Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Landkrabben vil ha seilbåt på 30 fot+

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
26.07.13 20:47

Tar jeg vann over hode med en slik båt? Kan den seiles av en mann?

SUV_4WD
SUV_4WDInnlegg: 7026
26.07.13 23:10
gamecrazy: Tar jeg vann over hode med en slik båt? Kan den seiles av en mann?

Hvis du er landkrabbe så er det vel sikkert lurt å bli kvitt den statusen før du skaffer deg en så stor seilbåt og planlegger å seile alene med den.

dessuten komemr det an på hva slags steder man skal seile. Er det snakk om steder med god plass og jevn vind er det  enklere å seile enn i tett trafikk i trange områder med kastevinder. Også er det jo vanskeligere å legge til med seil enn med motor mange steder, men de i den størrelsen går jo som regel inn til kai for motor.

Jeg har aldri seilt så store båter, annet enn at jeg har vært med på tur i slike (usikker på størrelsen) som passasjer som liten. Men jeg har seilt mye i 14 fots seilbåt og det er jo temmelig enkelt.

I fjor sommer tok jeg en prat med en som hadde kjøpt seg en seilbåt på ca 20 fot og ikke hadde seilt før, og jeg så han ikke gjorde ting helt optimalt på seiltur hvor han krysset.

Hva man kan seile alene kommer jo an på personen og båten og hvordan den er rigget. En som er sjøvant og rask til beins kan lettere håndtere en seilbåt alene enn en uføretrygdet person som kanskje blir stående ved rekka og mate krabbene.

gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
28.07.13 02:27

Bør man da starte med en Walker bay på 10 fot? Optimist er for liten for en voksen på 100 kg+.Lurer også litt på en seiljolle på 12-16 fot.

ynnory
ynnoryInnlegg: 48459
28.07.13 02:31
gamecrazy: Bør man da starte med en Walker bay på 10 fot? Optimist er for liten for en voksen på 100 kg+.Lurer også litt på en seiljolle på 12-16 fot.

Hvorfor ikke litt fiskeutstyr? Får bra stang og snelle for en tusenlapp eller to....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg