Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

HIAC PPV 2015 *Spoilere*

NYTT TEMA
cocos-
cocos-Innlegg: 2892
26.10.15 07:54

Aaaaaaaaalbeeeeeeeeeeertoooooooooo Deeeeeeeeeeeel Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiio..

Det var altså utfordreren til Cena sitt US-tittelbelte, og som ventet stakk han av med seieren, attpåtil helt ren. Så ut som Cena spilte på en skade og vil sikkert annonsere det på RAW i morgen at han tar seg en pause pga det. Gjett hvem som også returnerte? Zeb Colter i en elektrisk rullestol. Han presenterte ADR.

Er egentlig skuffet, hadde håpet på en annen. En fra NXT eller Ambrose hadde vært fint. Bryan også for den saks skyld. Kampen var ikke noe særlig i mine øyne, muligens fordi jeg visste at Cena kom til å tape beltet.

Tag-team kampen trodde jeg skulle ende med DB-seier, men TND fortsetter å regjere. Kofi med en trouble in paradise og da var det gjort. En helt OK kamp, de fikk vist seg frem, og Xavier Woods var ikke engang tilstede pga kayfabe skade.

Diva-kampen var som forventet, både med seier og hvordan kampen gikk. Nå må det nye utfordrere til. Herlig med Paige da Charlotte vant og skulle vise at hun brydde seg mest om at Charlotte vant. Heel-turn på Charlotte?

Owens mot Ryback var en grei kamp, og nok en gang vant den som man forventet. Det skulle jo også bare mangle, Owens fortjener å beholde beltet og gå mot andre som Ambrose, etc.

Pre-show fikk jeg bare se slutten på, der Neville med sin fantastiske finisher fra toppet av hjørnet ble utslaget og Neville, Ziggler og Cesaro vinner.

WHC-tittelkampen kunne ikke endt annerledes enn at Rollins vant. Trodde det skulle skje på andre måter, for å få Kane fremdeles til å se sterk ut, som at Rollins hadde stjålet seieren på en eller annen måte, men dette ble en ren seier etter en pedigree. Kane har blitt jobbet opp som en demon siste tiden, og syntes det ble for lett sånn sett. Ble smått pisset på sånn jeg ser det, de kunne funnet en annen løsning som hadde kommet begge til gode. Men kampen var grei den, likte bare ikke hvordan den ble avsluttet på.

Første HIAC-kamp, Reigns mot Wyatt. Nok en forventet seier, der Reigns vant etter en spear. Absolutt en god kamp, der begge gikk gjennom hvert sitt bord, mens det siste bordet ble brukt til en spear fra Reigns. De brukte sine våpen og brukte dem bra på fantasifulle måter. Jeg likte kampen godt og avsluttet feiden på en god måte. Ingen blandet seg inn, fikk være helt i fred. Begge leverte, og Bray fikk også inn en sister abigail før Reigns fikk inn sin andre spear for kvelden (en skikkelig heftig spear) og vant via pinfall.

Fikk bare såvidt sett til Ambrose da han gratulerte Reigns i garderoben. Virker som de har noe på gang som de kommer ut med på førstkommende RAW. Skuffet av at Ambrose ikke fikk mer enn det der.

Så til den andre HIAC; Taker vs Lesnar. Som jeg skrev tidligere i snoren så ville Lesnar vinne om ingen blandet seg inn. Når ingen gjorde det ville Lesnar vinne. Jeg fikk rett, og ingen blandet seg inn. Lesnar vinner etter å virkelig ha banket opp Taker. Taker fikk riktignok inn en hel del selv, så det var langt fra noen enveiskjøring. Taker med chokeslam etter Lesnar hadde revet opp duken i ringen, samt en tombstone. Lesnar hadde tidligere fått inn 3 suplex og 2 F5. Taker kom seg ut av begge, samt trappetrinnene ble revet av og brukt mot Taker. Selv da sparket han ut. Etter chokeslam og tombstone fikk Lesnar revansje med en low blow, etterfulgt av F5 på det åpne området hvor Lesnar rev opp tidligere. Når man ser kampen skulle man tro Taker var i dårlig form, men det stemmer ikke. Han fikk inn mye og en del døtid må medregnes. Syntes begge leverte, men viktig at Lesnar kom sterkest ut fra det, både i ringen og seier. Taker kom overhodet ikke ut som svak i denne kampen, det må sies. 

Taker hadde ingen problem med å komme seg opp etter kampen, og hadde klart å komme seg fint ut om det ikke hadde vært for; WYATT-familien. Alle 4 samlet, også Bray, der de tar ut Taker og tar han med seg backstage. Spent å se hva som skjer fremover med det. Rart ikke Kane blandet seg inn, men men.

Jeg er greit fornøyd med HIAC-ppv'et. ADR ny US-champ og er nok flere som vil prøve å ta det vekk fra han. Rollins får vel seg en ny utfordrer, om ikke demon-Kane skal hevne seg på en eller annen måte? Han blir altså sparket som Corporation-Kane. Ser for meg at han danner tag-team med Taker. Så har man Owens som jeg er spent på. Hvem skal prøve seg på beltet hans nå? Og hvem skal gå for Diva-beltet? Samtidig er det også tanker rundt tag-team beltene, om hvem som kan blande seg inn? Og ikke minst hva som skjer med Wyatt's og Taker? Og hva skjer med Reigns og Ambrose? De hadde tydeligvis noe de skulle snakke om på førstkommende RAW.

Syntes de klarte å levere i de viktigste kampene, de klarte å avslutte feider helt og samtidig bygge videre på noe nytt som gjør at man holder interessen oppe.  Begge HIAC kampene ble det ropt " This is awesome " , og da er det positivt. 

Gleder meg til RAW for å se utviklingen, og håper de klarer å bygge opp noe bra fremover. 

Kveldens kamp? Reigns vs Bray. 

(Nå er jeg trøtt, så kan være jeg har tatt meg vann over hodet, eventuelt skrivefeil. Rett meg gjerne.)

TopOfTheWorld
TopOfTheWorldInnlegg: 1063
26.10.15 11:27

Cena vs Del Rio - 7/10
Reigns vs Wyatt - 8/10
New Day vs Dudley Boyz - 5/10
Charlotte vs Nikki Bella - 7/10
Rollins vs Kane - 8/10
Owens vs Ryback - 3/10
Lesnar vs Taker - 8/10

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4315
26.10.15 16:07
TopOfTheWorld: Rollins vs Kane - 8/10

Really?

TopOfTheWorld
26.10.15 16:59
1ChiBull1: Really?

Jepp, det var en herlig kamp. 

cocos-
26.10.15 17:04

Owens fortjener virkelig en motstander han kan gå gode kamper med. Og Owens må samtidig få bruke mic'en mer, for fyren kan jo prate.

Owens vs Ambrose/Bryan/Harper kunne vært noe. 

TopOfTheWorld
26.10.15 17:12
cocos-: Owens fortjener virkelig en motstander han kan gå gode kamper med. Og Owens må samtidig få bruke mic'en mer, for fyren kan jo prate. Owens vs Ambrose/Bryan/Harper kunne vært noe.

Tipper det blir Wyatts vs Taker,Kane,Ambrose og Reigns på SvS, og deretter Wyatt vs Ambrose vs Reigns i en #1 contender TLC match, hvor vinneren får tittel kamp på Royal Rumble. 

Hvem Rollins,Owens og Del Rio møter aner jeg ikke. Hvis Bryan er klar bør han møte en av dem.

CpMunk
CpMunkInnlegg: 3546
26.10.15 17:15

Alberto Del Rio?? Er det virkelig en fyr WWE trenger nå? Føler han sløser vekk plassen til en som kunne fått bedre nytte av den dersom han tar opp mye TV tid fremover. Har forsåvidt lest at han har en part time avtale, lurer på hva som gjør han til "spesial attraksjon"?

Store planer på SvS i år? Kan se ut til det! Vil vi virkelig få en 4 vs 4 eliminasjons tag team kamp? Wyatt familien mot Undertaker og 3 til hadde vært sykt rått. I alle fall om Sting blir involvert.
Digger også at både Lesnar og Taker bladet i kampen. Lesnar vet at blod fungerer godt og Taker er old school. Bra kamp.

TopOfTheWorld
26.10.15 17:22
CpMunk: Alberto Del Rio?? Er det virkelig en fyr WWE trenger nå? Føler han sløser vekk plassen til en som kunne fått bedre nytte av den dersom han tar opp mye TV tid fremover. Har forsåvidt lest at han har en part time avtale, lurer på hva som gjør han til "spesial attraksjon"?

Del Rio er en fantastisk wrestler og et stort navn. Jeg er i hvertfall utrolig  fornøyd med at han er tilbake, en av mine all time favoritter. 

Han er forresten champion i både WWE og AAA(Mexico) Kanskje de skal begynne å samarbeide? 

CpMunk
26.10.15 17:24
TopOfTheWorld: Del Rio er en fantastisk wrestler og et stort navn. Jeg er i hvertfall utrolig  fornøyd med at han er tilbake, en av mine all time favoritter.

Fyren kan wrestle, ingen tvil om det. Problemet er at jeg blir fort lei av han og syntes han egentlig er ganske kjedelig. Vet at flere er enig med det.

CpMunk
26.10.15 17:26

Håper bare at Ricardo Rodriguez kommer tilbake som ADRs manager om dette blir langvarig.

TopOfTheWorld
26.10.15 17:27
CpMunk: Fyren kan wrestle, ingen tvil om det. Problemet er at jeg blir fort lei av han og syntes han egentlig er ganske kjedelig. Vet at flere er enig med det.

Kanskje derfor han er sammen med Zeb Colter? Håper Del Rio vs Swagger skjer nå, de har hatt noen veldig bra kamper før

cocos-
26.10.15 17:32

Skjønner det ikke selv. Her kunne de fått opp en fra NXT og gitt han en solid start med seier mot selveste Cena, men de kaster det bort på Del Rio. Det er dårlig booking.

Er ikke umulig som TOTW sier at man kan få Wyatt vs Taker, Kane, Reigns og Ambrose. Trodde Bray og Reigns var ferdig, men dette kan faktisk bli svært bra greier. I mine øyne bør Harper få siste pinfall for å bygge på han. 

Ja, det med blodet fungerte veldig bra. Kult når Lesnar skubbet bort han legefyren, når han skulle sjekke dem. Taker og Lesnar gir blanke i blod, det er ingenting for dem. Det hevet kampen.

TopOfTheWorld
26.10.15 18:05
cocos-: Er ikke umulig som TOTW sier at man kan få Wyatt vs Taker, Kane, Reigns og Ambrose. Trodde Bray og Reigns var ferdig, men dette kan faktisk bli svært bra greier. I mine øyne bør Harper få siste pinfall for å bygge på han.

Jeg tipper:

Kane  eliminerer Rowan

Ambrose eliminerer Harper 

Strowman eliminerer Kane

Strowman eliminerer Ambrose   

Reigns eliminerer Strowman

Wyatt eliminerer Reigns

Undertaker eliminerer Wyatt   

(Innlegget ble redigert 26.10.15 18:05)

1ChiBull1
26.10.15 18:39
TopOfTheWorld: Jepp, det var en herlig kamp.

Hehe såpass ja :P bra vi har forskjellige meninger

(Innlegget ble redigert 26.10.15 18:39)

1ChiBull1
26.10.15 18:40
TopOfTheWorld: Wyatts vs Taker,Kane,Ambrose og Reigns på SvS,

Er så sykt lei av å se Reigns og Ambrose mot Wyatt familien.. Håper de finner noe annet til Reigns/Ambrose

Roman Reigns har sakte men sikkert begynt å bli litt over, han fortjener en singles kamp imo

(Innlegget ble redigert 26.10.15 18:41)

Crabsen
CrabsenInnlegg: 10468
26.10.15 19:16

ALBEEEERTOOO DEL RIIIIOOOOOO!

Så virkelig ikke den komme, så det var en gledelig overaskelse, i likhet med resten av showet

Crabsen
CrabsenInnlegg: 10468
26.10.15 19:18
TopOfTheWorld: Håper Del Rio vs Swagger skjer nå, de har hatt noen veldig bra kamper før

Nei for guds skyld, nei.  For all del gode kamper, men storyline messig er det en evig lang hodepine

TopOfTheWorld
26.10.15 19:34
Crabsen: Nei for guds skyld, nei.  For all del gode kamper, men storyline messig er det en evig lang hodepine

:I

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14606
27.10.15 18:34

Cesaro ble PPVens konge for min del. Herlig!

Begge HIAC-matchene var bra, med Undertaker og Lesnar som vinnere, ikke at det er noen overraskelse. 

Taker vs Bray igjen..?

Så ikke for meg at Alberto Del Rio skulle returnere, så ble overrasket. En god wrestler, men blir fort veldig kjedelig. 

Elguaje
ElguajeInnlegg: 14606
27.10.15 18:58

Ellers var Seth vs Kane ikke noe særlig. Håper Rollins er ferdig med Kane nå. Og la Seth gå ut sist ihvertfall da.

TH76
TH76Innlegg: 362
30.10.15 17:38
cocos-: Gleder meg til RAW for å se utviklingen, og håper de klarer å bygge opp noe bra fremover.

Håper det jeg også, har vært utrolig kjedelig med Raw de siste månedene. Heldigvis nærmer det seg RR som er min favoritt PPV. Håper de også bygger bra opp mot WM.

Survivor series blir vel bare å hive noen folk på lag uten mål og mening så den blir bare en rein rutine å se :)

cocos-
30.10.15 17:56
TH76: Survivor series blir vel bare å hive noen folk på lag uten mål og mening så den blir bare en rein rutine å se :)

Tipper det blir mye større enn det :)

TH76
30.10.15 19:05
cocos-: Tipper det blir mye større enn det :)

Joda, men har ikke helt trua akkurat nå. Blir nok bedre, men savner de store oppbyggingene som var før i tiden :)

cocos-
30.10.15 22:41
TH76: Joda, men har ikke helt trua akkurat nå. Blir nok bedre, men savner de store oppbyggingene som var før i tiden :)

Ja, var bedre da. Men denne oppbyggingen med Wyatt's og Taker/Kane kan bli ganske så bra. Håper jeg.

TH76
31.10.15 15:25
cocos-: Ja, var bedre da. Men denne oppbyggingen med Wyatt's og Taker/Kane kan bli ganske så bra. Håper jeg.

Ja, den kan kanskje bli spennende. Håper de da kjører den mot WM for å få en skikkelig avslutning på karrieren til Undertaker og Kane. De vil vel begge mest sannsynlig avslutte på WM, etter hva jeg har forstått.

Klikk for å gå tilbake til toppen