Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Taxi-sladre tråden med dill og dall

NYTT TEMA
eddard
eddardInnlegg: 14530
18.04.08 19:44
Ja, her er den, tråden hvor jeg og andre likesinnede kan få være i fred for egenoppnevnte forumpoliti som kun ønsker å snakke om millionbiler, eller annet som passer dem.

Her er det bare å dille og dalle, og selv om du ikke kjører premium har du full rett til å uttale deg !

Alle taxinyheter mottas med takk !
Kompressor
KompressorInnlegg: 15375
18.04.08 19:47
Hva med de som måtte komme med innslag om "millionbiler" som drosjer? :-)
eddard
18.04.08 19:47
Sjefen i Taxi1 som er i BA eller BT omtrent hver dag for tiden, tilbyr nå jobb til flere hundre industriarbeidere.
Det at inntjeningen i bransjen vil bli katastrofal om såpass mange flere sjåfører skulle komme inn på markedet, bryr ham selvfølgelig ikke. De fleste av disse industriarbeiderne har nok vett til å styre unna, eneste fare er nok at NAV tvinger folk inn i kassebilene hans.

http://www.bt.no/na24/article548561.ece
eddard
18.04.08 19:49
Kompressor skrev:
Hva med de som måtte komme med innslag om "millionbiler" som drosjer? :-)
---------

De må selvfølgelig kjøre på !
Du har da heller aldri vært så ynkelig som de debattantene jeg sikter til, men heller gått inn for å vinne debatter enn å leke forumpoliti.
rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37094
18.04.08 19:52
Oi for en skrottråd!

Hva med gutteromspjatt om akselerasjonstider?

Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste Taxi1 i dag, selv om det var en meget sløv dag for min del, skal følge bedre med på det!

Millionbiler som taxi som Kompressor skriver om fungerer dårlig som inntektsgivende, det er jo ikke "regningssvarende" om man skal leve av det.

Forøvrig bare å styre på, både de som driver i yrket og dem som bestyrer bransjen, der er nok å ta tak i!

Gleden ved å kjøre helg er ihvertfall at der er mindre køer på veiene.
Fortsetter været sli kdet gjør nå trenger man å ta med solkrem!
rosmebraad
18.04.08 19:54
eddard skrev:
Sjefen i Taxi1 som er i BA eller BT omtrent hver dag for tiden, tilbyr nå jobb til flere hundre industriarbeidere.
Det at inntjeningen i bransjen vil bli katastrofal om såpass mange flere sjåfører skulle komme inn på markedet, bryr ham selvfølgelig ikke.

-----------------------

Inntjeningen er nok dårlig nok allerede, men om Taxi1 bidro kraftig i rushtidene og på helg natt ville kanskej publikum bli mer fornøyde?

Men Kompressor og andre forretningsfolk syns vel kanskje at markedet skal styre her også, så lenge der er kontroll med at aktørene er seriøse nok, så burde jo antallet løyver bestemmes av markedet? Tilgangen på sjåfører gjør vel dette til en viss grad?

Det er heller jobbmarkedet ellers og min manglende inntreden der som "bekymrer" for min del ...
eddard
18.04.08 20:18
rosmebraad skrev:
Oi for en skrottråd!
----------------------------------

Ja, det glemte jeg selvfølgelig å nevne, men bilder av "gamle hauger" og snakk om dem er selvfølgelig også tillatt ! Det får gå under dill og dall.

Så da legger jeg inn bilde av Xantiaen med sommerdekk på 15' felger, selg om jeg vet at det egentlig kun er lov for de som kjører pappas bil å legge inn bilder, men dette er jo dill og dall-tråden, så da går det nok.

http://i231.photobucket.com/albums/ee310/EddardS/xantiasommerdekk1.jpg
Boss302
Boss302Innlegg: 862
18.04.08 20:21
når jeg tok taxi sist, så hadde sjåføren det veldig travelt pga en bestilling som han prøvde å rekke, hastigheten gikk over 140 km/t men følte meg trygg uansett. er dette vanlig?
MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 17890
18.04.08 20:23
å føle seg trygg i 140?
Isåfall.. ja
ævdunn
ævdunnInnlegg: 5263
18.04.08 20:24
Hvor var dette Boss?? Maks fartsgrense i Bergen er 80 km/t
torstein_
torstein_Innlegg: 5452
18.04.08 20:26
Vi tok taxi til eksamen. E-klasse er og blir en lekker bil, og Benz sine 4syl diesel må da være de mest stillegående og vibrasjonsfri man får i dag. Selv de som kjøres hardt og langt som diesel. Jeg er imponert.

Ellers brukte vi tiden på å prøve å fortelle sjåføren at vi ikke skulle jukse på eksamen =)
rosmebraad
18.04.08 20:27
eddard skrev:

"........da legger jeg inn bilde av Xantiaen med sommerdekk på 15' felger........"

-----------------------

Bra bilde!
Jeg så to identiske slike stå på rekke og rad i 214 i dag! (Og ingen av dem var dine!)

Godt sommerkjør!
rosmebraad
18.04.08 20:29
torstein_ skrev:
Vi tok taxi til eksamen. E-klasse er og blir en lekker bil, og Benz sine 4syl diesel må da være de mest stillegående og vibrasjonsfri man får i dag. Selv de som kjøres hardt og langt som diesel. Jeg er imponert.

Ellers brukte vi tiden på å prøve å fortelle sjåføren at vi ikke skulle jukse på eksamen =)

-------------------------------

Utrolig, her inne sies det jo (i andre tråder) at 4-syl diesel bråker fælt!

Sjåføren trodde sikkert at dere jukset på eksamen, og dere trodde nok at han hadde jukset på taxi-kartprøven!
torstein_
torstein_Innlegg: 5452
18.04.08 20:33
Haha, Kristkirken på Minde er ikke særlig vanskelig å finne, ei heller fotballpuben
rosmebraad
18.04.08 20:34
torstein_ skrev:
Haha, Kristkirken på Minde er ikke særlig vanskelig å finne, ei heller fotballpuben

------------------------

Det er utrolig vanskelig når det er steder man aldri har hørt om.
(Forøvrig; Kanalveien 90 og Vestre Torggate.)
Boss302
Boss302Innlegg: 862
18.04.08 20:37
ævdunn skrev:
Hvor var dette Boss?? Maks fartsgrense i Bergen er 80 km/t

østover fra lakselv, fine veier og var nesten bart.(lakselv i porsanger)
rosmebraad
18.04.08 20:40
I Bergen respekterer man både fartsgrenser og ikke minst Fotgjengerne.
rosmebraad
18.04.08 20:44
Var det eddard som skrev inn denne på BT-artikkelen han linker til lenger oppe: ?

Stormannsgal??
18. apr, 20:15 | Erik (uregistrert bruker)

Taxi 1 sjefen har alltid fremstått som en smule stormannsgal og PR-kåt. Nå er det bevist!
piezo
piezoInnlegg: 5285
18.04.08 20:49
Hva slags systemer benyttes i taxiene rundt omkring egentlig?
Nå bruker jeg Halda, men før brukte jeg iTaxi.
Sliter litt med å kåre en vinner!
Rearden86
Rearden86Innlegg: 414
18.04.08 20:50
Ganske unødvendig å ta taxi til kristkirken da Torstein, plenty av bussmuligheter dit. De benyttet i hvert fall jeg meg av. For øvrig så jeg en BMW 7-serie (ny type) som taxi på Danmarksplass i dag, det kan vel ikke være så voldsomt økonomisk lønnsomt? Disse som har slike er de som eier flere biler?
rosmebraad
18.04.08 20:56
piezo skrev:
Hva slags systemer benyttes i taxiene rundt omkring egentlig?
Nå bruker jeg Halda, men før brukte jeg iTaxi.
Sliter litt med å kåre en vinner!

------------------------

Det er MegTax i Bergen Taxi, og det skal visst etter sigende byttes ut før eller siden.
Det er en hel haug muligheter man kunne tenke seg; navigasjon, tv, mulighet for å sette opp egen profil, kunne se hvor andre biler er osv. så her må softwarefolkene komme med mulighetene!
rosmebraad
18.04.08 20:59
Rearden86 skrev:
Ganske unødvendig å ta taxi til kristkirken da Torstein, plenty av bussmuligheter dit. De benyttet i hvert fall jeg meg av. For øvrig så jeg en BMW 7-serie (ny type) som taxi på Danmarksplass i dag, det kan vel ikke være så voldsomt økonomisk lønnsomt? Disse som har slike er de som eier flere biler?

-------------------------

Ja bare å slenge seg på linje 60 eller evt. noe 20-24-greier og så gå ned fra Inndalsveien.
Jeg har også sett den 7-serien og lurt på hvordan det henger sammen økonomisk.

De som har flere biler har jo brutt løyveprinsippene, utrolig at administrasjon og samferdslekontor i byen har tillatt dette, de "ansvarlige" for å ordne opp må jo ha visst om dette i lang tid. For ikke å snakke om alle dem som kommer lenger bak i løyvekø pga. dette.
eddard
18.04.08 21:01
rosmebraad skrev:
------------------------

Du la vel merke til et usannsynlig grovt brudd på denne regelen forleden dag ?

Tror det var en Citroen Pluriel som kjørte over en mann ved Åsane senter, mannen ble liggende midt under bilen. Til slutt løftet man bilen over på siden for å få mannen løs. Man får jo håpe det gikk bra med ham, alvorlig skadet ble han ihvertfall.
eddard
18.04.08 21:03
rosmebraad skrev:
Var det eddard som skrev inn denne på BT-artikkelen han linker til lenger oppe: ?

Stormannsgal??

Taxi 1 sjefen har alltid fremstått som en smule stormannsgal og PR-kåt. Nå er det bevist!

Nei det var det ikke, jeg synes dette er bevist for lenge siden..
rosmebraad
18.04.08 21:16
eddard skrev:
rosmebraad skrev:
------------------------

Du la vel merke til et usannsynlig grovt brudd på denne regelen forleden dag ?

Tror det var en Citroen Pluriel som kjørte over en mann ved Åsane senter, mannen ble liggende midt under bilen. Til slutt løftet man bilen over på siden for å få mannen løs. Man får jo håpe det gikk bra med ham, alvorlig skadet ble han ihvertfall.

Ja, så det på nettavisene.
Jeg derimot, stod nærmest skamfull og ventet på fotgjengere som gikk på rødt lye flere ganger i dag.
rosmebraad
18.04.08 21:18
eddard skrev:
rosmebraad skrev:

Stormannsgal??

Nei det var det ikke, jeg synes dette er bevist for lenge siden..

---------------------------------------

Rart at det omtrent bare er positiv presse på Taxi1?
De blir jo fremstilt som en ryddig bedrift med klimaambisjoner osv.

Mens faktum er at de er (tidvis) mindre tilgjengelige, folk som har erfaring fra yrket vil jo ikke jobbe der, og lønnen for dem som kjører er enda lavere enn hva som er tilfellet for dem som kjøre rfor biler som er tilknyttet andre sentraler?

Uansett lykke til til Taxi1, jeg kunne tenke meg å få vite enda mer om hvorddan det går med dem .....
eddard
18.04.08 21:42
Du skrev i den andre tråden:
"Ja alt snakket om AFP og lignende kommer til å få seg en real trøkk om de forholder seg til realitetene i Taxi1..... snakk om nedtur, jeg kan nesten vedde på at der ikke blir noen overganger å snakke om, og det vet kanskje Taxi1 også, derfor de tør å "love" plass til så mange.

Ja sett gjerne i gang med ny tråd, så kan "biltesterne" og andre unngå det de ikke er interesserte i."
----------------------------

Ganske så enig i den ja. Det er vel også regler for arbeidsledighetstrygd som sier at en ikke kan tvinges til å ta jobber som gir lavere lønn enn trygden de har krav på etter forrige jobb.
Så lenge en holder seg til vanlig arbeidstid er det utvilsomt mest lønnsomt på trygd ja.

Forresten er det vel "test-testerne" som er det største problemet :o)...
eddard
18.04.08 21:44
Forresten, jeg så at taxi-selskapene i Oslo ville ha kode på terminalene i taxiene siden de ikke var online.
Hvorfor ikke bare komme online slik vi er i Bergen da ?

Kode og slitne passasjerer en lørdags natt kan bli moro.
rosmebraad
18.04.08 21:51
eddard skrev:
Forresten, jeg så at taxi-selskapene i Oslo ville ha kode på terminalene i taxiene siden de ikke var online.
Hvorfor ikke bare komme online slik vi er i Bergen da ?

Kode og slitne passasjerer en lørdags natt kan bli moro.

----------------------

Det nye her er jo at kortet MÅ valideres, ellers får man ikke printet ut lappen for turen.....

og det er jo et råd mot å bli svindlet i taxi at man IKKE skal gi fra seg PIN-koden, blir litt av et styr å få endret på det.
rosmebraad
18.04.08 21:55
eddard skrev:
Du skrev i den andre tråden:
"Ja alt snakket om AFP og lignende kommer til å få seg en real trøkk om de forholder seg til realitetene i Taxi1..... snakk om nedtur, jeg kan nesten vedde på at der ikke blir noen overganger å snakke om, og det vet kanskje Taxi1 også, derfor de tør å "love" plass til så mange.

Ja sett gjerne i gang med ny tråd, så kan "biltesterne" og andre unngå det de ikke er interesserte i."
----------------------------

Ganske så enig i den ja. Det er vel også regler for arbeidsledighetstrygd som sier at en ikke kan tvinges til å ta jobber som gir lavere lønn enn trygden de har krav på etter forrige jobb.
Så lenge en holder seg til vanlig arbeidstid er det utvilsomt mest lønnsomt på trygd ja.

Forresten er det vel "test-testerne" som er det største problemet :o)...

--------------------------------------

Det sier jo sitt at det for mange lønner seg med div. trygd.
Det er nok heller bare å satse på å få seg en industrijobb eller noe.

Hva med dette her fra den BT-debatten:
Robert må være desperat.
18. apr, 21:10 | X-Taxi 1 sjåfør (uregistrert bruker)
Robert Åsmul må være veldig desperat for tiden. Da han, ifølge ansatte hos han, bare har 7 faste sjåfører igjen når mai starter.
Ligger vel på konkursens rand, og tar imot alt som kan krype og gå.
Ikke har de biler på veien på dagtid, og ikke kan de levere det kundene ønsker.
Han må avvise kunder fordi at de har ikke nok biler på veien. Hvem kan stole på et slikt useriøst selskap?
Selg Taxi 1 til noen som har litt mer peiling på den type drift, enn det du har, Robert.
Og heller begynn med noe du kan bedre enn taxi.

Der får n jo høre det, sabla lite Taxi1 på veiene når man ser etter.
Er det oppsigelsestid eller tiden det tar å få seg andre jobber som gjør at folk fortsatt jobber der?
Man skulle jo tro at folk ville strømme til og jobbe under disse omtalte ordnede forholdene.
Hva sier "markedseksperter" og andre forståsegpåere om dette?
Før de kom var det jo snakk om flotte BMWer og høy fast timelønn, men selvsagt ble ikke dette noe av.
Faktisk så håper jeg BT lager sak på det om en enesteblikk-arbeider får seg "karriere" i Taxi1.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg