Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilke "eksotiske" biler har du sett idag?

NYTT TEMA
Burkar
BurkarInnlegg: 8954
13.04.20 09:03

Kult. Fin lyd?

Someone
SomeoneInnlegg: 26422
13.04.20 11:35
Burkar: Kult. Fin lyd?

Jepp, litt mer fart over det enn jeg som går kjørende i el-modus på Passaten. Litt mer knurr i Porsches 4 liter :p

(Innlegget ble redigert 13.04.20 11:38)

Someone
19.04.20 09:39

To litt eksotiske sett i går

En par år gammel rød Fiat 124 cab. Er vel den som er bygget på Mazda MX-5, men har ikke sett den live før

Også en sjeldenhet som ikke akkurat er noen volumselger hos Møller: en VW Passat GTE, i form av sedan

passat06
passat06Innlegg: 1433
19.04.20 10:12

Lexus RC F er vel smått eksotisk? Blir prøvetur om ikke alt for lenge. 

InternalExile
InternalExileInnlegg: 20813
19.04.20 11:27
Someone: En par år gammel rød Fiat 124 cab. Er vel den som er bygget på Mazda MX-5, men har ikke sett den live før

Ikke Abarth? Har kontakt med selger av denne:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173176545

Herlig bil, men i disse koronatider så begynner man tenke litt annerledes. Men herlig bil, alt perfekt der. Samme motor og girkasse som Alfaen vi har og nydelig farger.

Someone
19.04.20 12:13
InternalExile: Ikke Abarth?

Nei, var en standard Fiat variant

Burkar
BurkarInnlegg: 8954
25.04.20 11:34

Sett en SL65 AMG to dager på rad nå. Det mest spesielle er at den kjører uten skilter.

Someone
25.05.20 20:10

En gul og velholdt El Camino sett på Slependen i kveld

Someone
30.05.20 07:37

Lå bak en VW Touareg av den nyeste generasjonen i går den som vel kom i 2018. Tror ikke jeg kan huske å ha sett den live før

InternalExile
30.05.20 10:55

Så en Fiat Barchetta i går, ganske eksotisk. Er bare en på finn.no og det var eksakt samme farge på den jeg så.

Ribba
RibbaInnlegg: 36118
30.05.20 13:37
InternalExile: Så en Fiat Barchetta i går, ganske eksotisk.

Ja, det er mange biler fra 90-tallet nå som begynner å bli sjelden å se. Tok for moroskyld å sjekket ut hvor mange E34 som lå på finn.no. Trur jeg kunne telle dem på ei hånd eller to.

(Innlegget ble redigert 30.05.20 13:39)

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30925
30.05.20 13:40

Syns Audi RS6 C7 blir stadig vanligere å se. Er ikke disse eksotiske lenger?

(Innlegget ble redigert 30.05.20 13:40)

Ribba
30.05.20 14:11
FredPerry: Syns Audi RS6 C7 blir stadig vanligere å se. Er ikke disse eksotiske lenger?

Raskt søk på RS6 i årsspekteret 2013-2018 på finn.no, så fikk jeg 29 treff.

Så nei, de er vel ikke spesielt eksotiske lengre, med mindre det er kun disse 29 representere absolutt alle RS6 C7 i landet.

(Innlegget ble redigert 30.05.20 14:13)

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14499
30.05.20 19:41
InternalExile: Så en Fiat Barchetta i går, ganske eksotisk.

En annen cabriolet jeg aldri ser lengre er Honda S2000.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14499
30.05.20 19:43
Ribba: Raskt søk på RS6 i årsspekteret 2013-2018 på finn.no, så fikk jeg 29 treff.

I Oslo ser jeg ganske ofte RS6. Det er mye færre RS5 og RS4.

jonasv
jonasvInnlegg: 889
30.05.20 20:36
Iseran2770: RS5 og RS4.

Sett flere ved Circle K på Storo.... Ved siden av sto det eldre kar med Audi A2 og lekte kul.

Lordtema
LordtemaInnlegg: 1916
30.05.20 22:59

Kjørte bak Alan Walker her om dagen, viser seg at han har kjøpt seg en Lamborghini Urus.. Ved en tilfeldighet så viser det seg at jeg har faktisk bilder av den aktuelle Urusen ved en tidligere anledning, og da var den eid av en annen, så den er kjøpt brukt ganske nylig! 

Ellers har jeg støtt på to biler i Bergen i det siste jeg av en eller annen grådig merkelig grunn ikke får sjekket skiltet på, ingen av dem er eid av noe offentlig, og begge har personlige bilskilt, som verken Regnr eller Statens Vegvesen sin kontrollfrist greie fanger opp av en eller annen grunn.. Det er en S klasse med reg JANICE og en Aston Martin med regnr ASTON, prøvd flere ganger men ikke fått noe svar på de..

Ellers så går det en McLaren 570GT her i Bergen for tiden, eid av en 19 åring.. 

Lordtema
LordtemaInnlegg: 1916
03.06.20 19:29

Så en bil det kun er solgt 3 av i Norge og 400 av i hele verden, nemlig Toyota Yaris GRMN! Ikke vær dag du ser noe sånt!

SUV
SUVInnlegg: 5233
03.06.20 20:14
InternalExile: Ikke Abarth? Har kontakt med selger av denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173176545
Herlig bil, men i disse koronatider så begynner man tenke litt annerledes. Men herlig bil, alt perfekt der. Samme motor og girkasse som Alfaen vi har og nydelig farger.

Fra annonseteksten:

"Abarth 124 med Automatgear og Formel1 paddels"

Det hørs jo sportslig ut :-)

I dag og igår kjørte jeg også med automatgir hvor jeg giret med Formel1 paddels (ofte kan man velge bedre selv enn automatgiret klarer). Dette var imidlertid på en diesel pickup med stiv bakaksel og bladfjærer og trommelbremser bak (og til tider hengerlass med ved etter).

Angående hk så ser jeg at Alfaen som selges som litt sportslig ikke er midt mellom min bil og nevnte 150 hk pickup, men litt under gjennomsnittet av disse. Og med et slagvolum som er litt mindre enn båtmotoren min (og mindre enn alle bilmotorene jeg har hatt).

Ser Alfaen er solgt, var det du som kjøpte den?

Fargen minner litt om min første bil (men den var tysk, har aldri hatt italiensk).

Angående bruktbilhandel i koronatida så har jeg ikke drevet med det, men kjøpte brukt båt i koronatida. Tror ikke det fulgte med noen koronavirus på kjøpet.

SUV
03.06.20 20:21
jonasv: Sett flere ved Circle K på Storo.... Ved siden av sto det eldre kar med Audi A2 og lekte kul.

Og ved siden av disse igjen så stod det vel en fyr med Q7 E-Tron (eller hva det nå var) som synes han var så mye kulere enn de som stod der og lekte kule?

Jeg har fylt på Statoil Storo mange ganger den tiden jeg jobbet i nabolaget. De fleste turene forbi den stasjonen tiden gikk imidlertid med 270 hk og bakhjulstrekk, men den ble fylt opp på YX.

Men hvorfor henger du så mye på Circle K Storo? Er det fordi det er like ved jernbanen og du ønsker å være tøffere enn toget og derfor trenger å se på togene for å få noen ideer om hvordan du skal bli tøffere?

Ribba
03.06.20 20:31
Lordtema: Så en bil det kun er solgt 3 av i Norge og 400 av i hele verden, nemlig Toyota Yaris GRMN! Ikke vær dag du ser noe sånt!

Sjelden bil, definitivt, men 400 var for Europa. Det ble i tillegg laget 200 for det japanske markedet også. Riktignok går vel Yaris under navnet Vitz der borte.

(Innlegget ble redigert 03.06.20 20:38)

InternalExile
03.06.20 20:35
SUV: Ser Alfaen er solgt, var det du som kjøpte den?

Antar du sikter til Abarten og ikke en Alfa. Den er solgt ja, ble ikke jeg som kjøpte den og det gruer meg at det nok blir lenge til en ny kommer på markedet.

F1-giring er litt oppskrytt synes jeg, har det på Alfaen(og det må du ha!) men bruker det sjeldent. Dog har det en kjekk funksjon som gjør at det kan stå i automat og om du girer "manuelt" så går det tilbake til automat etter 10 sek. Bruker det enkelte ganger ved forbikjøringen og annet.

Pengene vi ikke får brukt under korona går nok til å pusse opp feriehuset.

InternalExile
03.06.20 20:41
SUV: Og ved siden av disse igjen så stod det vel en fyr med Q7 E-Tron (eller hva det nå var)

Helt sikkert leasing også, har jo ikke råd til å kjøpe bil. Nervøs for hver meter han kjører og parkerer lengst mulig unna alle andre.

PS: Om du slutter sitere trollet så slipper jeg lese hva han skriver ,-) Han er VGDNuked.

SUV
03.06.20 23:57
InternalExile: Antar du sikter til Abarten og ikke en Alfa. Den er solgt ja, ble ikke jeg som kjøpte den og det gruer meg at det nok blir lenge til en ny kommer på markedet.
F1-giring er litt oppskrytt synes jeg, har det på Alfaen(og det må du ha!) men bruker det sjeldent. Dog har det en kjekk funksjon som gjør at det kan stå i automat og om du girer "manuelt" så går det tilbake til automat etter 10 sek. Bruker det enkelte ganger ved forbikjøringen og annet.
Pengene vi ikke får brukt under korona går nok til å pusse opp feriehuset.

Ja, det var nok ikke Alfa likevel.

Siden automatgiret på L200 tidvis hadde for eksempel mange vekslinger opp/ned på kort tid med jevn belastning (som sikkert er i grenseland mellom to gir) og tidvis girer litt for tidlig eller seint etter min smak så synes jeg det var kjekt å kunne overstyre dette manuelt. Brukte jo først girspaken ved åå sette den i D og så til venstre og deretter ta den frem eller tilbake. Men så oppdaget jeg at det var paddles bak rattet (akkurat som på min bil, men der styrer de styrken på regenereringen). Er jeg i automat så kan jeg bruke disse opp (høyre) eller ned (venstre) og dermed går den over i manuell og hvis jeg holder inne høyre en liten stund (ca 1-2 sek) så går den tilbake til automat igjen. Synes det  er greit at den holder seg i manuell til jeg bestemmer noe annet istedenfor at den går over i automat etter 10 sekk slik som du nevner det skjer i Alfaen.

Her er vel pengeforbruket stort sett likt før og etter korona startet. Bortsett fra at jeg vel er litt mindre i butikker nå og heller bruker av det jeg har (men det må jo tas inn igjen siden, så jeg har ve ikke akkurat spart noe der). Kan vel for så vidt si jeg har spart inn noen liter bensin på bil og båt på at jeg ikke kunne dra på hytta i påsken. Også kan det vel hende jeg hadde hatt andre ting å gjøre enn å sitte på finn i påsken. Men om man skulle sagt jeg hadde spart penger eller det motsatte er vel usikkert. Hadde jeg vært opptatt med andre ting så kunne det jo hende jeg ikke oppdaget båten jeg kjøpte og dermed ikke hadde brukt penger på en, men da kan det jo hende jeg hadde kjøpt noe lignende som ville vært et dårligere kjøp og at pengeforbruket dermed hadde vært større (uten å få mer igjen for det). Jeg synes jeg gjorde en god handel der etter å ha kikket lenge på finn og omsider fant en som hadde et godt forhold mellom pris og hva man får for pengene (og uten for lang avstand).

Slipper heldigvis å drive med omfattende oppussing av feriehuset siden det er bygget etter bilen min.

SUV
03.06.20 23:58
InternalExile: Helt sikkert leasing også, har jo ikke råd til å kjøpe bil. Nervøs for hver meter han kjører og parkerer lengst mulig unna alle andre.
PS: Om du slutter sitere trollet så slipper jeg lese hva han skriver ,-) Han er VGDNuked.

trolljegeren er forresten en fin film, den kommer vel i kategorien skrekkfilm for jonasv.

InternalExile
04.06.20 14:40
SUV: Brukte jo først girspaken ved åå sette den i D og så til venstre og deretter ta den frem eller tilbake. Men så oppdaget jeg at det var paddles bak rattet (akkurat som på min bil, men der styrer de styrken på regenereringen).

Samme system på min, sett i D og så til vestre for manuell, men da er det ikke snakk om regenerering ;-) Står den i D så kan man bytte gir med paddels, men bilen går tilbake til auto etter 10 sek. Bruker det bre som en kick-down ved forbikjøringer og for å få høyre gir ved kraftig nedstigning. 

Someone
04.06.20 14:43

Om ikke så ekstremt eksotisk, ikke noe jeg ser hver dag: Først en RS4 av dagens A4 Avant model, deretter en Golf 3 GTI, hvor det bortsett fra en harrypotte var ganske orginalt. Kjørt av en gammel mann av alle ting. Begge sett i Drammensveien

InternalExile
04.06.20 14:44
SUV: Her er vel pengeforbruket stort sett likt før og etter korona startet.

De siste årene har vi alltid tatt to turer til utlandet, en ukers ferie All inclusive til et varmt land, sist år ble det Albania. Kona samler kjøleskapmagneter så det blir et nytt sted hvert år. Må snart kjøpe større kjøleskap ;-) Så bruker vi å ha 3 uker i Thailand til vårt andre feriehus. I år blir ikke dette mulig, så da blir det mye penger spart.

InternalExile
06.06.20 12:36

Ikke bil men så et fly ta av nå kl 12:30, må vel regnes som litt eksotisk. :-) 

Someone
08.06.20 14:06

Mest spennende i går var en Maserati Levante sett på Nesbru. Dog på prøveskilter, så vel ennå ikke på salgsstatistikken

(Innlegget ble redigert 08.06.20 14:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg