hun burde ha som mål å gå et sekund raskere. Da hadde hun jo faktisk vært på pallen. Håper hun kommer i bedre form utover i sesongen.

Enorm sisterunde av Takagi på 1500 m!

(Innlegget ble redigert 18.11.17 15:12)

Eksberten
EksbertenInnlegg: 20772
18.11.17 15:44

Strålende 1500 meter av Sverre og ikke minst junioren Allan Dahl Johansson.

CrazyHorse
18.11.17 15:45

Artig duell mellom SLP og Johansson. Allan kan bli ekstremt bra på 1500 

Gunstein12
Gunstein12Innlegg: 6902
18.11.17 15:46

27.4 på sisterunden til SLP!

Er det noen som noensinne har gått en bedre sisterunde på en lavlandsbane?

Eksberten
EksbertenInnlegg: 20772
18.11.17 15:49
Gunstein12: Er det noen som noensinne har gått en bedre sisterunde på en lavlandsbane?

Må i så fall være typer som Hedrick, Davis, Kramer, Fabris.

CrazyHorse
18.11.17 15:50

Og nå er Kim bare 1 tidel før Johansson. Kan bli en saftig duell mellom de to om jrvk i Calgary 

Sarella
SarellaInnlegg: 9806
18.11.17 15:55

Henriksen ass! :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg