Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Porsche news

NYTT TEMA
TorAtle
TorAtleInnlegg: 1065
09.02.18 20:43
GreySerpent: Blir det ikke til GT2 da? Greia med GT3 er vel nettopp fraværet av turbo?

Samme som at 911 Turbo ikke lenger er den eneste med turbo?

Jeg har ikke snøra peiling på om neste GT3 får turbo, men det spekuleres i at den kan få det. Og kanskje blir de presset til det pga CO2-krav.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13027
10.02.18 09:26
TorAtle: Jeg har ikke snøra peiling på om neste GT3 får turbo, men det spekuleres i at den kan få det. Og kanskje blir de presset til det pga CO2-krav.

Det kan da ikke hjelpe mye om et nisjeprodukt som GT3 bruker 10% mindre drivstoff (på papiret).

Kravene EU diskuterer som går på snittet av solgte biler fra en produsent kan bare oppnås ved at de selger en bråte med elbiler.  

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3913
10.02.18 09:33

For min del forsvinner hele poenget med GT3 dersom den ikke blir en turtallsmotor med maksimal kjøreglede på bane og vei.

Da kan man kanskje like greit velge den enda raskere og mer komfortable Turbo S.

Jeg merker at det er mange fremtidige klassikere som oppstår i disse turbo-tider og ikke minst hybrid/elektrotider.

F eks vil Panamera GTS være en klassiker i min verden, samme med 991 GTS, 991 GT3 og Cayman R med boksersekser.

Litt trist, men en epoke er over og en ny epoke er på vei. Så kan vi like det eller mislike det. De nye bilene er garantert bedre på mye. Mem kjøreopplevelsen kommer til å endre seg. Men slik har fet jo også alltid vært.

911 er et godt eksempel på ulike tidsepoker.

Enhver modell og tidsepoke, sin sjarm. Er vel bare et tidsspørsmål før 996 øker i pris også kanskje. Selv om den er første vannkjølte 911.

(Innlegget ble redigert 10.02.18 09:33)

Ribba
RibbaInnlegg: 34764
10.02.18 11:04
FT999: 450hk fra en vanlig Carrera S, det er saftig

Wow, hele 50 hk mer enn en liten hatchback. :-)

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3913
10.02.18 11:22

Verden går forover på ytelser. I 1999 da BMW E39 M5 kom med 400hk var det helt villt. Den gangen husker jeg at Audi S8 med manuelt gir var oppgitt med 0-100 på 5,5 sekunder. Selv 8-9 sekunder var meget sprekt på den tiden. 

Nå kaller vi ikke biler for spreke før de gjør 0-160 på under 10 sekunder. Om 10 år går vel de fleste biler 0-200 på 10-15 sekunder.

(Innlegget ble redigert 10.02.18 11:23)

Ribba
RibbaInnlegg: 34764
10.02.18 12:07
Kompressor-V8: Om 10 år går vel de fleste biler 0-200 på 10-15 sekunder.

Tja, men så var det jo dette med autonomi, da. Og da kan det jo fort avhenge om bilen faktisk har lyst til å gi flatt jern eller om den har en sånn "nei, jeg har så vondt i CPU'en, la oss gjøre det i morgen"-dag.

MacanT
MacanTInnlegg: 10119
10.02.18 12:19
Kompressor-V8: Enhver modell og tidsepoke, sin sjarm.

Det har de så absolutt :)

Blasts from the Past

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 15786
20.02.18 17:34

Etter 8 år med leveranser av Porsche biler med dieselmotor i Europa er det nå slutt.

Porsche has stopped selling diesel-engined models across Europe.

(Innlegget ble redigert 20.02.18 17:36)

MacanT
MacanTInnlegg: 10119
10.03.18 14:07

Mission E Cross Turismo

Bye bye Tesla :)

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3913
10.03.18 19:54

Om prisen blir attraktiv blir det en skikkelig kongebil. Mulig jeg setter meg på reservasjonslisten på Cross Turismo. Mission E er også kul, men i Norge er det kjekt med bakkeklaring. Så jeg tror jeg starter med å kjøpe en Audi Etron nå når den blir tilgjengelig og hopper over Mission E.

(Innlegget ble redigert 10.03.18 19:55)

MacanT
MacanTInnlegg: 10119
11.03.18 17:18
Kompressor-V8: Om prisen blir attraktiv blir det en skikkelig kongebil.

Det er nesten så man får ståpels når man ser på den videoen :)

Interiøret i Cross Turismo ser meget fint ut, faktisk bedre enn det man har sett av Mission E så langt, men kanskje det er slik interiøret blir i den også?

Jeg kommer nok å bestille Mission E, jeg har lyst på å være med på Porsches el-satsing fra begynnelsen. Det eneste som bekymrer meg er hvis de på sedvanlig måte etter kort tid slipper versjoner med bedre options og høyere ytelser. Kjedelig å sitte med basisutgaven når de ruller ut S, S performance, GTS osv.

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3913
11.03.18 18:28

Det eneste som er sikkert er at de hele tiden kommer med nye biler man får lyst til å kjøpe. Fremtiden er lys.

MacanT
MacanTInnlegg: 10119
11.03.18 18:53

Porsche hviler ikke på laurbærene for å si det sånn :)

MacanT
MacanTInnlegg: 10119
02.04.18 17:37

(Innlegget ble redigert 02.04.18 17:40)

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3913
16.04.18 21:19

Reserverte Mission E i dag med slikt depositum. Ikke sikker på om det blir en slik, men gjorde det i tilfelle.

Flere?

Andropov
AndropovInnlegg: 33073
17.04.18 02:06
Kompressor-V8: Mission E

De burde heller kalt den "Einsatz E", eller aller helst: "Unternehmen Elektromotor".

Dét hadde vekket min interesse.

MacanT
MacanTInnlegg: 10119
17.04.18 04:56
Kompressor-V8: Reserverte Mission E i dag med slikt depositum. Ikke sikker på om det blir en slik, men gjorde det i tilfelle. Flere?

Jeg har også betalt depositumet idag for å være sikker på å beholde plassen i køen.

Men kommer selvsagt ikke å eventuelt legge inn bindende bestilling før jeg vet mer om priser, utstyr, spesifikasjoner og ikke minst designet på produksjonsmodellen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg