Det blir spekulasjoner fra min side, men har du sett boligprisene i Oslo, det kan være en driver med at enkelte tar ut gevinst, flytter ut av byen, og pendler inn. Dessuten er Oslo i kontinuerlig sterk vekst.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Det blir spekulasjoner fra min side, men har du sett boligprisene i Oslo, det kan være en driver med at enkelte tar ut gevinst, flytter ut av byen, og pendler inn. Dessuten er Oslo i kontinuerlig sterk vekst.
Ja takk, etter en tur inne på pepper-gruppa er det jammen ikke lett å skille mellom ironi, trolling eller det som verre er :)
Det var da svært så du skulle spekulere, da :-)
Men øker faktisk køene, eller er de mer eller mindre konstante?
Det var trøbbel med responsen fra vgd, hver gang jeg postet kom jeg til en varnish cache feilmelding. Etter tre forsøk ga jeg opp, men alle funket skulle det vise seg etterpå.
Registrerer at de ikke selger tilsvarende til verken Audi, BMW eller Mercedes. Nok en urettferdig elbilfordel.
Tesla hopper over beta-test fasen for Model 3, analyseverktøyene de har skal være tilstrekkelige til at tidlige leverte biler skal dekke beta-test behovet.
Det betyr så vidt jeg kan skjønne, ingen faktisk vintertesting bl.a.
Det verste er at reservasjonsholdere syntes dette er gode nyheter.
http://gas2.org/2017/03/18/tesla-model-3-will-skip-beta-phase-go-directly-early-release-cars/
Hadde aldri kjøpt en bil som ikke er tilstrekkelig kvalitetstestet. Uansett pris.
Tipper at vinneren av neste års gasellebedrift i DN blir de som først klarer å lage en vinterisoleringspakke til Model 3.
Markedsmessig er det sikkert lurt å hoppe over grundig testing da man snarere kommer til pengene fra 'fansen'.
Støydemping hører nok BR-alderen på 60-tallet til, nå er det skjerm og ladekabel aom trekker folk.
Ikke en Tesla heller, for den del ;-)
Man kan si mye om Tesla, blant annet at det er pga modell S at VW utsatte nye Phaeton. Så selv om Tesla stort sett er en bilprodusent som ikke er verdt å regne med ifølge en del av ekspertisen her inne så er de fullt ut kapable til å påvirke de høye herrer i Wolfsburg.
Tesla må jo være det nye vidunderbarnet fra en smart byfamilie som flyttet på landet og begynte i klassen og gjorde at alle de andre late, vante elebene fikk se hva man egentlig må konkurrere mot.
Jeg syns Phaeton er sykt tøff, men objektivt sett er det vel en bil VW burde latt være å lage til å begynne med.
Det snakkes en del om elbil for tiden. Og ingen tvil om at det vil være framtiden. Her en artikkel fra TU
Vi får nå se hvor fantastiske disse Teslaene er om/når de store merkene kommer med elbiler i samme klasse: Jeg tror folk lar seg blende av at bilene er elektriske og har stor skjerm.
Hadde folk hoppet i taket og 'fordømt' S-klasse om der hadde kommet en Model S diesel?
Skal man ha noe annet enn oljebaserte drivstoff er det ihvertfall mye bedre med elbiler enn å gå på tullete, ressurskrevende biodrivstoffproduksjon.
(FP-dieselen fra Finland er kanskje lur dersom den baseres på avfallsfett fra slakterier og pomfritt-bad.)
Fader Elon Musk, du som er i Silicon Valley,
La ditt navn holdes hellig.
La din Model 3 komme.
La din vilje skje i den virkelige verden,
som i hodet på dine frelste tilhengere.
Gi oss i dag vår daglige tweet,
og tilgi vår rettferdiggjorte skepsis,
slik at også vi kan tilgi elbil-menigheten.
Led oss gjerne inn i fristelse,
og frels oss fra forbrenningsmotoren.
For bilmarkedet er ditt, og sviktende kvalitetskontroll og gratis presseomtale i evigheten.
Amen.
(Innlegget ble redigert 24.03.17 11:04)
Fin bil på bildet.
Den artikken kunne vært skrevet av Trump administrasjonen. Den kan være tatt ut av løse luften og inneholde ren nonsens. Salget av Tesla S i Tyskland er mikroskopisk. Man får veldig lite for pengene når bilen ikke er subsidiert til det absurde.
Jeg leste i avisen om en elbilfører som kommenterte øåstander om at førere av biler med forbrenningsmltor subsidierte ham. 'Det er tull', ble det slått fast.
Avgiftsfritaket på elbiler kan visstnok overhodet ikke sammenlignes med subsidier.
På hvilken måte kan det ikke sammenlignes med subsidier?
Selvsagt kan man det, og dette er diskutert flere ganger her inne.
Sto en artikkel om dette for bare noen dager siden med tall for 2015.
Pengepotten til statsstøtte økte: Norge brukte 2 mrd. mer på å fremme elbiler.
Norge delte ut 24,6 milliarder kroner i statsstøtte i 2015. Spesielt elbilstøtten trakk opp.
Er fult klar over det. Ville bare høre passat06 sine argumenter for hvorfor han mente det ikke kunne sammenlignes med subsidier.
I følge store norske leksikon, kan subsidier både være at man får penger i labben og at man får noe til redusert pris.
Jfr. at kraftkrevende industri får strøm til lavere pris enn vanlig markedspris.
Man har mange måter å subsidiere gjennom å slippe å betale noe som andre må betale for. Arbeidsgiveravgiften er et eksempel på dette.
I de fleste urbane strøk må bedriftene betale 14,1 % av lønnskostnadene i avgift. Deretter faller satsen helt ned mot 0% i Nord Troms og Finnmark.
Dermed må det at en Teslaeier slipper å betale moms og engangsavgift på skinnseter og oppgradert stereo klart defineres som en subsidie. Det samme gjelder fritak for bompenger og betaling på ferger.
Ribba: Spør de som hevder det. Jeg ser ikke forskjell i praksis...
Selvsagt kan den være det, men denne uttalelsen fra VW personen er gjengitt i flere medier så den kan vel stemme også. Og nå er vel ikke Tyskland det eneste markedet i verden, selv om mange her inne tror det.
Nei, men Tyskland er et av landene som frem til nå ikke har subsidiert elbiler. Og uten subsidier er konseptet nærmest helt dødt og vil være det i mange, mange år fremover.
At Phaeton blir lagt ned er forståelig, men en Tesla er en plastikkbil med elendig finish og masse feil i forhold.