Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bytte til uorginal spiller? Ja eller nei!

NYTT TEMA
Golf_R
Golf_RInnlegg: 6
03.07.17 13:25

Hei,

Ønsker å få installert DAB/Bluetooth i en Mk6 Golf R. Har fått et tilbud om en liten enhet Pure Highway, men liker ikke det helt.

Vurderer denne Alpine x901d-g6

https://www.ljudia.se/produkter/bil-bat/huvudenheter/modellanpassade/alpine-x901d-g6

Men er usikker på om jeg vil bytte ut orginalt. Hva tenker folk om det her?

siIkshade
siIkshadeInnlegg: 804
03.07.17 15:11

Jeg hadde RNS510 (stor navi) i min Golf 6, og valgte derfor for en innebygget versjon slik at jeg kunne beholde originalenheten.

Hadde jeg hatt et "dårligere" navigasjonssystem hadde jeg nok ikke brydd meg!

hillebillys
hillebillysInnlegg: 10006
03.07.17 19:35

Callott på dashen passer ikke i en bil...

Bytt ut enheten til en som har dab+, men pass nøye på og fin en som passer i dashen din.

Det vil si, handl modelltilpasset enhet.

så slipper det og se ut som noe en hallfull råner på Hadeland har spikke inn med slegge...

Golf_R
03.07.17 21:27

Har RNS510, dog uten Bluetooth. Kunne godt ha tenkt meg det jeg har linket til. Går flush med resten av dashbordet og samkjører navi etc. med MFD. 

Det jeg lurer på nå er..

Jeg har en Golf R - 2010mod. Står at det anlegget passer til Golf 6 (5k) - i mitt vognkort står det 1k. 

Hva er forskjell på 1, og 5 her?

siIkshade
05.07.17 12:48
Golf_R: Jeg har en Golf R - 2010mod. Står at det anlegget passer til Golf 6 (5k) - i mitt vognkort står det 1k.

Tror at både Golf 5 og Golf 6 har samme typebetegnelse (1K) mens 5K (Golf 6) brukes for å skille mellom de (Golf 5 er 1K).

Golf_R
05.07.17 14:02

Takk;)

sl500
sl500Innlegg: 11868
06.07.17 20:49

Har ikke så sterke meninger om evne men er du fornøyd med anlegget bortsett fra manglende DAB og blåtann så kan du oppgradere anlegget ditt.

Skjult DAB og BT intregering

Det jeg har sterke meninger om er at jeg ikke hadde orket å ha ett halv dårlig adapter med egen skjerm og løse ledninger.

Går du for ny 9" skjerm så skjønner jeg att det frister for anlegget du linket til var nydelig.
Husk å kjøpe med bilspesifikt monteringsett,ISo overganger og rattfjernkontroll adapter hvis du ønsker å bruke knappene på rettet.
Økonomisk hadde jeg nok valgt løsningen jeg linket til og brukt de resterende 10-12 lappene på noe annet gøy.

(Innlegget ble redigert 06.07.17 20:57)

Golf_R
06.07.17 23:50

Det der var jo ikke så fryktelig dumt. Syntes at den 9" ser konge ut, men i all hovedsak er det skjult dab og bt som er viktig. Nekter å sette inn et taxitakstameter som skal forkludre dashbord. Og det er åpenbart viktig at spilleren går med ratt og mfd. hmmm, litt å tenke på nå.

captain_slow
captain_slowInnlegg: 191
07.07.17 00:03

Meningene om original vs. uoriginal er delte, så jeg vil anbefale deg å gå for den løsningen du selv mener vil fungere best.

Selv er jeg litt "original-polizei", og når jeg er på biljakt på finn.no blar jeg fort forbi bilene hvor originalspilleren er byttet ut. Den eneste gangen jeg har kjøpt uten originalspiller byttet jeg tilbake til original etter kjøp (en a208 CLK jeg monterte Comand 2.0 i for en 10 års tid siden).

En_ganske_snill_mann
En_ganske_snill_mannInnlegg: 4992
07.07.17 00:32
sl500: Det jeg har sterke meninger om er at jeg ikke hadde orket å ha ett halv dårlig adapter med egen skjerm og løse ledninger.

Nei, det er helt begredelig og virkelig svært skjemmende.

siIkshade
07.07.17 01:37
sl500: Har ikke så sterke meninger om evne men er du fornøyd med anlegget bortsett fra manglende DAB og blåtann så kan du oppgradere anlegget ditt. Skjult DAB og BT intregering

Jeg gikk for denne løsningen og var fornøyd med det. Litt fordi jeg foretrekker originalt.

Men, Apline-anlegget ser bra ut, så jeg skjønner at du har lyst til å oppgradere. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg