Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Iserans rånebil

NYTT TEMA
Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13819
29.09.16 21:00

Slik ser den ut etter å ha vært innom 6 eiere.

lillegubben
lillegubbenInnlegg: 3176
29.09.16 21:03

Fysj

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36750
29.09.16 21:20

Der stod i bruktbilboken at dersom de la vekt på alt ettermontert utstyrs verdi, burde de demontere det og ta det med seg heller enn å hefte ny eier med det.

Selv stedet (Jessheim) er harry.

Burkar
BurkarInnlegg: 8608
29.09.16 22:17

Oi, jøje meg. 

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 4483
29.09.16 22:31

Ikke noe hyggelig å se igjen denne grombilen slik. Sølvgrå Golf 4 Modern hadde som jeg kjørte mye rundt i for 10-12 år siden er pr i dag foliering svart, skamsenket og har fått gule frontlykter....

Så igjen min BMW 520i E39 facelift her i september faktisk. Den hadde fått hengerfeste og 530 E39 felger. Og dessverre et par rustroser på kanalene og bagasjelokket... De tåler ikke tidens tann spesielt godt de BMWene.

(Innlegget ble redigert 29.09.16 22:31)

lillegubben
lillegubbenInnlegg: 3176
29.09.16 23:08
Kompressor-V8: De tåler ikke tidens tann spesielt godt de BMWene.

Typisk for slike biler med juling fra overmodige rånere.

sl500
sl500Innlegg: 11336
29.09.16 23:15

Men fortsatt med gule blinklys.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36750
29.09.16 23:27

Usj da, best å bare glemme biler man selger/bytter inn.

(Jeg kommer vel til å se min innbyttebil som trekkvogn med ultralav dekkprofil, må lære seg å glemme!)

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10157
30.09.16 07:46

Det er trist å se de (i Norge) sjeldne BMW-utgavene bli ødelagt på den måten. Men sånn er det med BMWer. Når de er blitt billige nok så ender de i hendene på gutter som synes sånt ser kjempetøft ut. 

Hadde en w124 i familien for noen år siden. Den ble sett igjen for ikke så lenge siden, og den ser like fin og original ut som da den ble solgt. Nå med en halv million kjørte km. Men den har hatt en trofast eier og ikke vært en kasteball på finn.no. 

aeroX
aeroXInnlegg: 803
30.09.16 08:08

Haha usj. Så igjen vår Saab 9-5 i Oslo for noen måneder siden, heldigvis ikke rånet opp, men av en eller annen grunn stod den på vinterdekk, med mindre og styggere felger enn jeg solgte den med.

Someone
SomeoneInnlegg: 24861
30.09.16 09:25

Jessheim.......

maxg
maxgInnlegg: 6636
30.09.16 12:40

Men de mye omdiskuterte stoffsetete har bilen fått beholde.  Nesten 200.000 for en snart 14 år gammel 3 serie?!  Er det reelt.... er vel litt tidlig for disse å stige i pris?

(Innlegget ble redigert 30.09.16 12:41)

Ribba
RibbaInnlegg: 35191
30.09.16 14:25
maxg: Nesten 200.000 for en snart 14 år gammel 3 serie?!  Er det reelt.... er vel litt tidlig for disse å stige i pris?

Akkurat denne 330'ern vil nok aldri stige i pris, men her er det nok en optimist som mener at alle endringene som har blitt gjort gjør bilen veldig mye dyrere.

Det finnes jo mange av dem som trur at det å style opp bilen gjør den så utrolig mye mer verdt, spesielt når de legger inn mange problematiske endringer som kan medføre mye bry og eventuelt skader på bilen. Blant annet står vel ingenting om kompressoranlegget på bilen er godkjent, så der er det vel en del potensielle problemer for nye eiere.

Ellers synes jeg at dette er ikke en største optimisten på Finn.no. Mens jeg ventet på Forden, så fulgte jeg jo nokså godt med på markedet for Mazda 3'ere. Denne optimisten har enda ikke gitt opp håpet. Sånn bare for å ha nevnt det. En helt ny Mazda 3 Optimum med manuell girkasse og sikkerhetspakke koster i underkant av 300k før rabatter. Jeg betalte 307k for bilen i 2014 for en Optimum med sikkerhetspakke, da inkludert Webasto og det hvite skinninteriøret. Og i 2014 var også sedan dyrere enn kombien, noe den ikke er nå. DAB har jo også blitt inkludert i nyere biler, noe som også mangler på denne gule 3'ern. 

 

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10157
30.09.16 19:43
Ribba: Blant annet står vel ingenting om kompressoranlegget på bilen er godkjent, så der er det vel en del potensielle problemer for nye eiere.

Oisann! ESS kompressor kit ja. Spørs hvordan det går på en teknisk kontroll. 

Werther2
Werther2Innlegg: 56
30.09.16 20:10

Mange tåpelige kommentarer fra forståsegpåere/åndssnobber her. E46 Coupe med sekser og manuell har alltid holdt seg godt i pris, og en 330Ci facelift 6-trinns manuell med Ess-kit er verdt penger, og vil ikke synke i pris så den blir vrakpantracing. E46 Coupe er en moderne klassiker, og den siste oldschool-BMWen, derfor er den veldig populær blant både 18- og 50-åringer. 200k er kanskje optimistisk, men jeg tipper han får minimum 170k for den.

Og forresten...E39 holder seg meget bra for alderen. Hvis man ser bort fra kosmetisk rust fremstår den fortsatt som en moderne og pen bil, og de er usedvanlig gode å kjøre.

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3928
30.09.16 20:37

Synes ikke den så noe jævlig ut jeg egentlig...

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10157
30.09.16 21:09
Werther2: Og forresten...E39 holder seg meget bra for alderen. Hvis man ser bort fra kosmetisk rust fremstår den fortsatt som en moderne og pen bil, og de er usedvanlig gode å kjøre.

Jeg var i Berlin forrige helg, og siden jeg selv har en E39 så så jeg spesielt etter slike da jeg gikk rundt omkring i byen. De er det ikke mange igjen av gitt! w124 derimot så jeg endel av fortsatt. 

E39 er i inne i den fasen der de havner på skroten en etter en. Du har rett i at den ser moderne og pen ut for alderen og kjører godt, men for "folk flest" så tror jeg den blir for dyr å vedlikeholde nå når alderen virkelig gjør seg gjeldende. 

Skal man på død og liv modifisere en e46 330i som i utgangspunktet er veldig flott original, så synes jeg denne er et eksempel på noen som har gjort det riktig.

Werther2
Werther2Innlegg: 56
30.09.16 22:02

Jeg er også i Tyskland et par ganger i året, og har lagt merke til at E39 og E34 er nærmest ikke-eksisterende uansett om man kjører på Autobahn eller landeveiene..Og du har helt rett- E39 er noe dyr å drifte dessverre. Jeg hadde en montrealblå 1996 523ia med m-understell, fullskinn og med 370k på klokka som ble solgt i 2012, og den ble vraket i år. Den krevde sitt påkost...men gir utrolig mye mer kjøreglede takket være M52en enn konkurrentene. Fantastisk bil.

Jeg savner E39, og har begynt å lete etter en fin 528i med manuell, skinnseter og multifunksjonsratt.  Ser stadig vekk eldre "gubber" bak rattet i E39 i Oslo, så er ikke bare jeg som elsker sjarmen til de ekte BMWene.

Werther2
Werther2Innlegg: 56
30.09.16 22:17

Forresten, veldig fin den 330Cien. Har fulgt den noen år via forum. Har selv eid en en preface 02 330CI Club Sport, det er biler som er fulle av sjarm med et fantastisk, tidløst design.

Ribba
RibbaInnlegg: 35191
30.09.16 22:41
Werther2: E46 Coupe med sekser og manuell har alltid holdt seg godt i pris,

Alltid? Tja, selv M3'er begynner å nærme seg faretruende 200-tallet.

De fleste ikke-M3'er ligger på rundt 100k, og da gjerne på sørsiden av 100k. Jeg vil ikke akkurat si det er å holde seg godt i pris.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36750
30.09.16 22:52

Det meste av E46 burde være nede i tosifret pris snart.

Som det stod i ene brukbilboken: Brukte biler på over ti år er i stor grad hauger, selv om det står Mercedes og BMW på dem. Og prisene må NED.

HarleyEarl
HarleyEarlInnlegg: 1458
30.09.16 22:55

Jaja, hva skal man si? En bil som bare lengter etter fordums storhet :)

Uansett, bytte av clutch, starter og svinghjul var neppe billig, og er vel omtrent som det pleier med europeiske biler som nærmer seg 200.000 km, det er i allefall mine erfaringer. Noe dyrt må byttes.

(Innlegget ble redigert 30.09.16 22:56)

M-T
M-TInnlegg: 5149
30.09.16 22:57
Ribba: optimist

Denne har ligget ute i over et år nå, uten at prisen er senket med en krone. 

_roffe_
_roffe_Innlegg: 6728
30.09.16 23:13

Bilen har gått 178 000 km.

Det interessante er faktisk hvor mange timer denne bilen har duret og gått på tomgang ved den lokale bensinstasjonen, sammen med alle rånekompisene.

Annet av interesse er vel hvor mange pølsemenyer som har blitt fortært innendørs gjennom alle disse rånekveldene..

 

Bilen Hollabaloo linker til, er faktisk veldig pen og velholdt.. Slik det burde være..

(Innlegget ble redigert 30.09.16 23:15)

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30761
01.10.16 00:07

Apropos rånete gamle BMWer. Denne likte jeg faktisk. 

maxg
maxgInnlegg: 6636
01.10.16 09:20

For all del. Fin bil og pent karosseri. Hadde en rimelig strøken originsl E36 328 for rundt 10 år siden, betydelig lavere priset en denne. Har et inntrykk av ting har endret mye siden den gangen uskrudd original holdt seg best i pris.

Idag virker det som at man tar en fin uskrudd bil til 100.000 og gjør følgende. Senkesett til 10.000+ stort eksosanlegg 10.000+ kjolesett til 10.000+ fancy lykter til 6000+ div. Nips fra firma med trebokstavforkortelser 6000. Totalt 132.000. Legger til 10% siden bilen er blitt skikkelig kul og alle nå snur seg etter den. Og man skal jo ha litt for timene i garasjen. Ingen jobber vel gratis?! Rundt regnet havner bilen nå på 165.000.   Og dette gjelder ikke bare biler. Ser at folk selger mc til høyere pris enn ny fordi felgene har fått striper og bråkepotte fra Arrow.

Werther2 har nok mye rett i at det er mye åndssnobberi, men tror like mye skyldes kulturforskjeller mellom generasjoner.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13819
01.10.16 09:50

Litt historikk fra første eier. Bilen ble produsert i juli 2003 så den er "bare" 13 år gammel :-) Jeg betalte 624.000 for den og solgte den privat i september 2006 for 350.000 med 53.000 km på telleren.

maxg
maxgInnlegg: 6636
01.10.16 10:14

Du hadde jo skikkelig uflaks med tidspunktet pga avgiftsendringene. I 2006 var diesel det alle skulle ha. Skoda octavia 1.9tdi motorer var reine onaniobjekter. Nyere store bensinmotorer var steindøde på bruktmarkedet. Hadde kolleger som tapte 200.000 iløpet av uker på lexus rx300 med v6 bensin og 204hk. De falt fra 600+ til såvidt over 400 på skummelt kort tid.

Husker det godt for jeg var på Nesodden og kjøpte en BMW735IA for lommepenger den gangen. Ingen ville ha den.

BTW så havnet min gamle 735 i lofoten med en 3.6liter M5 motor priset til 135.000 noe  år seinere. Mer enn 2.5 ganger jeg betalte 4 år før. :-)

(Innlegget ble redigert 01.10.16 10:24)

maxg
maxgInnlegg: 6636
01.10.16 10:46

Denne skal de ha 46.000 for.

I august i år ble nye 2015 overliggere solgt for 45.000. Altså selges denne for 1000 kr mer en ny etter 20.000km. Finnes sikkert en 16 åring med konfirmadsjonspenger som brenner og skikkelig trådkors. Tendensen er ihvertfall klar. Kosmetikken og timer på ebay/garasjen ønsker man godtgjørelse for.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13819
01.10.16 11:32
maxg: Du hadde jo skikkelig uflaks med tidspunktet pga avgiftsendringene. I 2006 var diesel det alle skulle ha.

Både ja og nei. Avgiftsendringen gjaldt fra 1/1-2007. Da 330'en var solgt bestilte jeg en E92 335i. Den fikk jeg levert i desember 2006 før avgiften gikk opp med 70.000.

I desember 2006 ble det nesten bare registrert bensinbiler. Vi måtte få bilen levert, mens alle dieselkjøpere ikke ville ha bil før i januar.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester