Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg er så fryktelig nære denne...

NYTT TEMA
FredPerry
FredPerryInnlegg: 30491
05.02.17 23:22
Trolljegern: Jeg kjører Audi A4. Den har stigmaer som alt fra kebabtralle til gubbebil.

Ikke glem råner og raner. :)

quentez
quentezInnlegg: 21182
06.02.17 09:45
Trolljegern: Det jeg ikke forstår er hvorfor du søker å legitimere kjøpet ditt på et anonymt nettforum. Til syvende og sist er det jo helt irrelevant for oss om du kjøper den for kjøregleden og opplevelsen eller å posere og tiltrekke deg oppmerksomhet. Jeg kjører Audi A4. Den har stigmaer som alt fra kebabtralle til gubbebil. Hvorfor skal det bry meg når jeg faktisk koser meg i bilen min?

Solid poeng. Selv kjører jeg en Mini Cooper (ikke S), som av de fleste i mine kretser blir omtalt som en damebil. Likevel er jeg strålende fornøyd, og kunne ikke tenkt meg noen annen bil i samme prisklasse.

LANISTA84
LANISTA84Innlegg: 824
06.02.17 20:43
Trolljegern: Det jeg ikke forstår er hvorfor du søker å legitimere kjøpet ditt på et anonymt nettforum. Til syvende og sist er det jo helt irrelevant for oss om du kjøper den for kjøregleden og opplevelsen eller å posere og tiltrekke deg oppmerksomhet.

Hvorfor tror du jeg prøver å legitimere kjøpet? Dette er et saklig forum hvor jeg har fått en del konstruktive tilbakemeldinger og noen gode råd.

Akkurat det var ikke irrelevant for meg, da.

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3928
06.02.17 21:19

Du forsøker ikke å legitimere kjøpet ditt sier du? Da tror jeg du skal lese gjennom dine egne innlegg i tråden en gang til, så vil du nok få deg en liten overraskelse :-)

LANISTA84
06.02.17 21:49
Trolljegern: Du forsøker ikke å legitimere kjøpet ditt sier du? Da tror jeg du skal lese gjennom dine egne innlegg i tråden en gang til, så vil du nok få deg en liten overraskelse :-)

Jeg liker å skrive og er entusiastisk av natur. Og jeg er interessert i andres meninger. Det kalles ofte en diskusjon.

Kall det hva du vil.

(Innlegget ble redigert 06.02.17 21:53)

Trolljegern
06.02.17 22:00

Vel, du har også lett for å gå i en forsvarsposisjon der du lett kan oppfattes som å søke etter å legitimere kjøpet av en Ferrari.

Tips er det bare fint at du spør etter, jeg ga deg selv en artikkel slik at du ikke skal gå på en uventet smell, men diskusjonen har vridd seg over til en viss grad av det overnevnte.

LANISTA84
06.02.17 22:02
Trolljegern: Vel, du har også lett for å gå i en forsvarsposisjon der du lett kan oppfattes som å søke etter å legitimere kjøpet av en Ferrari.
Tips er det bare fint at du spør etter, jeg ga deg selv en artikkel slik at du ikke skal gå på en uventet smell, men diskusjonen har vridd seg over til en viss grad av det overnevnte.

Så søker du annerkjennelse for artikkelen..? La det ligge nå. Dette er ikke "politikk norsk." Vil du få frem flere synspunkter kan du få min email.

Jeg ønsket vel en viss annerkjennelse for at den ikke for enhver pris må være rød.

Temaet generelt er for lengst ferdigsnakket.

(Innlegget ble redigert 06.02.17 22:09)

Trolljegern
06.02.17 22:40

Det er vel heller du som burde innse at dette ikke er "politik norsk" og at det ikke er noen diskusjon å vinne her.

Og likevel innrømmer du akkurat hva jeg sa.

Hadde temaet vært ferdigsnakket burde vel ha snakket ferdig :-)

(Innlegget ble redigert 06.02.17 22:41)

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10950
07.02.17 09:21
Trolljegern: Det jeg ikke forstår er hvorfor du søker å legitimere kjøpet ditt på et anonymt nettforum.

Hva er det du ikke forstår av det? Det er helt normalt at man ønsker å legitimere kjøp av ulik karakter (ikke bare biler), både i åpne fora (altså blandt venner, familie, etc.) og i anonyme fora som vgd.no, m.fl.

For noen kan det være slike diskusjoner som vipper ønsket om kjøp i den ene eller andre retningen. Vi har hatt "tusenvis" av innlegg her på vgd.no gjennom tidene fra folk som ønsker å kjøpe det ene eller det andre ift bil, som ønsker å få bekreftet eller avkreftet en del rundt det de i utgangspunktet tenker på. Det har meg bekjent så langt ikke vært reagert ift "legitimering av kjøpet" på den måten du gjør, med så inngående diskusjon rundt det. Er det fordi det er et mulig kjøp utenfor den vanlige boksen det reageres?

Lanosoldaten
LanosoldatenInnlegg: 418
22.03.18 15:33

Da ble det denne.  En fornuftig Ferrari. Jeg har drømt om dette hele livet i militæret hvor jeg knapt har hvert hjemme i Norge. Jeg har spart hele livet og med en arv har jeg mer enn jeg trenger.

Det er kanskje ikke verdt så mye for andre, men det er verdt all verden for meg.

Jeg skal bruke den for å reise rundt i Norge om sommeren. Se alt jeg aldri rakk å se.

Ferrari Portofino

Med stillhet, taket nede på en solskinnsdag, så kjører jeg fra evt mentale plager konflikter har skapt på en måte ingen militærpsykolog eller psykiatere kan matche.

(Innlegget ble redigert 22.03.18 15:37)

Lanosoldaten
22.03.18 15:41

Alene skal jeg oppdage landet hvor jeg ikke ble født, men hvor jeg vokste opp. Et land som er ekstremt vakkert fra naturens side. Jeg har ikke sett noe av det bortsett fra Oslo.

Tips for ruter, tas i mot med takk!

(Innlegget ble redigert 22.03.18 15:41)

Lanosoldaten
22.03.18 16:21

Uff. Jeg hadde glemt hvor lenge siden jeg lagde denne tråden. Det er over ett år siden. Så mye har skjedd. Jeg får bare være mannemann og ha fokus, la minner være med, og kose meg med målet mitt. Min ostebit:)

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30491
22.03.18 16:35
Lanosoldaten: Jeg har ikke sett noe av det bortsett fra Oslo.

Gratulerer med forumets antageligvis råeste bil :) 

Angående kjøreruter som går ut på å oppdage landet er jeg nok like dårlig kjent som deg selv, men om du bare vil lufte Ferrarien noen timer på en godværsdag kan jeg anbefale noe a'la dette

Er for øvrig en annen tråd med tips her:

http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1821157/tittel/favorittveier-i-ditt-naeromraade/innlegg/45109992/

Og ellers bør du jo sjekke Najonale turistveger.

Lanosoldaten
22.03.18 16:38
FredPerry: Gratulerer med forumets antageligvis råeste bil :) Angående kjøreruter som går ut på å oppdage landet er jeg nok like dårlig kjent som deg selv, men om du bare vil lufte Ferrarien noen timer på en godværsdag kan jeg anbefale noe a'la dette. Er for øvrig en annen tråd med tips her: http://vgd.no/forbruker/bil/tema/1821157/tittel/favorittveier-i-ditt-naeromraade/innlegg/45109992/
Og ellers bør du jo sjekke Najonale turistveger.

Thank you, man!

Jeg gleder meg så mye. Først kanskje mest for stillheten og at jeg kan dra og tenke alene. Og kjøre en drøm:)

Lanosoldaten
22.03.18 16:42

En dag i august så er jeg hjemme. Jeg starter med å ta toget til der den står. Med meg har jeg en ryggesekk med ting. Så når jeg Vadsø i slutten av måneden. Alene. Så deilig.

cjparker
cjparkerInnlegg: 2157
22.03.18 17:06
Lanosoldaten: Da ble det denne.

Herrefred for en fantastisk bil, og kudos for å forfølge drømmen(e) dine.

Jeg må jo innrømme at jeg ble nysgjerrig på dine militæropplevelser hva mental helse angår..håper du koser deg gløgg med bilen når du får den.

Lanosoldaten
22.03.18 17:22
cjparker: errefred for en fantastisk bil, og kudos for å forfølge drømmen(e) dine. Jeg må jo innrømme at jeg ble nysgjerrig på dine militæropplevelser hva mental helse angår..håper du koser deg gløgg med bilen når du får den.

Jeg er født i USA. NY, Brooklyn;) Dro derfra når jeg var 7. vokste opp i Norge. Har alltid tilhørt det amerikanske militæret. Hovedsaklig tilhørt Afghanistan og Irak. Hvis det var det du lurte på.

Å sette denne jenta på veien og dra vestover og nordover blir en drøm:)

Beklager til alle konservative: Hun blir sort. Med gule bremsekalipere for å matche logoen.  

Jan
JanInnlegg: 4736
22.03.18 20:00
Lanosoldaten: Beklager til alle konservative: Hun blir sort. Med gule bremsekalipere for å matche logoen.

Gratulerer med forumets feteste bil. Det er din bil, så du får velge den fargen DU liker best.

Kos deg, og nyt den med forsiktighet og ansvar.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13029
22.03.18 20:05

Jeg har et litt sært forholdt til Ferraris modeller. Alle er veldig gromme, men min favoritt er Portofino. Grunnen til at det er sært er at jeg generelt ikke er fan av cabriolet.  

Lanosoldaten
22.03.18 20:17
Iseran2770: Jeg har et litt sært forholdt til Ferraris modeller. Alle er veldig gromme, men min favoritt er Portofino. Grunnen til at det er sært er at jeg generelt ikke er fan av cabriolet.

Jeg hadde en farmor fra området. Vi spiste suppe, husker jeg så vidt. Hele kysten der nede er fin. Jeg derimot liker taket av!

Lanosoldaten
22.03.18 20:18
Jan: Gratulerer med forumets feteste bil. Det er din bil, så du får velge den fargen DU liker best. Kos deg, og nyt den med forsiktighet og ansvar.

Tusen takk!

cjparker
24.03.18 10:26
Lanosoldaten: En dag i august så er jeg hjemme. Jeg starter med å ta toget til der den står. Med meg har jeg en ryggesekk med ting. Så når jeg Vadsø i slutten av måneden. Alene. Så deilig.

Lurer litt på hvordan det er å eie en såpass premiumsbil - skal du bruke den hele året, eier du garasje, har du en bil 2 til by/parkeringshus?

Min "realistiske" drømmebil er for øvrig bmw 240i, muligens med manuell kasse. (Det kan for øvrig se ut som denne ble/blir ytterligere utsatt da familien snart må investere i barnesete nummer tre.)

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13029
24.03.18 12:34
cjparker: Min "realistiske" drømmebil er for øvrig bmw 240i, muligens med manuell kasse.

De må du også droppe xDrive. Og nå leveres også M240i uten xDrive kun med automatkasse. M235i (uten xDrive) ble levert med manuell, så jeg er ikke helt sikker på når manuell forsvant fra varianten med 2-hjulsdrift.

Fago
FagoInnlegg: 1639
24.03.18 16:43
LANISTA84: Bilde i RETT fargevalg for meg. For meg er det bare sort. Selv om "etiketten" sier rød.

Hvis du ikke vil ha rød Ferrari, kjøp i hvert fall ikke i noen av Norgesfargene. Hvis du vil ha svart. grå eller hvit bil, kjøp Toyota. Ferrari SKAL være rød!

cjparker
24.03.18 17:16
Iseran2770: De må du også droppe xDrive.

Har vel bestemt meg for at denne bilen kler rwd best, men da ser det vel ut til at det evt blir med zf-kassen, som jeg jo også liker veldig godt. M2 tror jeg blir litt for sportslig/stiv til mitt bruk. Dessverre er det nok mer realistisk med 220i i stedet, men da forsvinner jo diamanten under panseret..

Jan
JanInnlegg: 4736
25.03.18 00:19
Lanosoldaten: Jeg starter med å ta toget til der den står. Med meg har jeg en ryggesekk med ting. Så når jeg Vadsø i slutten av måneden. Alene. Så deilig.

Når tiden kommer, får du komme med en rapport fra turen.

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3915
25.03.18 08:09

Gratulerer med stilig Ferrari. Lekker bil!

Er stor fan av cabrioletlivet og prøvde taket nede på SL første gangen i går. Det gav mersmak, men med varierende temperaturer mellom 10 og 4 grader var det litt kaldt selv med airscarf og setevarme på. Flott å kjenne solen i pannen, høre på eksoslyden på bilen og vann som smelter rundt omkring mens man kjører. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 2564
25.03.18 08:14

Legg ut litt bilder da Lanista, la oss få se denne herligheten :)

(ler meg ihjel)

(Innlegget ble redigert 25.03.18 08:14)

Lanosoldaten
25.03.18 09:37

Takk for fine ord. Får den i August. Alle detaljer er unnagjort. 

Mulig det er barnslig men har en gopro. Har brukt den til å hoppe fallskjerm på fritiden.

Har tenket tanken om å lage en youtube-kanal med kjøringen i Norge. Det er utrolig mange som ser på slike videoer. Folk ser på mye rart. Men den skal i så fall være fri for musikk. Det er vind, motor og andre lyder fra naturen.

(Innlegget ble redigert 25.03.18 09:41)

Lanosoldaten
25.03.18 15:23
gurglebassen: (ler meg ihjel)

Tror du jeg er en tøysefant? Eller har jeg fornærmet deg i et tidligere liv?

(Innlegget ble redigert 25.03.18 15:23)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg