Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beste bensinkort

NYTT TEMA
J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
06.01.11 21:17

Inspirert av tråden om pumpepris på 16kroner, så tenkte jeg at vi burde finne frem til det beste bensinkortet.

Her er det jo idag et salig virrvarr av kort, og endeløse muligheter.

De fleste kortene er jo kredittkort, hvor man får en rabatt, og en månedtlig faktura. Litt renter sparer man også om man er displinert og betaler ved forfall.

For å ha sagt det først, så mener jeg en rabatt skal trekkes av der og da, men her har jeg omtalt alt som rabatt.

NAF kortet er ganske unikt ved at man får rabatt direkte. I motsetning til f.eks trumf hvor man ikke trenger å pådra seg kreditt, men må "samle opp".

Vi bør vel vektlegge følgende kriterier
- Reell rabatt. Pumperabatten er en ting, men må man betale medlemsavgift i tillegg?
- Dekningsgrad. Altså hvor mange stasjoner man kan benytte dette på
- Andre fordeler, som f.eks rabatt på bilvask og andre tjenester.

Kash, et generellt kredittkort som gir deg rabatt på samtlige bensinstasjoner. Samt endel andre varegrupper.
1 % avslag, altså omlag 13 øre literen med dagens priser. Her får du også rabatt på andre kjøp på bensinstasjonen. F.eks vask.

Statoil godtar NAF-kortet, i tillegg til sitt eget Statoilkort
Deres eget Statoilkort er et vanlig MasterCard som mao. kan brukes på alle steder som godtar MC. Drivstoffrabatten er en stige , og ført når man når 2 000 liter siste 12mnd får man 30 øre i avslag. Ganske lusent fra den kjeden jeg ellers foretrekker å stoppe.

Shell Mastercard, Shellkortet gir deg 40øre avslag på bensin og diesel. 1% på alt du handler med kortet, som fungerer som et vanlig mastercard.

Shell kortet. 25øre avslag på alle bemannede(!) stasjoner. Ikke Shell Express.

Jeg har bare nevnt noen få kort her.

Hvordan er det så på VGD? Bruker folk bensinkort, og isåfall hvilket/hvilke? Eller "gidder man ikke". Personlig har jeg kun brukt bensinkort for arbeidsgiver, og har hatt trumf mot bankkortet slik at det går automatisk. Selv om det aldri har hatt innvirkning på valg av stasjon.

Personlig så drar jeg bare det vanlige kortet, dels fordi jeg kjører lite, og dels fordi jeg synes det er mest behagelig at det er trukket direkte fra kontoen slik at jeg er ferdig med det, og ikke får en ubehagelig faktura.

piezo
piezoInnlegg: 5301
06.01.11 21:21

Jeg har brukt YX sitt bonuskort siden sommeren. Det er riktignok et rent bonuskort man bruker i tillegg til kontanter/kort. Skal gi 30 øre literen, men man må sikkert ha fylt så og så mange liter først. 

J Nissen
06.01.11 21:23
piezo: Jeg har brukt YX sitt bonuskort siden sommeren.

YX må da ha hatt en betydelig nedgang i antall stasjoner den siste tiden? Jeg ser dem knapt nok lengre.

promille_krapylet
promille_krapyletInnlegg: 27327
06.01.11 21:24
J Nissen: YX må da ha hatt en betydelig nedgang i antall stasjoner den siste tiden? Jeg ser dem knapt nok lengre.

De finnes her og der, men noen av dem gikk over til Shell. Mulig YX ble Fresh stasjonene?

Iramhs
IramhsInnlegg: 3462

Du får vel noe gjennom obos også (er vel no trinnvis ettersom hvor mye du fyller i mnd her også), men det kommer vel kanskje ut som trumphpoeng eller noe annet skjit....

J Nissen
promille_krapylet: Mulig YX ble Fresh stasjonene?

Fresh er jo Shell sitt matkonsept :)

kjell75
kjell75Innlegg: 4217
06.01.11 21:25

Jeg har NAF Fordel Ekstra-kortet. Les om det her

Kortet er et kredittkort, som gir deg 4% rabatt hos ALLE bensinstasjoner i Norge.

Ikke så mye å rope hurra for kanskje, men du får i tillegg 30 øre/l hos Statoil!

Så ved pumpepris på 16 kr, vil du få en rabatt på 93 øre og betale kr 15,03/l (16 minus 30 øre, så 4% rabatt på 15,70)

Og da begynner det å bli bra

promille_krapylet
promille_krapyletInnlegg: 27327
06.01.11 21:26
J Nissen: Fresh er jo Shell sitt matkonsept :)

Joda!

Men jeg synes de stasjonene som engang var YX er blitt Shell Fresh.

Odin_2
Odin_2Innlegg: 4673
06.01.11 21:28

Hadde shell før, men bommet på en innbetalning grunnet lang sommerferie og de ditchet meg som kunde. Hadde da faktisk etter å ha ringt og "mast" fått oppgradert til 60 øre rabatt på pumpeprisen, mend et viste seg i ettertid at det ble langt derfra da de opererte med rabatt i forhold til regionale markedspriser og ikke reell pumpepris der og da. Forbannet lureri. Tok en lang stund før jeg gjennomskuet opplegget (år).

Har NAf kortet nå og det er helt supert. 30 øre direkte på pumpa om du fyller ute og ikke drar kortet inne + 4 % rabatt på restprisen. Blir gjerne en 70-90 øre rabatt avhengig av hvor sinnsyk pumpeprisen er. Jeg kjører nok over 30000km i året fordelt på 2 biler og det blir jo noen kroner spart selv om NAF medlemsskapet koster 500,- .

Jeg er av prinsipp supergjerrig når det kommer til drivstoffprisene. Bensin til 14 kr er jo ikke "bedre" enn bensin til 13 kr literen. Da kan jeg lulle meg inn i troen på at jeg kompenserer for at bilene mine er tørstere enn gjennomsnittet som regjeringen vil at vi skal kjøre.

Odin_2
06.01.11 21:30

NAF fordel xtra fungerer på Statoil og deres understasjoner som Best og 1-2-3. Flere?

Rune_4
Rune_4Innlegg: 6668
06.01.11 21:33
J Nissen: Personlig har jeg kun brukt bensinkort for arbeidsgiver, og har hatt trumf mot bankkortet slik at det går automatisk.

Så hvis noen har sett en fyr som kommer gang på gang innom en bensinstasjon med få minutters mellomrom og temmelig mange ganger så er det bare J-Nissen som skal fylle tanken på diesel-lokomotivet :-)

(regner egentlig med at det ikke var denne jobben du hadde bensinkort, du jobbet vel med møbel-transport før?)

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10536
06.01.11 21:38
kjell75: eg har NAF Fordel Ekstra-kortet. Les om det her Kortet er et kredittkort, som gir deg 4% rabatt hos ALLE bensinstasjoner i Norge. Ikke så mye å rope hurra for kanskje, men du får i tillegg 30 øre/l hos Statoil! Så ved pumpepris på 16 kr, vil du få en rabatt på 93 øre og betale kr 15,03/l (16 minus 30 øre, så 4% rabatt på 15,70) Og da begynner det å bli bra

Bestilt

piezo
piezoInnlegg: 5301
J Nissen: YX må da ha hatt en betydelig nedgang i antall stasjoner den siste tiden? Jeg ser dem knapt nok lengre.

Til min store irritasjon, men foreløpig har jeg både UnoX (som jeg helst bruker) og bemannet YX-stasjon mellom skole og hjem. Og da får jeg i det minste fyllt med rabatt 95% av gangene jeg fyller drivstoff.

J Nissen
Rune_4: Så hvis noen har sett en fyr som kommer gang på gang innom en bensinstasjon med få minutters mellomrom og temmelig mange ganger så er det bare J-Nissen som skal fylle tanken på diesel-lokomotivet :-) (regner egentlig med at det ikke var denne jobben du hadde bensinkort, du jobbet vel med møbel-transport før?)

Hehehhe :)

Ja, det går noen jerrykanner nedpå der. Så det gjelder å ikke kjøre tom veldig langt fra en bensinstasjon.

Men jeg har forsåvidt fyllt dieseltog med drivstoffkort også. Pumpeanleggene på de stasjonene hvor dieselfylling er mulig er eid av ulike oljeselskaper. Og ettersom det ikke bare er NSB som kjører på sporene lengre, så har man dieselkort.

Utover det er jo imponert over hukommelse din. Jeg har levert møbler. Det er helt riktig.

sl500
sl500Innlegg: 11615

Jeg bruker Esso mastercard.
Vi har firmaavtale som gir 40 øre avslag pr liter til de ansatte og 45 øre på firmabilene.
Avtalen gjelder på pumpepris  og ikke veiledene. 

(Innlegget ble redigert 06.01.11 21:40)

kjell75
06.01.11 21:39

Mener å huske at 4%-rabatten på Naf fordel extra er begrenset i liter, men det er relativt mange . Type 2000 eller deromkring.

Finner ikke infoen om det akkurat nå. Men 30ø/l hos Statoil er fast.

(Innlegget ble redigert 06.01.11 21:39)

Timmelsjoch
TimmelsjochInnlegg: 18893
06.01.11 21:47

Jeg brukte tidligere XT Mastercard, men da nesten alle YX stasjoner konverterte gikk jeg over til Cresco Car Visa.

Jeg er ikke så opptatt av rabattene, men det er praktisk med én belastning i måneden (avtalegiro).

(Innlegget ble redigert 06.01.11 21:48)

Iramhs
06.01.11 22:06
Hollabaloo: Bestilt

Siden jeg er naf-medlem forsøker jeg å fikse Naf fordel ekstra nå, men jeg kommer ikke gjennom med bank-id... gikk du rett igjennom?

Hollabaloo
06.01.11 22:16
Iramhs: Siden jeg er naf-medlem forsøker jeg å fikse Naf fordel ekstra nå, men jeg kommer ikke gjennom med bank-id... gikk du rett igjennom?

For å bruke bank-id tror jeg du må være DnBNor-kunde med nettbank (noe jeg er). Jeg strevde fælt med java-relaterte feilmeldinger, men løste det til slutt på følgende måte:

- lukket alle nettleservinduer

- oppgraderte til siste java-versjon (jeg hadde et oppgraderingsvarsel-ikon nederst til høyre på oppgavemenyen i windows)

- startet nettleseren (Internet explorer v8)

- slettet all nettleserhistorikk inkl. cookies

- forsøkte på nytt

Iramhs
06.01.11 22:47
Hollabaloo: - lukket alle nettleservinduer - oppgraderte til siste java-versjon (jeg hadde et oppgraderingsvarsel-ikon nederst til høyre på oppgavemenyen i windows) - startet nettleseren (Internet explorer v8) - slettet all nettleserhistorikk inkl. cookies - forsøkte på nytt

Jeg har ny PC for tre dager siden, så cookies er ikke noe problem, siste versjon av explorer og java lastet jeg ned i går.... Poblemet er nok at jeg ikke er DNB-kunde.

Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
06.01.11 22:50
Timmelsjoch: Cresco Car Visa.

Jeg bruker kun dette kortet selv. 4% pumperabatt er inkl.

Iramhs
06.01.11 23:05

Nå kom jeg plutselig igjennom. Kortet er på vei :)

kjell75
06.01.11 23:26
Hollabaloo: or å bruke bank-id tror jeg du må være DnBNor-kunde med nettbank

du kan bruke BankID uansett hvilken bank du har.

BankID-kontoen er personlig, og er den samme uansett hvilken bank du har.

Jeg byttet fra DnBNOR til Nordea, og i overgangsperioden hadde jeg begge bankene tilgjengelig gjennom BankID.

Hollabaloo
06.01.11 23:31
kjell75: du kan bruke BankID uansett hvilken bank du har. BankID-kontoen er personlig, og er den samme uansett hvilken bank du har. Jeg byttet fra DnBNOR til Nordea, og i overgangsperioden hadde jeg begge bankene tilgjengelig gjennom BankID.

Ok, bra vi fikk oppklart det :)

J Nissen
06.01.11 23:38

BankID må være noe av det lureste på lenge :) Jeg har en som er utstedt av bruksbanken min, men den virker også på f.eks Ekstrakonto.no hvor jeg har sparepenger, eller hos Posten om jeg skal bestille oppbevaring. 

Larsabal
LarsabalInnlegg: 11047
06.01.11 23:42
50 øre rabatt hos Shell og YX her i gården
paappa
paappaInnlegg: 222
07.01.11 00:38

jeg fyller med bankkortet og gir egentlig blanke i rabatter, har inntrykk av at det endrer seg og det som var gunstig plutselig ikke er det og vice versa.
Men jeg har vel trumf tilknyttet korta mine så da blir det litt når jeg bruker shell.

Ellers fyker jo prisene her omkring opp og ned som en jojo så jeg fyller heller på de dagene jeg vet det som regel er billigst (søndag og onsdag)

Buick-Riviera
Buick-RivieraInnlegg: 15149
07.01.11 00:41
J Nissen: Inspirert av tråden om pumpepris på 16kroner, så tenkte jeg at vi burde finne frem til det beste bensinkortet.

Her er det jo idag et salig virrvarr av kort, og endeløse muligheter.

De fleste kortene er jo kredittkort, hvor man får en rabatt, og en månedtlig faktura. Litt renter sparer man også om man er displinert og betaler ved forfall.

For å ha sagt det først, så mener jeg en rabatt skal trekkes av der og da, men her har jeg omtalt alt som rabatt.

NAF kortet er ganske unikt ved at man får rabatt direkte. I motsetning til f.eks trumf hvor man ikke trenger å pådra seg kreditt, men må "samle opp".

Vi bør vel vektlegge følgende kriterier
- Reell rabatt. Pumperabatten er en ting, men må man betale medlemsavgift i tillegg?
- Dekningsgrad. Altså hvor mange stasjoner man kan benytte dette på
- Andre fordeler, som f.eks rabatt på bilvask og andre tjenester.

Kash, et generellt kredittkort som gir deg rabatt på samtlige bensinstasjoner. Samt endel andre varegrupper.
1 % avslag, altså omlag 13 øre literen med dagens priser. Her får du også rabatt på andre kjøp på bensinstasjonen. F.eks vask. Statoil godtar NAF-kortet, i tillegg til sitt eget Statoilkort
Deres eget Statoilkort er et vanlig MasterCard som mao. kan brukes på alle steder som godtar MC. Drivstoffrabatten er en stige , og ført når man når 2 000 liter siste 12mnd får man 30 øre i avslag. Ganske lusent fra den kjeden jeg ellers foretrekker å stoppe.

Shell Mastercard, Shellkortet gir deg 40øre avslag på bensin og diesel. 1% på alt du handler med kortet, som fungerer som et vanlig mastercard.

Shell kortet. 25øre avslag på alle bemannede(!) stasjoner. Ikke Shell Express.

Jeg har bare nevnt noen få kort her.

Hvordan er det så på VGD? Bruker folk bensinkort, og isåfall hvilket/hvilke? Eller "gidder man ikke". Personlig har jeg kun brukt bensinkort for arbeidsgiver, og har hatt trumf mot bankkortet slik at det går automatisk. Selv om det aldri har hatt innvirkning på valg av stasjon.

Personlig så drar jeg bare det vanlige kortet, dels fordi jeg kjører lite, og dels fordi jeg synes det er mest behagelig at det er trukket direkte fra kontoen slik at jeg er ferdig med det, og ikke får en ubehagelig faktura.

Har Shellkort gjennom jobben til far. 40 øre pr.liter. Da jeg kjørte 1977 Buick Riviera mye mellom Gjøvik og Elverum var jeg karakterisert som en såkalt gullkunde :)

Odin_2
09.01.11 11:01
Buick-Riviera: Har Shellkort gjennom jobben til far. 40 øre pr.liter. Da jeg kjørte 1977 Buick Riviera mye mellom Gjøvik og Elverum var jeg karakterisert som en såkalt gullkunde :)

Da taper du 35-45 øre pr. liter kontra meg.

Odin_2
09.01.11 11:02
Larsabal: 50 øre rabatt hos Shell og YX her i gården

Da taper du 25-35 øre pr. liter kontra NAF Fordel Xtra kundene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg