Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hengerspotting.

NYTT TEMA
morsomte

morsomte
27.08.20 15:50

Gammel statens vegvesen henger observert på ris i går. Gammel skaphenger med dobbelboggi og den gamle vegvesen logoen på.. Flott nostalgi

rosmebraad

rosmebraad
29.08.20 12:12

For meg er det nok en deilig dag MED kaffe og UTEN hengerfeste.

rosmebraad

rosmebraad
29.08.20 12:13

(Men selv jeg blir jo fuktig i øyekroken av en solid tre-akslet henger.)

rosmebraad

rosmebraad
04.10.20 21:14

Ble nå litt snop denne uken også: 

Avensis med toakslet henger.

Eldre SUV med toakslet Ifor Wiliams med påbygg/bur.

Noen som har det!

SUV

SUV
04.10.20 22:21
rosmebraad: Ble nå litt snop denne uken også:  Avensis med toakslet henger. Eldre SUV med toakslet Ifor Wiliams med påbygg/bur.   Noen som har det!

Her er bilde av en annen som har boggihenger etter Toyota:

https://www.facebook.com/groups/244134835643513

Eller boggihengere i flertall er vel mer korrekt å si forresten om dette bildet på HiAce klubbens fjesbokside.

(Innlegget ble redigert 04.10.20 22:21)

rosmebraad

rosmebraad
05.10.20 15:13

Det ble til at jeg måtte telle hengerfester da jeg gikk forbi en parkeringsplass idag........ dessverre ingen hengere på. Og som en skjebnens ironi var den ene Outlanderen en av de få bilene uten (synlig) hengerfeste!

rosmebraad

rosmebraad
05.10.20 18:43

Da var herværende verdensbilde normalisert igjen når jeg fikk se en Outlander i frisk driv opp en bakke, selvsagt med toakslet henger bak!!

(Innlegget ble redigert 05.10.20 18:43)

SUV

SUV
05.10.20 19:25
rosmebraad: Det ble til at jeg måtte telle hengerfester da jeg gikk forbi en parkeringsplass idag........ dessverre ingen hengere på. Og som en skjebnens ironi var den ene Outlanderen en av de få bilene uten (synlig) hengerfeste!

Endel har innfellbart hengerfeste, også på Outlander. Jeg snakket selv med en av dem tidligere denne uka, han hadde leaset bilen og den var 2 mnd gammel. Han hadde nettopp kappet opp ved med motorsaga og lempet deretter veden inn i bagasjerommet siden han ikke hadde henger.

Du holder vel til i Oslo og der har det visst vært litt hengerspotting nylig ved Kongen Marina ser det ut til:

https://www.vgtv.no/video/206186/baattabbe-i-oslo-dette-gaar-til-helvete

Jeg har selv sjøsatt og tatt opp båt der med bilen min og det gikk helt fint. Men så koblet jeg ikke fra hengeren under den prosessen, selv om det innebar snuing og manøvrering mellom nyere Porscher eg endel annet dyrt mens det var ganske stappfullt der en sommerdag.

rosmebraad

rosmebraad
31.10.20 18:57

En tilhenger i trafikk observert i nattemørket!

Kun ett hvitt lys ga den til kjenne fra siden. Type og merke ukjent.

Vi får kalle den ‘unsung dark night hero’.

(Innlegget ble redigert 31.10.20 18:58)

SUV

SUV
31.10.20 23:58
rosmebraad: En tilhenger i trafikk observert i nattemørket! Kun ett hvitt lys ga den til kjenne fra siden. Type og merke ukjent.   Vi får kalle den ‘unsung dark night hero’.

Hengere under 6 meters lengde trenger ikke lys synlige fra siden. Min minste henger har ingen lys som er synlige fra siden, kun reflekser. Brukte den i mørket litt tidligere denne uka.

Men den største, som jeg også har kjørt med etter mørkets frembrudd idag, omtrent da du skrev kommentaren din, den har godt med belysning fra alle kanter, det er vel såvidt jeg husker 11 pærer som lyser konstant når baklysa er på. Røde lys bak og hvite skiltlys på innerkant på begge baklys. Så er det et skiltlys i tillegg (skiltet står på ene siden). Så er det 2 hvite lys forover omtrent midt på og 4 oransje lys (på midten og bakerst, begge sider).

Så er det jo bremselys og blinklys og tåkelys i tillegg. Også burde jeg jo montere et kraftig ryggelys eller to så jeg ser bedre ved rygging med henger i mørket.

Men jeg kommer ikke opp på samme nivå lysmessig som Coca Cola vogntoget som er brukt i reklame både på tv og rundt på butikker. Trekkvogna (Kenworth) er faktisk til salgs på finn nå:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=193413605

Jeg tok forøvrig bilde av den (med henger) for noen få år siden. Parkerte bilen min (forrige bil) ved siden av før jeg knipset noen bilder.

(Innlegget ble redigert 01.11.20 00:25)

rosmebraad

rosmebraad
10.11.20 14:23

Fikk med meg observasjon av en sånn lift-henger (singelaksel) samt en dobbelakslet 'flatbed'-henger. 

Så nå kan jeg ta kaffelunsjen i ro og mak!

SUV

SUV
11.11.20 23:59
rosmebraad: Fikk med meg observasjon av en sånn lift-henger (singelaksel) samt en dobbelakslet 'flatbed'-henger.  Så nå kan jeg ta kaffelunsjen i ro og mak!

Lifthengere er kjekke de. Jeg var borti en sånn senest forrige måned, da jeg en helg jobbet sammen med andre for å få orden på ting endel meter over bakken. Jeg var ikke oppe i liften (men har jo styrt endel sakselifter og andre lifter både tidligere og helgen etterpå). Denne gangen var det vel stort sett kun støttebeina jeg betjente, pluss passe på ledningen og følge med litt ellers.

Det fine med mange av disse liftene nå er at de har  drivhjul som går mot hjula så man enkelt kan manøvrere dem rundt uten å ha dem tilkoblet til bil, noe som både gjør det enklere og raskere å komme til mange steder der det er litt trangt. De veier jo ofte rundt 1,5 tonn eller mer og er jo dermed litt tunge å dytte rundt, særlig hvis det er bløtt underlag (som feks plen, som det var der vi holdt på).

Men selv om plen er litt tungt med vanlige tilhengerhjul så er det enda tyngre med bittesmå hjul (ca 20-25 cm i diameter og ganske smale) på en tung sakselift slik vi brukte neste helg pga at det var lettere å komme gjennom smale og lave åpninger, men da måtte vi legge ut plater overalt hvor vi skulle kjøre på plenen, så det ble mye platesjauing.

Tilhengerlift er faktisk såpass kjekt å ha (som Øystein Sunde ville sagt det) at en kollega har kjøpt seg en egen tilhengerlift som en av de ca 5 tilhengerne han har.

Og en annen kollega av meg sluttet i jobben sin for å begynne i et liftutleiefirma hvor han jobber med alle slags lifter.

Flatbedhenger er jo ikek fullt så vanlig, men de fleste store varehengere med underliggende aksler (altså de fleste med boggi) har jo nedfellbare sidelemmer og dermed avtakbare lemmer på alle kanter så de kan bli til flatbedhenger når man trenger det. Det er jo kjekt når man skal frakte brede ting og det gjrø det mye enklere når man skal sidelaste med gaffeltruck.

Husker feks enn gang i forrige jobb hvor jeg skule laste mange lange stålbjelker (opptil 5-6 meter) på en enakslet henger med utenpåliggende hjul med gaffeltruck. Siden jeg ikek kom til med gaffeltrucken på normalt vis så måtte jeg ta to stroper og henge stålbjelkene på tvers under gaflene for å få lagt fra meg stålet på innsiden av karmene. Det går jo det også, det er bare litt mer tungvint.

Og en gang jeg skulle ha ei materialpakke (planker) på ca et tonn med på samme hengeren så hadde truckføreren der jeg hentet dette en litt annen metode. Han la materialpakka så fremkanten lå oppå bakkant henger og bakparten lå på bakken. Så tok han flere løft hvor han løftet og brukte sideforskyvningen av gaflene til å skyve materialpakka inn på hengeren til den var passe langt frem så hengeren ble greit balansert. Sideforskyvning er jo praktisk og jeg har brukt det mye selv, feks når jeg skal finplassere digre tømmerstokker (mange ganger oppe i ca halvmeteren i diameter og ca 5 meters lengde) på ei sag for å lage bjelker og planker.

En annen kollega kjøpte seg for noen få mnd siden en stor varehenger med boggi og avtagbare karmer. Gulvet er vel ca 4,5x2 meter eller noe sånt og jeg tror den kunne laste litt over 2 tonn. Jeg har sett den når han har hatt den med på jobb noen ganger.

Egentlig ganske vanlig at vi har med hengerne våre på jobben. Selv hadde jeg med ene hengeren min på jobben for ca en mnd siden og den andre for ca to mnd siden (og da tok firmaets grunnlegger seg en kjøretur med hengeren min også mens jeg var på jobben, da det var mest praktisk at han brukte min henger).

(Innlegget ble redigert 12.11.20 00:26)

rosmebraad

rosmebraad
12.11.20 23:02

Fikk sett en toakslet skaphenger idag. Merke ukjent.

(Innlegget ble redigert 12.11.20 23:05)

jonasv

jonasv
13.11.20 13:02
SUV: ilhengerlift er faktisk såpass kjekt å ha (som Øystein Sunde ville sagt det) at en kollega har kjøpt seg en egen tilhengerlift som en av de ca 5 tilhengerne han har.

woow! Tenker hele nabolaget misunner han.. Spesielt når stigen akkurat ikke rekker til å få fullført en jobb.

Hvorfor skulle en privatperson skulle ha 5 tilhengere er nok et mysterium bare nabolaget kan oppklare. 

(Innlegget ble redigert 13.11.20 13:03)

jonasv

jonasv
13.11.20 13:05
SUV: En annen kollega kjøpte seg for noen få mnd siden en stor varehenger med boggi og avtagbare karmer. Gulvet er vel ca 4,5x2 meter eller noe sånt og jeg tror den kunne laste litt over 2 tonn. Jeg har sett den når han har hatt den med på jobb noen ganger.

I hovedkontoret vårt pleier kollegaer å ta med seg barna når det er planleggingsdag på skolen.

(Innlegget ble redigert 13.11.20 13:06)

SUV

SUV
13.11.20 17:01
rosmebraad: henger

Amcarfolk ser jo ofte på Suburban som den beste hengertrekkeren.

Da er det jo litt komisk at man kan hekte på en henger bak en Suburban og laste den opp så mye man har lov til (med en person med alle førerkort bak rattet). Men hvis man heller hekter samme hengeren bak min bil så kan man laste 300 kg mer i den.

Så vil sikkert noen si at denne differeansen tar Suburban igjen ved at den kan lempe inn mer last inni bilen. Men det komiske der er jo at man med samme Suburban har 45 kg mindre nyttelast enn min bil har.

Her er en Suburban fra finn:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=198087262

Tekniske data på denne:

https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=DJ73916

Maksvekt tilhenger uten brems: 450 kg.

Nyttelast 375 kg.

SUV

SUV
13.11.20 17:03

.

(Innlegget ble redigert 13.11.20 17:06)

SUV

SUV

.

(Innlegget ble redigert 13.11.20 17:06)

SUV

SUV

.

(Innlegget ble redigert 13.11.20 17:07)

SUV

SUV
13.11.20 17:05
jonasv: I hovedkontoret vårt pleier kollegaer å ta med seg barna når det er planleggingsdag på skolen.

Hvordan kunne de glemme å ta med tegneark og fargestifter til deg når det er planleggingsdag på skolen din?

Og hvorfor lånte de deg da en pc som var logget inn på vgd?

Og der gikk du glipp av en norsktime ("I hovedkontoret vårt").

SUV

SUV
13.11.20 17:27
jonasv: woow! Tenker hele nabolaget misunner han.. Spesielt når stigen akkurat ikke rekker til å få fullført en jobb. Hvorfor skulle en privatperson skulle ha 5 tilhengere er nok et mysterium bare nabolaget kan oppklare.

Siden han er en hjelpsom og grei person så slipper naboene å være misunnelige, de har fått låne liften hans når de skal jobbe i høyden.

Å ha mange hengere er rett og slett praktisk da de dekker ulike bruksbehov. Her kommer 7 gode grunner til å ha ca 5 hengere:

1. Campingvogn, kjekk å bo i på tur.

2. Åpen varehenger, kjekk til å frakte ting i.

3. Litt større åpen varehenger, kjekk til litt større ting.

4. Varehenger med hydraulisk tipp, greit når grus skal tippes, men veier litt ekstra til hverdags.

5. Lift, kjekt når man skal opp i høyden.

6. Lukket varehenger, kjekt til frakt av ATV, elgtrekker og mye annet som det er kjekt å ha "inne" når det kjøres på sølete skogsveier.

7. Bilfrakthenger, kjekt når biler og andre litt store og brede ting skal fraktes, flere eier denne sammen.

Så må jeg bare beklage at jeg bommet litt på antall hengere enkelte eier, glemte jo et par av varehengerne (har forresten kjørt noen mil på vinterføre med en av dem, en boggi varehenger).

Flere varehengere kan også være praktisk når en er fylt opp med noe og man trenger en henger til noe annet.

Jeg har selv til tider hatt flere varehengere her hjemme samtidig. Hadde faktisk to lånte varehengere her samtidig en tid, men det er noen år siden.

Mange andre enn folk i det nabolaget som kan oppklare "mysteriet" om hvorfor folk har flere hengere. Selv har jeg bare to (ble tilbudt å kjøpe en til tidligere i år, men droppet det, selv om det jo kunne vært litt kjekt iblant å ha en henger til hver båt).

jonasv

jonasv
13.11.20 18:31
SUV: 5. Lift, kjekt når man skal opp i høyden.

mhmmm.. Opp i høyden, vel du har vel et poeng der ja.

Når man skal opp og over huset sitt...!?

jonasv

jonasv
13.11.20 18:38
SUV: 2. Åpen varehenger, kjekk til å frakte ting i. 3. Litt større åpen varehenger, kjekk til litt større ting. 4. Varehenger med hydraulisk tipp, greit når grus skal tippes, men veier litt ekstra til hverdags.

Her synes jeg de fleste klarer seg godt med bare en tilhenger isteden for tre stykker av samme slag. 

Du som er så sprek og er ute å hugger/samler ved fra skogen hver dag, burde hverfall klare deg med bare 1.

Her kunne du ha nok spart masse penger. 

Jeg synes det bør bli ulovlig å bruke peis til varme. Det er svært miljøfiendtlig og burde forbys. Kjøp deg heller en varmepumpe.

(Innlegget ble redigert 13.11.20 18:41)

SUV

SUV
13.11.20 19:36
jonasv: mhmmm.. Opp i høyden, vel du har vel et poeng der ja.   Når man skal opp og over huset sitt...!?

Veldig mange ting man bruker lift til, men du er vel ikke så praktisk anlagt at du driver med noe uten å ha begge føttene plantet på bakken og fingrene på tastaturet?

Lift har vi jo til og med på jobben (men jeg tror vi bare har en nå etter at den andre tok kvelden).

Se bare på hvor mye som er bygget litt opp i høyden og tenk på at dette skal vedlikeholdes osv. Du tenker vel at det trenger man ikke å gjøre, for man bare riinger etter noen som kan ordne dette, men husk at det likevel er neon som må opp og fikse ting. Feks når det blir istapper som å fjernes før de ramler ned på fotgjengere, bare for å ta et sånt Oslo-fenomen så du kan kjenne deg igjen litt.

Selv har jeg stor nok tomt til at huset ikke trenger å være så høyt og dermed rekker jeg greit til alle steder på hus og garasje med en stige som jeg faktisk puttet inni forrige bilen min (stige som kan trekkes ut til nesten dobbel lengde riktignok).

Og her kan du se hvordan de gjorde det da de skulle vedlikeholde lamper i London for 110 år siden.

https://www.pinterest.co.uk/pin/704883779157239162/

SUV

SUV
14.11.20 23:54
jonasv: Her synes jeg de fleste klarer seg godt med bare en tilhenger isteden for tre stykker av samme slag.  Du som er så sprek og er ute å hugger/samler ved fra skogen hver dag, burde hverfall klare deg med bare 1. Her kunne du ha nok spart masse penger.  Jeg synes det bør bli ulovlig å bruke peis til varme. Det er svært miljøfiendtlig og burde forbys. Kjøp deg heller en varmepumpe.

Som nevnt så finnes det mange grunner til å ha flere hengere, også når de ligner hverandre.

Angående meg og hvorfor jeg har to så er det fordi det er to ganske ulike hengere som dekker ulike behov og hvor det er behov for begge på en gang.

Det fungerer dårlig å hive vedkubber oppi båthengeren da de bare ramler rett gjennom. Og det fungerer dårlig å ta en 800 kg tung båt som er ca 2 meter bred oppi en 1,5 meter bred henger hvor båten står og balanserer høyt der oppe over sidekarmene med baugen gnissende mot bilens bakluke.

Jeg vet godt at det finnes kombihengere som i praksis er en varehenger med utenpåliggende hjul og med ruller oppi og som regel litt lengre drag, men dette er jo en kombinasjon og da blir det dårligere egenskaper både som varehenger og som båthenger.

Jeg vurderte også slik, men kom frem til at det ville fungere dårlig til båten min, og enda verre ved bytte til større båt. Hvis jeg hadde kjøpt en slik så ville jeg nok ha ergret meg over dette og ha kjøpt meg minst en ny henger til og totalt ville det blitt dyrere og endt opp med en dårligere løsning.

Kombihengere har som regel rullene fordelt over en kortere avstand og smalere område da de skal inni kassa. Også er det som regel dårligere justeringsmuligheter da stengene ikke skal gå gjennom gulvet i kassa. Og ved opptak og sjøsetting må man passe på å ikke treffe bakre hjørne av karmene. Det kan gå greit med små lette båter, men med 800 kg og en litt spesiell kjøl så kan dette bli en utfordring.

Og ved langturer så er jeg glad jeg har en båthenger som er bred og hvor båten ikke rekker 3 meter opp i været og balanserer på en smal aksel og har et kort drag som gjør den ustabil.

Og når jeg bruker varehengeren er jeg glad den har kort drag og når jeg ikke bruker den er jeg også glad den har kort drag så den kan plasseres i garasjen sammen med bilen. En kombihenger ville rustet mer og vart kortere da den måtte stått mye mer ute enn en varehenger.

Økonomer som deg har lett for å bare sammenligne kostnader ved ulike løsninger, mens vi som har endel brukererfaring og praktisk sans også ser på nytteverdien og om det man kjøper dekker behovet. Skulle jeg kun tenkt økonomi så hadde jeg droppet å kjøpe båter og heler sittet inne foran tv-en, men det ville jo vært kjedelig. Man skal jo ikke bare spare for å spare, men for å få råd til noe man har lyst på, og det er feks båter og tilhengere.

Og  med unntak av når jeg er ute i båten så står det stort sett en båt oppå båthhengeren. Hadde det vært en kombihenger og jeg skulle hente ved så måtte jeg altså først ha tatt båten av hengeren før jeg kunne hentet ved.

Hvordan står det til med oppvarminga hjemme hos deg?

Selv har jeg ingen peis, mens jeg har to varmepumper, en i bilen og en i huset, begge av samme merke. Varmepumpa kjøpte jeg imidlertid ikke for varme, men for å kjøle om sommeren da det lett blir altfor varmt i moderne hus med god isolasjon og endel vinduer sommerstid.

Sist gang jeg var i en bolig med peis var vel sannsynligvis en nesten 100 år gammel leilighet i Oslo.

Vedovn har jeg, og det er praktisk. Og mens dere i byen bor så tett t vedfyring overalt ville blitt som å henge over pipa så har vi god plass her ute på landet og det er null problem å fyre med ved og gjøre at dere slipper strømmangel til elbilene deres i byen. Ville du helst at jeg skulle fyrt med elbildrivstoff i huset mitt?

Vedfyring er da absolutt ikke miljøfiendtlig, tvert imot. Skulle man omformulert ordet ved så ville det vel blitt "Kortreist klimanøytral biobrensel", for det er jo det det er. Og om veden ikke brennes i ovnen så råtner den i skogen og avgir samme mengde CO2 og slikt.

Vedfyring er også veldig praktisk ved evt strømbrudd, huset blir varmt uten strøm og man kan varme mat på vedovnen også hvis man vil.

Jeg er forøvrig ikek ute og samler ved i skogen hver dag. Med henger så kan jeg få med meg mye på en gang og samle iblant. Jeg har ikke samlet ved idag, bare kappet opp ved og på den måten brukt litt strøm til oppvarming sånn indirekte.

(Innlegget ble redigert 15.11.20 00:20)

FredPerry

FredPerry
30.11.20 21:37

Dette må være en av de høyeste ordinære tilhengerne jeg har sett. Selv med solid trekkvogn må man kjenne luftmotstanden med en slik kloss etter seg. 

(Innlegget ble redigert 30.11.20 21:38)

Jan

Jan
30.11.20 23:12

Min venninne har en nabo med en slik. Han trekker den med en  10-12 år gammel Q7. For tiden er alt parkert, da kompressoren til luftfjæringen på Q7en røyk, og han har fått prisoverslag på 70.000 for å fikse den. Litt kjipt når verdien på bilen hvis alt er i orden, er rundt 150.000.

SUV

SUV
02.12.20 23:59
Jan: Min venninne har en nabo med en slik. Han trekker den med en  10-12 år gammel Q7. For tiden er alt parkert, da kompressoren til luftfjæringen på Q7en røyk, og han har fått prisoverslag på 70.000 for å fikse den. Litt kjipt når verdien på bilen hvis alt er i orden, er rundt 150.000.

Det er litt rart at en kompressor til luftfjæring skal koste 70.000 kr. Men her er vel situasjonen at den koster mye mindre, men at det er en monopolsituasjon og at den helst er laget så den ikke skal kunne erstattes av en hjemmemekket løsning med en 12V kompressor til 200 kr og noen koblinger for å få til passende overganger mellom slanger og rør. VIl kanskje bli litt tregere løfting av bilen (om man ikke har tank da), men om man sparer 70.000 kr så kan man tåle slikt.

Mange enkle ting lages jo utrolig komplisert og dyrt. På min bil skulle det ifølge serviceintervallene byttes bensinfilter, hva koster det? Riktig svar er ca 3000 kr da dette er et filter innstallert i tanken og sammen med pumpe osv. Til sammenligning så har jeg innstallert bensinfilter i min første bil, det kostet ca 12,90 kr for filteret og ca like mye for to slangeklemmer så filteret blir hengende forsvarlig fast. Men jeg var skikkelig raus og byttet bensinslange med det  samme og da kom jeg vel opp i ca hundrelappen tilsammen.

Fred Perry:

Ja, man merker nok luftmotstanden med en så høy kapellhenger, men det merkes jo hovedsakelig på bensinforbruket. Fartsgrensa er jo uansett ganske lav med henger så da blir det ikke så voldsomt mye luftmotstand og man tar som regel ikke ut hele effekten av motoren likevel.

Men man kjenner jo feks når man kjører båt og (bil)gps viser 60 km/t og man stikker opp hodet at det er litt press og man må passe godt på capsen (altså ikke ha den på da, har vært nødt til å snu og plukke den opp av vannet i mye lavere hastighet enn det, tror til og med det var med den båten som har bare litt over halve toppfarta).

Angående luftmotstand på henger på vei så har jeg til tider mye av det selv. Kalesja rager ca 2,6 meter over bakken på den største båten min, og der pleier jeg å ha den oppe når jeg kjører langs veien. Tipper det er blitt 800-1000 km langs veien med den i år, og på langkjøring så går det da med litt over literen på mila, men så er jo vogntogvekta på ca 3,4 tonn på mye av denne kjøringa, og sånn sett så er jo ikke litt over literen på mila så veldig ille.

(Innlegget ble redigert 03.12.20 00:22)

nometalhorse

nometalhorse
21.12.20 19:25

Vi får håpe det ikke er vgd sin hengerkonge "SUV" som har vært uforsiktig på E6 ved Kløfta etter kjøp av do og badekar.....

En bilfører som mistet en do og et badekar på E6 ved Kløfta er anmeldt, melder politiet.

Veien ble stengt og det ble store trafikale problemer som følge av hendelsen.

– Det gikk etter forholdene bra, men det har vært fire bilister som har vært i kontakt med de gjenstandene. Det er kun meldt om lettere personskade, sier Skaftnes.

Bilføreren som mistet nevnte badekar blir også fratatt førerkortet, legger han til.

(Innlegget ble redigert 21.12.20 19:26)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg