Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Man kan si mye om Tesla..

NYTT TEMA
FredPerry
FredPerryInnlegg: 30574
27.04.16 15:57

Ble faktisk blinket på i venstrefila på E6 ved Furuset av en Tesla her om dagen. Da jeg slapp han forbi kjørte han fortsatt ikke fortere enn 120, så jeg dro forbi igjen. 

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18118
27.04.16 16:27
C200cdi-ny: Litt morsom opplevelse i morgest på RV 110. Lå bak en P85+. Jeg så sjåføren drev å veivet med armene støtt inni bilen så jeg la meg litt nærmere for å sjekke hva dette var. Frontruten dugget visst noe voldsomt på innsiden for han satt og tørket den med fille støtt..

Sikkert ikke nok strøm til å slå på AC ;-)

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35645
28.04.16 14:17

200 inkassosaker og etter sigende trege og tungrodde på verkstedssiden:

Tesla må på Luksusfellen!

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-norge-sliter-med-aa-betale-regningene-sine/a/23670302/

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18118
28.04.16 17:01
rosmebraad: 200 inkassosaker og etter sigende trege og tungrodde på verkstedssiden: Tesla må på Luksusfellen!

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-norge-sliter-med-aa-betale-regningene-sine/a/23670302/

Tja, et av kravene til å komme på luksusfeller er vel at de har inntekter til rydde opp i økonomien.

Med et synkende salg av Tesla så blir det vel heller namsmannen.

nlc
nlcInnlegg: 533
28.04.16 17:21
InternalExile: Tja, et av kravene til å komme på luksusfeller er vel at de har inntekter til rydde opp i økonomien. Med et synkende salg av Tesla så blir det vel heller namsmannen.

Merkelig at de sliter i den vanvittige medgangsbølgen de har hatt.

Dårlig økonomistyring, eller dårlige rammevilkår?

Ezio
EzioInnlegg: 1531
28.04.16 19:45

Elendige biler er problemet. De må jo på verkstedet hele tida...

Jan
JanInnlegg: 4964
28.04.16 19:58
Ezio: Elendige biler er problemet. De må jo på verkstedet hele tida...

Det må jo koste dem dyrt med stadige reklamasjoner og leie/lånebiler.

Bare saken med DU-bytte på en haug med biler, må ha kostet en formue.

Veihjelpen kan heller ikke være billig, da bilene ofte må hentes og kjøres over lange avstander.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13285
28.04.16 20:23
nlc: Merkelig at de sliter i den vanvittige medgangsbølgen de har hatt.

Tesla Norge kommer med den vanlige, men helt latterlige unnskyldningen: "– Vi har flyttet systemet som håndterer leverandører og utbetalinger, og dette har skapt noen logistiske utfordringer."

Man kan ikke skylde på "systemet" når man lar store krav gå til inkasso og påføre seg selv store inkassoomkostninger i tillegg. Informasjonssjefer må tro at alle er stup dumme når de kommer med unnskyldningene sine.  

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35645
28.04.16 21:27

Ikke det at jeg drømmer om å bli Teslakinde veldig fort, men fra medias versjoner virker det som om de har mye rot og tullball i driften. Noe som kanskje oppveies av disproporsjonalt mange 'helfrelste' kunder.

Regner også med at flere enn meg setter pris på raske og gode verkstedstjenester.

Brum-Ole
Brum-OleInnlegg: 2331
28.04.16 21:49

Litt skremmende. Vil tro at noe kan skyldes voksesmerter, de har vel vokst mye hurtigere enn hva som er sunt. Når det er sagt bør de absolutt tjene penger med de rammevilkårene de har hatt her til lands.

M-T
M-TInnlegg: 5120
28.04.16 22:25
Ezio: Elendige biler er problemet. De må jo på verkstedet hele tida...

Tesla Norge går med overskudd, så problemene skyldes nok elendig økonomistyring. 

Ezio
EzioInnlegg: 1531
28.04.16 22:46

Når man går med overskudd burde man ikke ha inkassosaker på seg. Er ikke bare kjerra det er mye tull med mao!

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13285
29.04.16 17:02
M-T: Tesla Norge går med overskudd, så problemene skyldes nok elendig økonomistyring.

Dersom man ikke bare glemmer å betale regningene sine, men også glemmer å føre dem inn i regnskapet kan man vise til et overskudd som bare er sprøyt.

Ezio
EzioInnlegg: 1531
02.05.16 21:22

Hva får man typisk som leiebil når Teslaen er på service? Tipper det ikke er Teslaer?

Jan
JanInnlegg: 4964
02.05.16 21:40
Ezio: Hva får man typisk som leiebil når Teslaen er på service? Tipper det ikke er Teslaer?

På Elbilforum.no, har jeg sett at det dreier seg om E-klasse, 5-serie og Octavia. I noen tilfeller får de Tesla som "loaner".

Dersom de må lide seg gjennom noen dager i BMW, beskrives det som en større pine enn svartedauen. 

 

Ezio
EzioInnlegg: 1531
02.05.16 21:46

Haha. Eneste pinselen med BMWen må vel være å se hvor mye bedre den er enn deres egen bil.

Dekker Tesla drivstoffkostnader også eller?

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15866
02.05.16 21:46
Iseran2770: Dersom man ikke bare glemmer å betale regningene sine, men også glemmer å føre dem inn i regnskapet kan man vise til et overskudd som bare er sprøyt.

De er også sene med å levere regnskap. Så det er flere ting her som ikke fungerer.

Regnskapet for 2014 ble ikke levert innenfor fristen, ifølge revisor. Tall for 2015 foreligger foreløpig ikke.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35645
02.05.16 23:29

Generelt vil jeg kommentere at toppledelsen i Tesla fremstår i mine øyne som veldig nede på jorden mens en del av (de norske) kundene deres slett ikke er det!

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 2265
03.05.16 00:33
Ezio: Hva får man typisk som leiebil når Teslaen er på service? Tipper det ikke er Teslaer?

Sjefen fikk en ny passat(?) som han hadde i en uke. Var vel endel utbedringer som skulle gjøre antar jeg. Han vil ikke innrømme det, siden han skryter så fælt av den Teslan og har vansker med å komme med noe negativt om den. Tror han nevnte noe om 3-4 tusen for servicen inkludert leiebil og bompengeavgift på den. Siden den kjøres langt så har den vel gått snart 100.000 uten at batteriet har tatt skade eller blitt dårligere. Slett ikke verst spør du meg.

Ezio
EzioInnlegg: 1531
03.05.16 00:37
Fernandovonarb: Tror han nevnte noe om 3-4 tusen for servicen inkludert leiebil og bompengeavgift på den.

Var det ikke gratis garantiservice? Og tar Tesla virkelig betalt for bompengeavgift, når en av grunnene til at Tesla selger så mye i Norge er at den kjører gratis gjennom bommen...?

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 2265
03.05.16 00:43
Ezio: Var det ikke gratis garantiservice? Og tar Tesla virkelig betalt for bompengeavgift, når en av grunnene til at Tesla selger så mye i Norge er at den kjører gratis gjennom bommen...?

Dårlig formulert av meg. Servicen var inkludert leiebil og kostnader til bomveier. Garantisakene kostet ikke noe, men servicen koster penger der som hos andre biler. Dog syntes jeg og han det var rimelig, det går bla lite olje på en elbil.

Ezio
EzioInnlegg: 1531
03.05.16 00:50

Aha, skjønner.

Men, måtte han betale for drivstoff på leiebilen selv? :-P

Ezio
EzioInnlegg: 1531
03.05.16 23:46

Man kan si mye om Tesla, men med alt jeg har hørt av problemet med bilen i det siste og hvor lang ventetid det er på verksted kan jeg ikke fatte og begripe at folk er villige til å bruke så mye penger på den. Om jeg så hadde fått en Model S gratis hadde jeg bedt om å få den levert på nærmeste BOS så jeg kunne ta den i innbytte mot en CLS 400 4MATIC...

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18118
05.05.16 16:39

Det kan virke som om el-bil-entusiaster ikke er like mye bil-entusiaster som The Petrolheads.

Hele 18 prosent av elbilene brukte dekk som ikke egnet seg på sommerføre, i motsetning til 10 prosent av bilene med forbrenningsmotor.

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30574
05.05.16 17:03
InternalExile: Det kan virke som om el-bil-entusiaster ikke er like mye bil-entusiaster som The Petrolheads.

Vil tro mange av de i stor grad bruker regenerering som bremsemetode, og dermed tror det holder fint gjennom året med ett sett Hakkapeliitta. 

(Innlegget ble redigert 05.05.16 17:04)

M-T
M-TInnlegg: 5120
05.05.16 18:37
Ezio: Om jeg så hadde fått en Model S gratis hadde jeg bedt om å få den levert på nærmeste BOS så jeg kunne ta den i innbytte mot en CLS 400 4MATIC...

Du kan ikke sammenligne en Tesla med en CLS. Selv om innkjøpskostnadene kanskje er ganske like, vil driftskostnadene bety at de to stiller i helt forskjellige klasser, spesielt i Norge.

M-T
M-TInnlegg: 5120
05.05.16 18:39
nometalhorse: De er også sene med å levere regnskap. Så det er flere ting her som ikke fungerer.

Bekrefter vel egentlig mistanken jeg har om at Tesla Norge i større grad bidrar til problemene eierne opplever, enn det selve bilen gjør. 

Hørt flere historier om eiere som forlater verkstedet med mer feil enn bilen hadde da de kom dit. 

(Innlegget ble redigert 05.05.16 18:39)

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15866
05.05.16 21:44
M-T: Bekrefter vel egentlig mistanken jeg har om at Tesla Norge i større grad bidrar til problemene eierne opplever, enn det selve bilen gjør.

Det er ikke bare i Norge de sliter.

Det har vært masse kvalitetsproblemer og forsinkelser med Tesla X. Altså enda mer enn med Tesla S. Denne uken sparket Musk både produksjonssjefen og fabrikksjefen sin.

Samtidig fremskynder han målet om en produksjon på 500.000 biler i året fra 2020 til 2018. Altså en femdobling av produksjonen i løpet av 2 år.

Tror det den som vil. 

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 13845
05.05.16 22:21
nometalhorse: Det har vært masse kvalitetsproblemer og forsinkelser med Tesla X.

Nevn de 10 mest besværlige er du snill.

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30574
05.05.16 22:42
CapoConsigliere: Nevn de 10 mest besværlige er du snill.

Ti blir vanskelig her er topp seks. Pluss problemer med at dørene ikke låser seg opp og håndbrekk som lever sitt eget liv.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg