Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Formel 1 på norsk tv

NYTT TEMA
Cokeisit

Cokeisit
22.03.09 13:57

Noen som vet hvordan jeg skal kunne se formel 1 på norsk tv denne sessongen? Dersom jeg har forstått det riktig så blir det kun sendt på Viasat Motor denne sessongen.

Har sjekket med min tv leverandør, Canal Digital, om å abonnere på denne kanalen, men får den kun sammen med alle de andre Viasat sportskanalene (greit nok). Men at jeg skal bli nødt til å få med alle TV1000 filmkanalene synes jeg ikke er greit.

Forslag?

Kuba_16

Kuba_16
22.03.09 14:01

Vil du ikkje abonnere på Viasat-pakken så er vel internet det einaste alternativet..

Insane2

Insane2
22.03.09 14:15
Cokeisit: Forslag?

Har du bredbandslinje med brukbar hastighet 1,5Mbit + vil jeg tro at du kan se løpene via nettet. Det er i allfall det jeg satser på. Problemet er at jeg ikke er sikker på hvem som sender de...

Noen forslag:

JLC    Channel Surfing   Justin.tv  Lordoftv

Fomny   ChannelKing   TVChannelsFree 

wwitv   Global-itv   TVUNetworks

Der er mye overlapping av kanaler riktignok.

Cokeisit

Cokeisit
22.03.09 14:15
Kuba_16: Vil du ikkje abonnere på Viasat-pakken så er vel internet det einaste alternativet..

Finner mulighet for å se løpene på "Viasat On-Demand", men der skal de ha kr 99,-, pr løp. Når Viasat pakken koster kr 222,- pr mnd så er vel dette er rimelig dårlig deal.

Andre steder på nettet en kan streame?

Cokeisit

Cokeisit
22.03.09 14:16
Insane2: Har du bredbandslinje med brukbar hastighet 1,5Mbit + vil jeg tro at du kan se løpene via nettet. Det er i allfall det jeg satser på. Problemet er at jeg ikke er sikker på hvem som sender de...

Takk for tips. Skal sjekke litt.

La oss tipse hverandre dersom vi finner svaret.

(Innlegget ble redigert 22.03.09 14:17)

bilsport

bilsport
25.03.09 23:42

Sjekke disse linkene:

http://byfallenangel.com/2008/08/how-to-watch-f1-live-online-for-free/

http://www.sparklive.in/f1/59/watch-formula-one-f1-live-on-the-net

http://3d2f.com/programs/64-492-live-f1-formula-one-download.shtml

http://watch-live-f1.watch-football.net/ -- PS

http://www.squidoo.com/howtowatchf1liveonline

(Innlegget ble redigert 25.03.09 23:43)

Someone

Someone
26.03.09 07:19

http://vgd.no/sport/motorsport/tema/1463956/tittel/hvem-skal-vise-f1-i-aar

Prøv også på Motorsport-forumet. Er nok mer kunnskap om det der

danterje

danterje
20.06.09 15:10

En ting er jo å betale 222 for denne pakken, men en annen ting er jo alle de som liker formel 1, men som ikke har mulighet til å få det. Dette er typisk folk som har en grunnpakke kabeltv, rikstv o.l, så viasat har ødelagt formel 1 for folk flest. Det er jo klin umulig å få sett det hvis en er ute på reise o.l for de som har det også. Vil ikke engang prøve å sette ord på hva jeg mener om viasat.....

Timmelsjoch

Timmelsjoch
20.06.09 16:22
danterje: viasat har ødelagt formel 1 for folk flest

Nå virker det som om F1 er iferd med å ødelegge seg selv.

Jeg vet egenlig for lite til å ta parti for Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn GP, Red Bull og Torro Rosso. Men betraktet fra utsiden har Bernie Eccelstone aldri virket spesielt sympatisk.

Ribba

Ribba
20.06.09 16:49
Timmelsjoch: Jeg vet egenlig for lite til å ta parti for Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn GP, Red Bull og Torro Rosso. Men betraktet fra utsiden har Bernie Eccelstone aldri virket spesielt sympatisk.

Bernie har vel ikke så mye han har si i denne saken. Han har rettighetene til F1 og ikke noe mer enn det. Problemet er derimot mellom FIA og FOTA. FIA's boss Max Mosley er jo en Hitler/Stalin/Mao-wannabe og forventer jo at de som bringer inn pengene til FIA, altså bilprodusentene og lagene som deltar i formel 1, at de skal adlyde han blindt. Altså at hans ord er loven selv.

Jeg personlig er utrolig glad for at FOTA-medlemmene nå ser ut til å forlate FIA. Jeg håper bare at bilprodusentene bak disse lagene (Ferrari, Mercedes, BMW, Toyota og Renault) også følger det i enda større grad opp. Altså at de boikotter alt som har med FIA å gjøre til Max Mosley er jaget ut fra FIA. Altså at de kutter all forbindelser med motorsportgrener som blir drevet av FIA. Altså at alt av motorer og slikt blir trukket vekk fra å delta i disse mesterskapene. Håper også at andre bilkonsern støtter FOTA-medlemmene.

Men jeg frykter nå at VAG nå ser sitt stikk til å hive seg inn i Formel 1. Nå som alle de store lagene har trekt seg, så tør kanskje VAG å komme inn på banen. Og når de begynner å vinne, så skryter de uhemmet  om at de er så fantastiske at de har greid å vinne Formel 1-mesterskapet etter kort tid (uten å nevne at de ikke hadde noen reele konkurenter). De har jo gjort det før, og de er absolutt truende til å gjøre det igjen.

(Innlegget ble redigert 20.06.09 16:49)

Allegerita

Allegerita
20.06.09 19:47

Slik ståa er nå er faktisk Bernie Ecclestone den store taperen. Når Ferrari og de andre ikke blir med neste sesong mister han enorme inntekter på sponsorer, reklame og alt det der. FIA klarer seg sikkert fint med all annen motorsport. Og FOTA klarer seg sikkert fint uten FIA og Bernie. I en egen serie kan de ta mye større andel av kaka selv.

Men Bernie klarer helt sikkert å ro kaoset i land på en eller annen måte.

Ribba

Ribba
20.06.09 19:59
Allegerita: Slik ståa er nå er faktisk Bernie Ecclestone den store taperen. Når Ferrari og de andre ikke blir med neste sesong mister han enorme inntekter på sponsorer, reklame og alt det der. FIA klarer seg sikkert fint med all annen motorsport. Og FOTA klarer seg sikkert fint uten FIA og Bernie. I en egen serie kan de ta mye større andel av kaka selv. Men Bernie klarer helt sikkert å ro kaoset i land på en eller annen måte.

Ja, det er han som lider i og med at han har rettighetene til Formel 1, mens "krigen" foregår mellom regelmakerne (FIA) og utdøverne (FOTA). Så Bernie er vel godt plassert mellom en stein og en hard plass.

Nå har riktignok Bernie nå i dag foreslått for Mosley & co at budsjettbegrensningen bør droppes.

Timmelsjoch

Timmelsjoch
20.06.09 21:02
Allegerita: Slik ståa er nå er faktisk Bernie Ecclestone den store taperen.

Men hvorfor skal enorme beløp gå rett i lomma til Bernie Ecclestone hvert år. Det er grisedyrt for lagene å delta i F1 og det kan da ikke være noen grunn til at den lille usympatiske fyren skal bygge seg opp astronomiske formuer.

(Innlegget ble redigert 20.06.09 21:02)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg