Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dårlig lyd, Iphone i bil

NYTT TEMA
Brum-Ole
Brum-OleInnlegg: 2343
20.02.18 19:51

Prøvde i en annen gruppe her inne med lite respons, tenkte å prøve her.

Jeg spiller musikk fra iPhonen i bilen. Siste 3-6 månedene har lyden blitt dårligere. Av og til skurrer det og høres helt forferdelig ut. Har prøvd meg frem med innstillinger på telefonen men ikke helt funnet ut av hva som er feil. Jeg har prøvd både via Bluetooth og USB. På kontoret spiller jeg via USB og der er lyden mye lavere enn den har vært. Jeg spiller nedlastet musikk fra iTunes, og bruker den originale "Musikk-appen".

Noen tips?

t109
t109Innlegg: 3331
21.02.18 13:45

Jeg har ingen løsning, men henger meg på her da vi opplever noe av det samme i "kone"bilen. Det bekymrer ikke meg noe særlig da jeg kun hører på radio i bilen (jada; jeg er en skikkelig "gamlis":)), men både kona og husets tenåring irriterer seg på at avspilling av musikk fra i-phonen er blitt så dårlig....

blist
blistInnlegg: 1380
08.07.18 10:25

Jeg fant denne gamle tråden og ser at ingen har foreslått det åpenbare - trykk opp volumet på Iphone'n med den utvendige " volum opp "- knappen som sammen med "volum ned "-knappen er den du styrer volumet opp/ned med når du snakker i telefonen.

No offense.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 68049
08.07.18 10:29
blist: Jeg fant denne gamle tråden og ser at ingen har foreslått det åpenbare - trykk opp volumet på Iphone'n med den utvendige " volum opp "- knappen som sammen med "volum ned "-knappen er den du styrer volumet opp/ned med når du snakker i telefonen.

Hvordan dette skulle løse problemer med forvrengt lyd tror jeg nesten du må legge ut en liten forklaring på. 

Legg også merke til at det er forsøkt to vidt forskjellige måter å overføre lyden på. 

Brum-Ole
08.07.18 11:17

Volumknappen var allerede forsøkt ja:) fullt volum virket som ga mer forvrengning faktisk... virker som problemet nå er utbedret, mulig det har kommet en update som har utbedret det

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35867
08.07.18 11:51

Jeg kan bare tilstå at jeg fortsatt ikke er sikker på hvordan man får podcaster inn på mobilen eller nettbrettet.

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3218
08.07.18 11:52
rosmebraad: Jeg kan bare tilstå at jeg fortsatt ikke er sikker på hvordan man får podcaster inn på mobilen eller nettbrettet.

Last ned en app som heter stitcher. 

Brum-Ole
08.07.18 12:59

... eller en app som rett og slett heter Podkast

blist
blistInnlegg: 1380
08.07.18 13:16

Jeg bruker BT i bilen og må en gang i blant oppjustere volum på min IP6 64G for å optimalisere signalet inn på anlegget i bilen ; prøvde bare å hjelpe..

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 35867
08.07.18 13:54

Flott, takk, da er.jeg igang med Podcast! Mangøer bare AKF-ørepluggene, som ligger hjemme.

Jeg begynner med Valebrokk & Stordalen, Freakonomics og Tazte priv.

Brum-Ole
08.07.18 17:06

Jeg er en sucker for Abels tårn:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg