Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utroskap og tilgivelse

honeypot
honeypotInnlegg: 2603
11.12.02 13:23
La oss si at du er sammen med en dame/type som du elsker, og vil fortsette å være sammen med. Du tror alt er bra mellom dere, men så en dag kommer hun hjem og forteller at hun har vært utro. Hun sier at det "bare skjedde", men at hun fortsatt vil være sammen med deg fordi det er deg hun egentlig elsker osv.

Hva ville du ha gjort? Hadde du tatt henne tilbake, eller er for mye av forholdet mellom dere skadet?
tegnestiften
tegnestiftenInnlegg: 25313
11.12.02 13:52
Vet ikke.........kunne blitt vanskelig....

(så bare pass deg :p )
Vetinari
VetinariInnlegg: 425
11.12.02 16:18
Slått opp. Kunne ikke stolt på kvinnfolket igjen, og et forhold kan ikke overleve uten at man stoler på partneren.
Chimelim
ChimelimInnlegg: 366
12.12.02 02:23
Umulig å si egentlig. Ville vært forferdelig såret, men er ikke sikker på om jeg ville ha gitt opp forholdet vårt pga et engangstilfelle.
Wolverin
WolverinInnlegg: 1978
12.12.02 15:33
Det kommer veldig ann på situasjonen og utrolig nok med hvem hun har gjort det med! Enkelte ville vært mye verre enn andre... Tror nok det er situasjonen for mange andre også...
Om jeg ville klart å tilgitt henne er umulig å sitte her å si, det er vel noe man bare vet etter det har skjedd (håper det aldri skjer!).
Jeg håper jo og tror jeg ville klart å tilgitt henne, men det hadde nok tatt tid...

Wolverin
abw
abwInnlegg: 4155
13.12.02 23:13
For meg personlig hadde det kommet an på om partneren min for det første hadde vært sammen med en person av samme eller motsatt kjønn. Så hvor lenge dette hadde pågått.

Hadde sannsynlig, men ikke automatisk eller 100% sikkert, gitt partneren en ny sjanse. Men om det skjedde igjen, bye bye.

Og ingenting "bare skjer". Personen _valgte_ å handle slik. Så det større problemet er egentlig, hvorfor.

abw
Draque
DraqueInnlegg: 638
14.12.02 10:14
Du burde være helt iskald og gjøre det slutt. Pass på å si minst mulig for at den utro parten føler seg ekstra jævlig.

-Do not underestimate the power of stupid people in large groups.
Gibbhs
GibbhsInnlegg: 1468
15.12.02 12:23
Hvis det er deg hun elsker så¨går ikke kjerringa hen og puler på andre,det blir feil!
Nei send bitchen på hue og ræ..a ut!
Gibbs
Perste
PersteInnlegg: 800
15.12.02 20:53
Jeg ville egentlig bare ha slått opp med henne. Som sagt tidligere, et forhold lever ikke lenge hvis man ikke kan stole på motparten.

Men, hvis hun kommer å forteller det til meg, er det et tegn på at det plager henne at hun holder noe skjult for meg, og det at hun anger på å ha gjort noe sånt. Selvsagt ville jeg ha blitt sint, men tror jeg ville ha beholdt jenta og banket livsjiten ut av fyren hu lå med. Bare for å få ut agressjonen (ville neppe skje, men tanken ville være der). Etter det kanskje det ville tatt en stund før jeg stolte på henne igjen, men omsider tror jeg at jeg ville gjøre det.

Derimot, finner jeg det ut via noen andre ville jeg droppe jenta på stedet....da holder hun det skjult for meg med vilje, spessielt hvis det har foregått over lengre tid. Det ville ha knust meg......

Så dette er egentlig et spørsmål som hver enkelt person kan ha sitt eget svar til.
gerimax
gerimaxInnlegg: 63
17.12.02 09:46
Utroskap er det verste man kan gjøre mot sin partner.
ThomasB
ThomasBInnlegg: 1107
02.01.03 07:45
la henne få svi, vær hard
Romamerda
RomamerdaInnlegg: 980
03.01.03 03:05
Mulig jeg hadde tatt henne tilbake, men jeg ville aldri gjort det med en gang. Hun fortjener å sitte på pinebenken. Fortell henne hvis hun kommer tilbake at hun mest sannsynligvis har vært hos sin gamle elsker. Følg hennes reaskjon da. Det skal være mulig å se om hun ærlig talt er lei seg da. Fortsetter hun med typen at "du er ikke bedre selv" er det bare å ta farvel. Jeg tilgir, men hun skulle fått bevise sin kjærlighet til meg. Akkurat det tror jeg det er mange som gir opp altfor tidlig når de har vært utro/sveket meg. I hvert fall etter det jeg har sett i filmer. Jenter tror dessverre for dem at de kan slippe mye billigere enn oss gutter.
enkel
enkelInnlegg: 10
09.01.03 10:02
Å være utro er som å ha blitt fratatt det som bare er ditt...

Jeg hadde ALDRI tilgitt utroskap!!
toonarmy
toonarmyInnlegg: 1784
09.01.03 12:59
Har vært i den situasjonen, og valgte å bli hos henne. Hun var så oppriktig lei seg, og angret veldig. Eneste jeg spurte om var litt tid til å tenke, og fant ut at det hun gjorde var en feil, og hun måtte få lov til å feile. I dag er jeg glad for at jeg gjorde det. 2 år siden nå, og vi har aldri hatt det bedre! Har også fått oss en liten sønn til tross for vår unge alder:o) Hun sliter nok med noe skyldfølelse fremdeles, men håper og tror det blir borte bit for bit for hver gang jeg sier jeg elsker henne.

/ToonArmy/
ILoveYou
ILoveYouInnlegg: 5
10.01.03 01:12
Altså var hun hun full den dagen det skjedde?For hvis hun ikke var det så synes jeg at du burde ta en alvorlig prat med hun og spørre hvorfor hun gjorde det.For hvis man elske ren perosn så skal man ikke gjøre slike ting mot typen/damen sin.Det er rett og slett galt,men hvis hun var full så...hmmm...jeg hadde ikke blitt sur på henne,jeg hadde blitt veldig skuffet og lei emg.Det hadde jeg.Da hadde jeg gitt forholdet en nytt sjanse.Men jeg tror ikke det hadde vært det samme mellom oss lenger da.men jeg tror dere ordner det her.Det går nok sikkert bra.For håpe det da.Men elsker du han forresten?Får hvis du gjør det så ikke gi hun fra deg.Gi dere selv en sjanse.
Istappen
IstappenInnlegg: 95
10.01.03 01:18
honeypot skrev:
La oss si at du er sammen med en dame/type som du elsker, og vil fortsette å være sammen med. Du tror alt er bra mellom dere, men så en dag kommer hun hjem og forteller at hun har vært utro. Hun sier at det "bare skjedde", men at hun fortsatt vil være sammen med deg fordi det er deg hun egentlig elsker osv.

Hva ville du ha gjort? Hadde du tatt henne tilbake, eller er for mye av forholdet mellom dere skadet?

-----------------------------------------

Hiv henne på hue og rævva ut av forholdet. Gjør deg stolt, og ta henne aldri tilbake igjen. Forholdet kommer aldri til å funke som før om dere prøver igjen. Dessverre.

Istappen.
toonarmy
toonarmyInnlegg: 1784
10.01.03 14:02
Har hatt våre alvorlige prater, er tross alt en liten stund sida nå. Men alt i alt bestemte jeg meg for å prøve en gang til etter at vennene mine sa ifra hvor mye jeg kom til å savne henne. Mennesker feiler, og hun angret. Men skjer det igjen, så er det et mønster, og da er det slutt :/

/ToonArmy/
likegyldig
likegyldigInnlegg: 4343
10.01.03 16:44
Istappen skrev:
"Hiv henne på hue og rævva ut av forholdet. Gjør deg stolt, og ta henne aldri tilbake igjen. Forholdet kommer aldri til å funke som før om dere prøver igjen. Dessverre."

Maa si meg helt enig.
Forholdet blir aldri det samme igjen, og det finnes ingen unnskyldning som rettferdiggjoer et utroskap. Tilgivelse er ikke en option i dette tilfelle.
macrules
macrulesInnlegg: 6103
12.01.03 16:46
Heh, si at du selv har vært utro og at du godt kunne tenke deg trekant med hun du har vært utro med. ....hun er SÅ deilig i senga.. ;-)

(funker nok best for dem med psykopat - tendenser..)

Rævkjørt
RævkjørtInnlegg: 7
12.01.03 17:09
Knulle, knulle, knulle ikke noe er bedre enn det.
Hun har sikkert fått med seg noen gode "triks" av pulevennen sin og du kommer til å få en konge sprut neste gang dere ruller i høyet.
Men først; gå ut og få deg litt ny mus, en one night stand hvor du virkelig drar på og knuller dritten du av tømmestasjonen du har blitt med hjem til, får deg garantert i bedre humør, for ikke snakke om lette trykket i pungen.
Men, bli sammen igjen. Hun sier hun elsker deg og det må jo bety noe. Dessuten er du en mye bedre kar enn pulevennen, hvis ikke hadde hun jo bare blitt sammen med ham. Tenk på det neste gang du knuller henne.
Mvh
Viking
ruud_viking@hotmail.com
ugleguffen
ugleguffenInnlegg: 2330
12.01.03 23:54
1. Funnet ut hvem hunne hadde vært utro med
2. Grisebanket vedkommende
3. Deretter tenkt over saken over en tekopp
4. Tatt en avgjørelse
hoblaa
hoblaaInnlegg: 202
13.01.03 08:50
sorry, men jeg falt og datt på golvet og plutselig hadde jeg pikken langt inne i ei/meg....
hmmmm høres ut som noen du kan stole på...

*Gøtta fra calcutta, eller kara fra sahara om du vil......*
Mjau
MjauInnlegg: 3
08.03.03 13:26
Slå opp. Hvis man elsker en person, er man ikke utro mot den personen. Og utroskap "bare skjer ikke" vet du.
sjarmen
sjarmenInnlegg: 49
09.03.03 09:36
Mjau
En ting må folk lære seg, uttroskap trenger ikke å ha noe med at man ikke elsker eller er glad i det man har.
Det er ikke noe problem å ha sex med andre men likevel være veldig glad i det man har, mange greier faktisk meget godt å skille mellom sex og kjærlighet.
Det jeg kan si til han som har hatt ei uttro kone er at varsellampen generelt kan blinke litt mere når ei dame er uttro enn en mann, grunnen til det er at damer ofte legger mere i det når de er uttro, de blander nemlig inn kjærlighet og følelser.
Men du kjenner dama di så det finner du ut av.
Bare dumt å bryte et forhold kanskje med barn pga uttroskap, det er altfor lettvint, man må jobbe for å få et forhold til å fungere.
Richen
RichenInnlegg: 2
29.03.03 13:18
Dette har akkurat skjedd med meg.. Vi hadde vert i lag i snart 2 1/2 år og livet kunne ikke være bedre. Vi hadde forlovet oss i sommer og så en lysende fremtid. Så skulle vi på tur. Jeg og mange av kompisene mine og familien hennes. Det var bursdagen hennes og ut på kvelden hadde vi fått i oss noe alkohol da en storsjarmør kom bort til bordet vårt. Han la an på daverende damen min og kom med replikker til meg. Jeg sa til dama at jeg ikke likte denne fyren og at hun ikke skulle snakke mer med han. Da ble hun sur.. Sa jeg ikke stolte på henne og vi kranglet. Jeg ble så lei meg jeg gikk meg en tur. Men da jeg kom tilbake hadde hun bare pratet med han og danset kun med han.. Jeg klikket og mange kompiser måtte til for å holde meg tilbake. Jeg stolte jo fremdeles på henne og håpet hun bare var full og kom til meg senere på kvelden. Dette skjedde aldri. Hun overnattet med denne storsjarmøren mens jeg lå å ventet på henne. Han var 7 år eldre enn henne og halveis kollega av meg. Dagen etter angret hun seg og har vist i senere tid at hun vet det ikke skulle ha skjedd.. Men jeg klarer ikke se på henne på samme måten. Hun var den eneste jenta jeg har stolt på og kunne ikke fatte hva som var skjedd. Vi har fremdeles kontakt og hun vil bli sammen med meg igjen. Tviler på dette skjer siden jeg føler meg så lite verdt når hun kan gjøre noe slikt. Hun kjente ikke fyren fra før og hadde bare pratet noen timer med han før hun valgte han foran meg. På bursdagen sin.. Så gratulerer med dagen og håper du får et fint liv.. Fremdeles glad i henne. Det ekle er jeg kommer til å møte denne kvalmingen mange ganger i jobb situasjoner. Håper jeg klarer å beherske meg for når hun gjør noe sånnt er hun ikke verdt noe som helst for meg...
Balanz
BalanzInnlegg: 77
29.03.03 13:29
Richen, jeg synes at du skal pule ho sønder og sammen, og så være ekkel med hun, såre henne litt tilbake. Så kan du ønske henne et fint liv.. Du kan jo ikke bli behandlet som en dritt og så bare ta imot. Først litt seksuell tilfredsstillelse, så litt mental tilfredsstillelse..

---- Balanz, alltid litt i ubalanse... ----
Richen
RichenInnlegg: 2
29.03.03 14:18
Så klart jeg knuller henne. Hun vil jo ha meg tilbake. Klart jeg utnytter det. Hun er jo sykt go i sengen. Jeg har hatt en dame nå i ettertid. Dette vet ikke hun og det blir ikke jeg som sier noe til henne. Tenkte hun skulle få smake sin egen medisin. Problemet er at jeg er jo fremdeles glad i musa. Jaja vi får bare se hva som skjer. Pule må jeg uansett.
Perste
PersteInnlegg: 800
29.03.03 17:35
Det er en vanskelig situasjon......tror jeg har kommet til å bedt om en pause i forholdet for å tenke selv. Mest sannsynlig i det scenariet der vil jeg tatt henne tilbake på ett vilkår, at hun aldri var det igjen.

Hun kom jo tross alt å fortalte det selv, og det er et tegn på anger, og at hun ikke liker å holde det skjult for meg. Det vil være det viktigste for meg når jeg tenker på tilgivelse.

Derimot, gjør hun det igjen er det støvver'n i rompa og ut døra.....

Men er vanskelig å si før man egentlig er oppe i situasjonen....
BlueAngel
BlueAngelInnlegg: 62
31.03.03 14:16
honeypot skrev:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uansett hvor mye jeg hadde elsket henne, så ville hun defintivt fyke rett ut... ler Et sunt forhold er basert på gjensidig kjærlighet, og ikke minst tillit. Man kan faktisk IKKE ha et sunt forhold uten det sistnevnte, så da så!! :o)
TheSmiths
TheSmithsInnlegg: 7758
01.04.03 16:02
abw skrev:
For meg personlig hadde det kommet an på om partneren min for det første hadde vært sammen med en person av samme eller motsatt kjønn (!)...
__---________
Må du være så forbanna politisk korrekt?...det er verre at dama blir lesbe enn at hun har seg med en fyr
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg