Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

DS 7 Crossback

NYTT TEMA
Landcrab
LandcrabInnlegg: 17
19.02.18 00:42

Lekker bil. Håper PSA greier å gjøre den et klart steg opp fra Peugeot 3008, 5008 og Citroën C5 Aircross.

Jeg registrerer (pun intended) at de første bilene har fått norske skilt:

CF92646 

BT76356

BT76357

CF-bilen ble registrert i desember, de to andre var de eneste DSene som fikk norske skilt nå i januar.  To stykker er grå, den tredje ser ut til å være i den spreke nye gule signalfargen.  For sprek?

I Tyskland ble det registrert 31 biler i 2017 - i likhet med de tre norske er alle dieselbiler.

Regner med noen av disse skal gjøre tjeneste som pressebiler. 177 dieselhester vil nok dessverre føre til clickbait-overskrifter som "Denne bilen har en stor feil" - og så må du lese hele artikkelen for å få høre at dessverre, plug-in hybrid må du nok vente på.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35629
19.02.18 00:47

Relativt sett var vel biler som CX Prestige mye mer luksus og ekstravaganse enn denne er?

Someone
SomeoneInnlegg: 24654
19.02.18 09:06
Landcrab: plug-in hybrid

Kommer de som det? DS til nå er vel nærmest kun diesel?

cjparker
cjparkerInnlegg: 2159
19.02.18 10:42
Someone: Kommer de som det? DS til nå er vel nærmest kun diesel?

Innen et år har de vel 1.6 liter bensin med 200hk på forhjulene, og strøm på bakhjulene. 

C5 aircross står på kortlisten min, med slik drivlinje - såfremt det er plass til tre barn bak. Selv oppfatter jeg ds, citroen og opel som mer attraktive enn peugeot. 

(Innlegget ble redigert 19.02.18 10:47)

Forfun
ForfunInnlegg: 5320
19.02.18 13:31
Landcrab: den tredje ser ut til å være i den spreke nye gule signalfargen. For sprek?

Bilfarge på pressebil bør være sprek. At få tørr kjøpe den er en annen sak. Men hvis alle demobilene er i grå vil det ikke selges mange morsomme farger.

JackNapier
JackNapierInnlegg: 2758
19.02.18 13:51

Har de fått inn en ordentlig girkasse i DS-modellene som ikke føles som en 16-åring som girer nå eller?

JackNapier
19.02.18 13:53
cjparker: C5 aircross står på kortlisten min

Du fikk meg til å undersøke den, må si jeg ble mektig imponert. Interiøret ser riktig så delikat ut, eksteriøret var akkurat passe annerledes som seg hør og bør med en fransk bil og man kan jo bare håpe at komforten er god (med en god girkasse som nevnt over).

piezo
piezoInnlegg: 5210
19.02.18 14:22
JackNapier: Har de fått inn en ordentlig girkasse i DS-modellene som ikke føles som en 16-åring som girer nå eller?

Jada, nyutviklet 8-trinns automatkasse er på plass. ETG6-kassa kan være en prøvelse, men i biler som Berlingo synes jeg faktisk den passer ganske godt. Det blir aldri noen sportsbiler uansett. Uansett er det bedre enn å gire sjæl! 

piezo
19.02.18 14:26

Jeg er bestemt på at jeg SKAL ha en DS7 i garasjen på ett eller annet tidspunkt. Den blir nok god og gammel på bruktmarkedet før jeg får klørne i en, men det får ikke hjelpe. Bilen er rett og slett en innertier for min del, biltypen til tross. 

Mest sannsynlig får de ikke solgt noe særlig av den, og ihvertfall ikke før hybriden kommer. Dette blir altfor sært for nordmenn har jeg en følelse av, og i prisklassen den mest sannsynlig havner så er nok tyskerne et bedre valg om man ikke er frankofil. Om ikke på designfronten, så ihvertfall på teknikkfronten. Der ligger franskmennene konsekvent et par skritt bak. 

Jeg ble veldig begeistret for Peugeot 3008/5008 når jeg pørvekjørte dem. Citroën sine utgaver blir enda et hakk mer komfortable (herregud, jeg har blitt 70), så jeg tipper de faller i smak.

JackNapier
19.02.18 14:34

DS7 er utrolig lekker ja, men personlig ville jeg ikke kjøpt et dieseldyr, så man får jo bare håpe at en hybridversjon dukker opp for at prisen skal bli tålelig (og mulig å selge den igjen).

Burkar
BurkarInnlegg: 8554
19.02.18 14:47

Er det publisert noen norske priser for DS7 enda?

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13281
19.02.18 16:29
Landcrab: den tredje ser ut til å være i den spreke nye gule signalfargen

Denne?

Den er vel mer oransje/bronse enn gul.    

piezo
19.02.18 16:30

Nei, og jeg har ikke fått noe svar fra DS heller. Det er vel Bertel O. Steen som styrer skuta for både Citroën og DS i våre dager? 

I Sverige ryktes det at den vil koste cirka 130 000,- mer enn tilsvarende Peugeot 3008 SUV. Det kan jo tyde på en pris på cirka 600 000,- her til lands, hvis man skal tillate seg å gjette på noe.

Landcrab
19.02.18 23:53
piezo: herregud, jeg har blitt 70

I så fall synes jeg du skal unne deg en ny DS 7 Crossback og ikke vente til du nærmer deg 80 med å kjøpe en brukt. :)

Landcrab
19.02.18 23:58
cjparker: Innen et år har de vel 1.6 liter bensin med 200hk på forhjulene, og strøm på bakhjulene.

Rundt 300 hk totalt - og det ser ut som som om hybridløsningen blir av plugg-inn typen. 

Jeg har ikke sett mye om hvor stort batteriet ventes å bli, men med en forventet lansering i 2019 regner jeg med at PSA er nødt å levere mer enn rundt 10kWh hvis de vil henge med i konkurransen.

cjparker
cjparkerInnlegg: 2159
20.02.18 10:42
Landcrab: Rundt 300 hk totalt - og det ser ut som som om hybridløsningen blir av plugg-inn typen.  Jeg har ikke sett mye om hvor stort batteriet ventes å bli, men med en forventet lansering i 2019 regner jeg med at PSA er nødt å levere mer enn rundt 10kWh hvis de vil henge med i konkurransen.

There’s also a 4x4 plug-in version coming in mid-2019, with a big enough battery to give it 30 miles’ real-world electric range and 300bhp if petrol and e-power are combined. It’s a petrol engine and motor at the front, and motor-only at the back. Which, they’ll tell you, is a nice segue into the DS-branded Formula E racers.

Til tross for at jeg ikke har spesielt sansen for hybridløsninger, er jeg tilbøyelig til å kjøpe dette selv, hvis fordelene er mange nok: dvs mulighet for 4wd og hengerfeste.

(Innlegget ble redigert 20.02.18 10:43)

piezo
26.03.18 14:13

Nå er prisene  for DS7 klare. Jeg var nok litt i overkant pessimistisk for én gangs skyld, men det er snakk om introduksjonspriser så det kan hende de øker litt etterhvert. Den starter på 529 000,- for en 180 hk diesel og videre til 549 000 for en 225 hk bensin. Begge med 8-trinns automat. 

Interessant nok er både de adaptive LED-lysene, adaptivt understell, adaptiv cruisekontroll, navigasjon, elektriske skinnseter og diverse annet snacks standard. Man får med andre ord en veldig komplett bil til prisen. 3 års dekkhotell og hente-/bringetjeneste ved service er også inkludert de 3 første årene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg