Problemet er ikke at batteriet er tomt, men at det er tomt under topplokket ditt. Der er det visst veldig vanskelig å lade opp med ny informasjon, for det kommer bare error når man prøver å putte inn litt info der.
Jeg har forklart deg mange ganger hvordan dette fungerer og at fossilmotoren på 120 hk leverer mer enn nok energi til å drive begge elmotorene om batteriet hadde vært tomt. Men så vidt jeg husker så var det vel ikke noe motorlyd, så da betyr det jo i så fall at det er nok strøm på batteriet til at man slipper å starte bensinmotoren for å kjøre. Så da er det altså en bil med akkurat samme fremdriftssystem som din bil, elmotor foran og elmotor bak. Bensinmotoren er ikke i bruk når den ikke trengs, så da er det egentlig det samme om den er der eller ikke. Eneste er at det blir jo litt ekstra vekt, men det kommer jo ikke opp mot batterivekta di og vekta av blafre-dørene som minner om en gribb.
Bakhjulene gjør ikke null nytte for seg, de drives rundt, men siden bilen i likhet med alle andre biler har differensial så vil det høyre bakhjulet som ligger dypt nedi ei grop spinne og blinde MrEirik2 ser ikke det og skjønner ikke hvordan en differensial fungerer (det skjønte jeg på en gård litt utpå kvelden ca 5/12-1984).
Og la oss se hva som skjer med en Model X tilhørende TeslaBjørn når den utsettes for samme skjevheten, se på 3:35 hvor han har en del forsøk hvor den bare spinner på to hjul på skrå overfor hverandre på samme måten:
https://www.youtube.com/watch?v=ie79Jk9Ob2s
Og ved 6:28 så ødelegger han bilen sin når han kjører oppå is som er sterk nok til å holde de fleste biler, med unntak av overvektige Tesla-er.
13:58, er det ikke ABS på Tesla eller har den bare sluttet å virke?
20:39, hadde det vært en annen bil enn Tesla så ville du sagt at forhjula ikke hjalp til og at bilen bare har bakhjulstrekk, men siden det er En Model X så mulig du tenker deg om og skjønner hva som skjer litt bedre og at det er ikke bare alle andre som har hjul som står i ro pga differensialen.
Og her er en annen som prøver seg offroad (han kjører på gress), se på 1:45 og legg merke til hvor mye kniriking det er fra hjulophenget hele tiden der. Den forholdsvis nye Teslaen minner jo litt om en gammel sliten Kia jeg hørte for neon år siden, bare at Teslaen er mye verre:
https://www.youtube.com/watch?v=f4NhCxm-vlE