Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Robåt er tingen!

NYTT TEMA
Connors
ConnorsInnlegg: 2059
30.06.04 22:57
Fysj og fysj - disse motorbåtene. Ingenting slår et par gode, gammeldagse årer!
varjen
varjenInnlegg: 15092
01.07.04 01:26
Skal si meg enig der. Motorbåter er morsomme de. Men seil og årer er det som er fint, enten det er i båt, kano eller kajakk. For at roing skal være gøy forutsetter dog at man har en god robåt.
-----------------------------------------------------------------

varjen - alle dyr er like, men noen er likere enn andre.
Panteren
PanterenInnlegg: 10766
01.07.04 19:53
varjen. Jo, det å ro gir fred i sjelen,og av og til kan man også finne naturherligheter,
rådyr,og andre opplevelser en motor øderlegger litt.

Vennlig Hilsen Panteren
Diktator
DiktatorInnlegg: 820
25.07.04 23:57
det herlige er konkurranse-robåter... robåtenes svar på formel 1... det er bare snadder å gli lydløst bortover vannflaten, i en fart som kan holde tritt med de fleste joggere. så det trenger ikke å være gammeldags selv om det er om bord på en robåt.
eddard
eddardInnlegg: 14530
09.08.04 14:57
Vet ikke om du mener disse smale kajakk-aktige robåtene ? Da må jeg si at en moderne robåt av den relativt lettdrevne typen er mer etter min smak. De lager noen flotte slike båter i USA : http://www.whitehallrow.com/index.php

Båtene ser tradisjonelle ut, og kan dessuten seiles. De er robåter som er laget for å kunne ros skikkelig, samtidig har de plass ombord, og en trenger ikke være balansekunstner for å bruke dem. Skulle jeg hatt robåt skulle det jaggu vært en slik. Finnes vel ingen norske produsenter som leverer robåter med skyvesete, vi lager litt for trauste saker spør du meg.
blodfisk
blodfiskInnlegg: 26
22.08.04 14:08
ai, motorbåt er festlig på havet, men det er veldig idyllisk med robåt i små innsjøer! Alene, inngjerdet i siv på en flytende eng av vannliljer. Det er fortsatt bare en drøm, men drømmen gir også inspirasjon!
Connors
ConnorsInnlegg: 2059
01.09.04 23:30
Jeg har nå skaffet meg en ny, gammel robåt! Fantastisk!
bbonga
bbongaInnlegg: 3998
02.09.04 11:46
En liten ting jeg kom til å tenke på når det gjelder robåt:
Hvorfor er det ingen utvikling på utformingen av årene? Spesielt årebladene. De gamle treårene ser likeens ut som de har gjort i 1000 år. Årebladene er lange og smale. Se på konkurranse årene. De er brede og butte... Har kanskje noe med hastigheten å gjøre... Man trenger kanskje litt "slip" i vannet når båten er tung.
Har forresten ikke tenkt å fundere så veldig mye over det :)
KjartanA
KjartanAInnlegg: 4254
02.09.04 21:11
bbonga skrev:
En liten ting jeg kom til å tenke på når det gjelder robåt:
Hvorfor er det ingen utvikling på utformingen av årene? Spesielt årebladene.

---------------------------
Kan jo hende at man vil ha en rolig tur med den nye robåten og ikke halse avgårde for å ta igjen naboen :-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg