Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Møller bil mye bedre enn sitt rykte

NYTT TEMA
Jan
JanInnlegg: 6637
04.10.13 18:37

Siden nyttår har jeg kjørt VW på jobben. Det var med en viss skepsis jeg gikk til verket, ikke på grunn av bilen, men på grunn av Møllers dårlige rykte. Jeg må si jeg har blitt positivt overrasket. Jeg har møtt masse hyggelige og serviceinnstilte mennesker der.

De strekker seg svært langt for at bilen skal holdes rullende. De låner til og med reservedeler fra bruktbiler, dersom riktig del ikke finnes på lager.

Konklusjonen må bli stol mer på egne, enn andres erfaringer.

SharkWave
SharkWaveInnlegg: 98
04.10.13 18:43

Etter min erfaring er Møller et profesjonelt verksted. Veldig serviceinnstilte som du sier og fikk jobben gjort. Det eneste negative å trekke på dem er prisen. Vanvittig dyrt å ta service på f.eks. Audi. Vi snakker om rundt 3.000kr for et enkelt oljeskift... Det er på grensen til svindel..

Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
04.10.13 18:49

Kanskje det, men forsatt gjøres det feil. Bare i år har Møller klart å:

"glemme" sine egne rutiner for reparasjoner av mitt dashbord, noe som medførte at bilen måtte inn en ekstra gang for omprogrammering av nøkler.

når de skulle bytte noe deler på lyktene, så "glemte" de å montere disse godt tilbake, slik at bilen må på ny reparasjon for å få festet disse igjen.

twu
twuInnlegg: 11052
04.10.13 18:53

Det varierer vel mellom de ulike verkstedene... De forskjellige Mølleravdelingene i Bergen har gitt meg vidt forskjellige inntrykk av service og kvalitet. Sulland i Bodø har jeg positive erfaringer med også, selv om det er svindyrt.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37783
04.10.13 19:10
Jan: De strekker seg svært langt for at bilen skal holdes rullende. De låner til og med reservedeler fra bruktbiler, dersom riktig del ikke finnes på lager.

Bra.

Dette har også Jæger gjort. Da lånt fra ny utstillingsbil i sin tid.

Det er jo meget bra om man kan kjøpe og holde VW hos merkeforhandler og være fornøyd i tillegg!

(Hvilken Mølleravdeling er det her snakk om?) 
Ikke noe særlig dersom bilen svikter fredag og du har tenkt å kjøre noen timer i helgen! Da trengs fleksibelt verksted. 

(Innlegget ble redigert 04.10.13 19:11)

Jan
04.10.13 19:46
rosmebraad: (Hvilken Mølleravdeling er det her snakk om?) 
Ikke noe særlig dersom bilen svikter fredag og du har tenkt å kjøre noen timer i helgen! Da trengs fleksibelt verksted.

Det var på Nesttun.

Akkurat det du beskriver om fredagen skjedde. Typisk nok skjer slike ting oftest en fredag. Det er loven om tingenes iboende faenskap, som kommer til anvendelse.

Ellers har jeg blitt for gammel til å kjøre i helgene, det har jeg gjort i over 30 år,men det var en annen som boblet over av arbeidslyst, og gjerne ville kjøre i helgen. Da er det jo greit at bilen er i orden.

Det kan tilføyes at jeg også har opplevd, andre som har brukt utstillings-/bruktbiler, som donor i krisetilfeller.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14347
04.10.13 21:03
rosmebraad: Det er jo meget bra om man kan kjøpe og holde VW hos merkeforhandler og være fornøyd i tillegg!

Det er tåpelig at du som aldri har eid en nyere VW (eller noe annet Møller selger) kommer med disse uttalelsene til kjedsommelighet.

Jeg har eid 4 Audi og en Folkevogn og har aldri hatt noe å utsette på servicen til Møller. Det kostet litt å ha S5'en på service, men ingen andre merker har billig service på en "premiumbil" med V8.

rosmebraad
04.10.13 22:12
Iseran2770: Det er tåpelig at du som aldri har eid en nyere VW (eller noe annet Møller selger) kommer med disse uttalelsene til kjedsommelighet.

Jeg bare gjentar kjente som har hatt bilene og delt dårlige erfaringer. 

Men jeg håper jeg har retorikk nok til å vise at jeg syns VW fra merkeforhandler hadde vært noe.
Jeg har også fremmet VW/Audiønsker til ulike taxieiere, og da svares det straks "....hadde det ikke vært for Møller....."

rosmebraad
04.10.13 22:17
Jan: Ellers har jeg blitt for gammel til å kjøre i helgene, det har jeg gjort i over 30 år,men det var en annen som boblet over av arbeidslyst, og gjerne ville kjøre i helgen. Da er det jo greit at bilen er i orden.

Ja da tar du til vett. Jeg skurer vel ut i 4-5 timer snart.
Det er fredag, mørkt, høstferie og sikkert ikke nioe særlig til trafikk.
(Men bilen er i orden, delvis takket være en del femsifrede verkstedfakturaer fra BOS i mappen.) 

SharkWave
SharkWaveInnlegg: 98
04.10.13 22:47
rosmebraad: Jeg har også fremmet VW/Audiønsker til ulike taxieiere, og da svares det straks "....hadde det ikke vært for Møller....."

Det er jo ikke slik at man MÅ ha service hos Møller om man eier en VW/Audi. Det finnes da en haug av andre verksteder som er kapable til å ta en service på disse merkene. Sannsynligvis til en billigere penge..

rosmebraad
04.10.13 22:50
SharkWave: Det er jo ikke slik at man MÅ ha service hos Møller om man eier en VW/Audi. Det finnes da en haug av andre verksteder som er kapable til å ta en service på disse merkene. Sannsynligvis til en billigere penge..

Ja, blant millionene av VW i verden må det da finnes NOEN som er fornøyd med bil og verksted:)

Fritz187
Fritz187Innlegg: 301
05.10.13 00:34
SharkWave: Det er jo ikke slik at man MÅ ha service hos Møller om man eier en VW/Audi. Det finnes da en haug av andre verksteder som er kapable til å ta en service på disse merkene. Sannsynligvis til en billigere penge..

Kan ta service hos andre autoriserte verksteder ja, men det er ikke alltid det lønner seg. 

Sjekk alltid pris nøye.. det sparte jeg penger på med min Golf 6.

Skulle ha 30000 km service, og fikk oppgitt pris hos 3 uavhengige verksted først, for så å stikke innom Gumpens Auto Vest Krisiansand    Uten å si hvilket tilbud jeg hadde fått hos de andre fikk jeg en pris hos dem (altså VW forhandleren) som var ca 600 kr lavere en noen av de andre. 

Har hatt 3 Golfer nå, og servicen hos VAG her i byen er helt konge.

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10691
05.10.13 01:41

Generelt sett så kan man vel si at det som skiller de gode forhandlerne fra de dårlige ikke kommer fullt til syne før man får feil og problemer med bilen. At bileiere som har hatt en så og si feilfri bil er fornøyd med sin faste forhandler der bilen ble kjøpt ny, er ikke så rart... 

t109
t109Innlegg: 3331
05.10.13 08:01
Hollabaloo: Generelt sett så kan man vel si at det som skiller de gode forhandlerne fra de dårlige ikke kommer fullt til syne før man får feil og problemer med bilen. At bileiere som har hatt en så og si feilfri bil er fornøyd med sin faste forhandler der bilen ble kjøpt ny, er ikke så rart...

Helt korrekt.

Jeg har eid en god del biler oppigjennom årene; de aller fleste har vært omfattet av nybilgaranti. De fleste har vært rimelig problemfrie, men noe trøbbel har jeg jo hatt - også litt større ting. 

For å si det sånn; det er ikke service og oppfølging fra forhandler som stopper meg fra å kjøpe f.eks. Ford. De var meget greie da jeg hadde en Mondeo som var forfulgt av feil. Toyota har også -i all hovedsak vært greie (etter å ha eid en god del Toyotaer kan jeg vel skrive under på at Toyota ikke lenger er synonymt med feilfrie biler - men servicen er bra). Peugeot (BOS) er blitt mye bedre på kundebehandling de siste 10-12 åra. Mine Citroener har i all hovedsak vært feilfrie, bortsett fra en 2001 modell C5 som hadde noen barnesykdommer. Feilene som kom ble fikset - uten problemer - t.o.m på kveldstid på gjennomreise i Telemark:). Bla. Nissan opplever jeg å være på det jevne. Mitsubishi også. 

I andre enden av skalaen kommer Mazda, som setter seg på bakbeina enten det dreier seg om nødstopp på en 14 dager gammel bil, eller en åpenbar garantireparasjon på en 2 år gammel bil. Say no more....

Jeg har også hørt at Møller har blitt bedre; noe som sikkert stemmer. Kanskje jeg manner meg opp til å forsøke dem også - etterhvert(?) 

ferrek
ferrekInnlegg: 15672
05.10.13 09:26

Om du har kjørt en VW firmabil i mindre enn ett år og allerede blitt kjent med mange ansatte og imponert over hvordan de skaffer deler, stiller jeg meg spørrende til kvaliteten på bilen du kjører ;-) 

Jan
05.10.13 10:45
ferrek: Om du har kjørt en VW firmabil i mindre enn ett år og allerede blitt kjent med mange ansatte og imponert over hvordan de skaffer deler, stiller jeg meg spørrende til kvaliteten på bilen du kjører ;-)

Ikke så merkelig. Det er en taxi, og den har passert 400 000km.

ducatiboy72
ducatiboy72Innlegg: 676
05.10.13 10:49
Jan: De strekker seg svært langt for at bilen skal holdes rullende. De låner til og med reservedeler fra bruktbiler, dersom riktig del ikke finnes på lager.

Strandveien Auto strekker seg enda lenger.

Opplevde at når jeg skulle hente min gamle E46 fra verkstedet der at den mangler flere ulike deler. Unnskyldningen var at de hadde brukt delene på andre biler og glemt å montere nye på min bil.

Forfun
ForfunInnlegg: 5863
05.10.13 10:51

Antar han har 100 000 km på ett år, det er mer enn jeg kjører på 7. Etter 30 000 km med bilen min kjenner jeg igjen min kundebehandleren. 2 service og to garantijobber. 

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5726
05.10.13 20:43

Jeg ser lenger ned att du har vært på Møller Nesttun.

Flott att du har slik god erfaring med dem. Selv har verksted jeg jobber i, og verksted jeg er med eier i. Også god erfaring med Møller Nesttun.

Dem er ganske proffe, og meget villige mellom avtaler firma - firma.

Godt dem har fått vekk "Teigland" ryktene..

SUV_4WD
SUV_4WDInnlegg: 7026
05.10.13 22:43
Fritz187: Skulle ha 30000 km service, og fikk oppgitt pris hos 3 uavhengige verksted først, for så å stikke innom Gumpens Auto Vest Krisiansand Uten å si hvilket tilbud jeg hadde fått hos de andre fikk jeg en pris hos dem (altså VW forhandleren) som var ca 600 kr lavere en noen av de andre.

Men man bør også huske at samme servicen ikke nødvendigvis er den samme på ulike steder.

Jeg sjekket selv en gang pris i Sandvika i tillegg til her lokalt. Sandvika var litt billigere, men det viste seg at de ikke smurte opp bremsemekanismen, noe den lokale forhandleren gjorde og som dermed sørget for at bremsene fungerer flott og ikke blir liggende på slik som hos mange andre (det er nok noe av grunnen til at klssene er halvslitte etter 136.000 km og at jeg flere ganger har kjørt på et lavere forbruk enn det offisiselle forbruket mellom tankingene). Skulle Sandvika også smøre opp bremsene så vilel de bli dyrere. Jeg valgte å bruke de den lokale forhandleren som alltid har gjort en god jobb og nok ikke er så galt økonomisk heller når man tar hensyn til hva de sparer meg for av ekstrautgifter til delebytter.

SUV_4WD
05.10.13 23:11
Jan: Siden nyttår har jeg kjørt VW på jobben. Det var med en viss skepsis jeg gikk til verket, ikke på grunn av bilen, men på grunn av Møllers dårlige rykte. Jeg må si jeg har blitt positivt overrasket. Jeg har møtt masse hyggelige og serviceinnstilte mennesker der.
De strekker seg svært langt for at bilen skal holdes rullende. De låner til og med reservedeler fra bruktbiler, dersom riktig del ikke finnes på lager.
Konklusjonen må bli stol mer på egne, enn andres erfaringer.

Du har etter 9 mnd med VW og Møller møtt på masse serviceinnstilte mennesker og de har skaffet reservedeler fordi de ikke hadde dem tilgjengelig.

Da jeg hadde hatt min bil i 9 mnd så hadde jeg møtt på svært få folk fra Honda-forhandleren min, og reservedeler hadde jeg vel ikke noe erfaring med heller da. Mye bedre å ha en bil som ruller uten problemer enn biler der forhandleren yter masse service for å dytte inn bruktdeler for å få bilen til å rulle.

Riktignok litt forskjell på at du vel snakker om drosje som kjører litt lenger på 9 mnd, men likevel så bør det vel ikke oppstå all verdens problemer iløpet  av de første 9 mnd.

Jeg har selv kjørt VW i jobbsammenheng, og har faktisk hatt  mange kjøreturer til og fra Møller sitt verksted. I forhold til antall Møller-biler på veien så har de et enormt antall ansatte i kundemottaket og delelager og alt det der.'

Og likevel er det mange som kjører VW som drar til Subaru (og sikkertt mange andre steder også) for å bytte deler. For eksempel har den lokale Subaru-forhandleren byttet mange flere lysbrytere på VW enn på Subaru.

VW kommer godt ut på pristestene på diverse deler, men det er jo fordi de har så stort forbruk av deler at de kan ha en effektiv varestrøm med store forsendelser i motsetning til andre bilmerker hvor deler sjelden må byttes og det blir omtrent en forsendelse pr del.

Jeg hadde tidligere en gammel Ford og var glad for at det var så billige deler til den. Så byttet jeg til japansk bil med dyrere deler og regnet med det ville bli noe dyrere, men siden så lite har trengt å byttes så ble det jo ikke dyrt likevel.

Delebytter er bare dyrt om man faktisk må bytte dem.

SUV_4WD
05.10.13 23:23
t109: For å si det sånn; det er ikke service og oppfølging fra forhandler som stopper meg fra å kjøpe f.eks. Ford. De var meget greie da jeg hadde en Mondeo som var forfulgt av feil.

Den beskrivelsen passet nok dessverre ikke på den lokale Ford-forhandleren her (selv om den nok stemmer hos deg), og det er nok hovedgrunnen til at det ikke ble noe mer handel der i familien, og sikkert flewre andre som har gjort samme valget, for de gikk konk etter hvert og jeg har i ettertid hørt om ganske amatørmessige reparasjoner der.

Og slurvete mangelfull service har jeg selv avslørt dem på. Og på reparasjoner så velger de løsningen som er dyrest for kunde, og blir sure når de får vite at det er garantireparasjon, for hadde de visst det så skulle de dreid bremseskivene istedenfor å bytte dem.

Og ikke klarer de sette på lovlige dekk heller på bestselgeren deres over lang tid, og når de blir gjort oppmerksom på det så nekter de å ordne opp (ordnet seg heldigvis etter kontakt med fporbrukerrådet).

Og de har ved et anent tilfelle løyet for å selge dekk, så bilen endte opp med mye dårligere dekk enn det man kunne fått hos konkurrenten (påstod det ikke fantes alternativer til dekkene de solgte).

Jan
06.10.13 00:12
SUV_4WD: Riktignok litt forskjell på at du vel snakker om drosje som kjører litt lenger på 9 mnd, men likevel så bør det vel ikke oppstå all verdens problemer iløpet  av de første 9 mnd.

Bilen var kjørt ca 385 000 ved nyttår, og 420 000 i dag, vi snakker om mine 9 mnd med bilen, ikke bilens første 9 mnd. Jeg har også kjørt Honda som Taxi, og det var en utrolig bra bil. Problemet er at Honda i dag, ikke har noen modeller som er brukbare. De er teknisk akterutseilt. Automatkassene er fra en annen tidsalder. Se bare på CRV,diesel m. automat, som har et pristillegg på 50 000 p.g.a høyt utslipp. Accord, som blir trangere innvendig for hver generasjon. HRV, er dessverre ikke lenger tilgjengelig, det er antagelig den beste bilen som noengang er laget.

SUV_4WD
06.10.13 00:31
Jan: Bilen var kjørt ca 385 000 ved nyttår, og 420 000 i dag, vi snakker om mine 9 mnd med bilen, ikke bilens første 9 mnd. Jeg har også kjørt Honda som Taxi, og det var en utrolig bra bil. Problemet er at Honda i dag, ikke har noen modeller som er brukbare. De er teknisk akterutseilt. Automatkassene er fra en annen tidsalder. Se bare på CRV,diesel m. automat, som har et pristillegg på 50 000 p.g.a høyt utslipp. Accord, som blir trangere innvendig for hver generasjon. HRV, er dessverre ikke lenger tilgjengelig, det er antagelig den beste bilen som noengang er laget.

Jeg leste lenger ned i tråden etter å ha svart på et tidlig innlegg, og det var først da jeg så det ikke var nybil det var snakk om.

Enig i at Honda er bra, men automatkassene deres har jeg ingen erfaring med. Har kjørt 3 HR-V (2x demo + min egen) og 2 CR-V (en jeg bare trillet i gang, og en jeg kjørte noen få km i dypsnø på en strekning der en maxitaxi med bakhjulstrekk forståelig nok ikke ville kjøre en sein kveld), alle med manuell. Accord har jeg aldri prøvd.

friluft1
friluft1Innlegg: 13
06.10.13 12:34

Møller bil er bra det. Men bilene de selger er ikke det.

Men de har kanskje blitt bedre med årene.

Noen kjente fei er: berearmer, sentrallås, vannintregnig, autamat gir kasse hvari.

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5726
06.10.13 18:00
friluft1: Møller bil er bra det. Men bilene de selger er ikke det.
Noen kjente fei er: berearmer, sentrallås, vannintregnig, autamat gir kasse hvari.

Nå er ikke den lista ukjent for mange andre biler heller.

Men regner med du kan komme med liste over de bilene som har tilsvarende kjøre komfort og "god" følelse som ikke har slike problemer?

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14347
06.10.13 18:39
friluft1: autamat gir kasse hvari

Er rettskrivingen din i stil med kunnskapene om biler?

rosmebraad
06.10.13 23:08
Jan: HRV, er dessverre ikke lenger tilgjengelig, det er antagelig den beste bilen som noengang er laget.

Med mulig unntak av Caprice, tror jeg de fleste er enige her! 

steib
steibInnlegg: 1780
07.10.13 09:24
friluft1: Møller bil er bra det. Men bilene de selger er ikke det.

Dette var virkelig et velformulert og godt innlegg..

Det ligger mye detaljkjennskap til produktet bak disse påstandene?

Gamleboyen
GamleboyenInnlegg: 5930
07.10.13 09:25

Greit, jeg har kanskje hatt uflaks, men jeg skal IKKE skaffe meg en Møller-bil når Passaten skal byttes ut.

Kan vel telle på én finger hvor mange ganger jeg har vært veldig fornøyd med service og resultat på Møller-besøk. Vi får vel da i felleskapets ånd tro at jeg har en uforbederlig mandagsbil og at det ikke er Møller som er udugelige.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg