Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nye V60

NYTT TEMA
JackNapier
JackNapierInnlegg: 2767
24.02.18 17:44

Brukte bare tallene som var referert til i tråden.

Det er uansett ikke verdig en produsent som skal etablere seg innen premiumsegmentet å ikke ha større motor å tilby kundene sine enn R4. Volvo har blitt såpass dyrt nå at jeg heller betaler for R- eller V6 hos tyskerne. Dette plug-in hybrid opplegget er jo bare tull.

passat06
passat06Innlegg: 1240
24.02.18 17:53

Noe tull som Volvo og flere p.t. tjener gode penger på. Og folket handler fordi man får 400 hk for samme pris som 190 hk diesel. Lett valg spør du meg.

Du vil antagelig bli overrasket om du sjekker hvor mange biler Volvo har solgt i Norge siden introduksjonen av T8 i 2016. Volvo sin andel i 300 hk +  markedet er skyhøy. Men bevares, ingen tvinger deg til å kjøpe noe sånt.

Når det er sagt, så er jeg ikke uenig i at Volvo burde hatt en sekser i programmet.

(Innlegget ble redigert 24.02.18 17:59)

passat06
passat06Innlegg: 1240
24.02.18 18:13

Hehe, den er i alle fall sprek i forhold til 2,0 diesel som er alternativet for folk flest... Og raskere enn de aller fleste i den kjente øvelsen 0-100. 

I testen du linker til får den kritikk for 4wd systemet. Det er riktig at det ikke er verdens beste system, men i denne testen bruker de det i tillegg feil etter mine begrep. Er det dårlig føre kjører man i AWD, ikke Pure.

(Innlegget ble redigert 24.02.18 18:15)

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 18:15

400hk, som du aldri får brukt? Papir-hk dette, bare tull.

"Under panseret finner du en hardt trimmet toliter på 320 hester som trekker forhjulene."

320hk på forhjulene. Javel, det er vel sånn volvo lager bilene da. Masse motor, men får aldri brukt dem.


"Oisann. Det spinner på bakhjula men jeg kommer meg ikke av flekken. Motoren starter og hjelper til med forhjulene. Ok, dette virket ikke helt premium."

Jeg ler ass. Hva er dette for noe dritt?

passat06
passat06Innlegg: 1240
24.02.18 18:20

Bare nevner at XC90 gjør 0-100 på omtrent samme tid som X75D, så noen krefter når nok tross alt bakken. V90 er raskere.

Sitatet ditt er beviset på brukerfeil. De kjører på glatta i «Pure» som i det lengste prøver å holde på ren eldrift på bakhjulene.

Og du må bare le, i likhet med mange valgte også jeg XC90 foran TMX da Teslaen for meg falt igjennom på viktige punkter der Volvoen leverer. Og for å si det sånn så er Teslaen heller ikke gjennomført «premium» akkurat.

(Innlegget ble redigert 24.02.18 18:26)

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 18:31

jeg er tilgjengelig for å teste denne hypotesen nårsomhelst i løpet av neste uke

320hk på forhjulene er sånn ca 3 ganger mer krefter enn der er mulig å bruke med det føret som er nå. Min X blinker stort sett alltid i ESP for tiden

Derav papirhk, bare tull 

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18117
24.02.18 18:36
MrEirik2: Derav papirhk, bare tull

"Papirhk" er vel et ord oppfunnet av Tesla.

Tesla opplyser at bilen de solgte med 700 hestekrefter, kun leverer 469 av dem.

Men det har de vel rettet opp nå.

passat06
passat06Innlegg: 1240
24.02.18 18:47

Den som har flest hk vinner, det er bare litt uklart hvilken type hk det er. XC90en har uansett mer enn god nok akselerasjon for min del.

Du må gjerne ta turen til Bartebyen MrEirik, velkommen skal du være. Jfr vintertesten av Q7, TMX og XC90 som nylig ble publisert bør du antagelig komme en dag det ikke snør, siden det ellers kan bli hyppige stopp for skraping av frontrute...

 

JackNapier
JackNapierInnlegg: 2767
24.02.18 18:49

Hverken Volvo eller Tesla er premium uansett...

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 18:56
passat06: Den som har flest hk vinner, det er bare litt uklart hvilken type hk det er. XC90en har uansett mer enn god nok akselerasjon for min del.

Men den har jo 6.1 til 100 jo? Det er jo et sekund mer enn meg

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18117
24.02.18 19:04
MrEirik2: Men den har jo 6.1 til 100 jo? Det er jo et sekund mer enn meg

Og 2,2 sekunder mer enn Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Tenk om vi fikk kjøpe den uten mva og andre avgifter

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
24.02.18 19:05
MrEirik2: Men den har jo 6.1 til 100 jo? Det er jo et sekund mer enn meg

Ikke verst det, med kun 407 hester kontra de 700 som skal være i den batteribøssa di? 

 

Morsomt er det at en motorjournalist går på "følelsen" av hester, uten å se at speedometeret har passert  lappmisthastighet hurtigere enn han evner å stave bilmerket han kjører. 

(Innlegget ble redigert 24.02.18 19:07)

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 19:06
InternalExile: Og 2,2 sekunder mer enn Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.
Tenk om vi fikk kjøpe den uten mva og andre avgifter

Kan jo bestille den en Tesla Roadster med 2.1sek til 100 avgiftsfritt da ;) Hører noe rykter om en Porsche også etterhvert

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
24.02.18 19:08
MrEirik2: Kan jo bestille den en Tesla Roadster med 2.1sek til 100 avgiftsfritt da ;) Hører noe rykter om en Porsche også etterhvert

Er vel rimelig "etterhvert" den Teslae Roadster også vel. 

De har for eksempel ikke fått den ned under de to sekundene som Elon lovte ennå ;)

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 19:09
RickiBK: Ikke verst det, med kun 407 hester kontra de 700 som skal være i den batteribøssa di?

6.1 sek er vel egentlig veldig tregt med 400hk? Jeg vet ikke, det står 79kw i vognkortet mitt :)

Har enda ikke møtt noen som har holdt følge med meg ut av lyskryss eller på motorveisrampene. 

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
24.02.18 19:11
MrEirik2: 6.1 sek er vel egentlig veldig tregt med 400hk? Jeg vet ikke, det står 79kw i vognkortet mitt :)

Hvilken bil er det du har sa du? 

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18117
24.02.18 19:12
RickiBK: Er vel rimelig "etterhvert" den Teslae Roadster også vel.

Tror "etterhvert" er nøkkelordet her. Så får vi se hva de andre kommer med "etterhvert". Og, om man så venter til at den "etterhvert" kommer, så er det da litt kjipt å være en beta-tester i noen år. får andre kan kjøpe en som kanskje fungerer.

(Innlegget ble redigert 24.02.18 19:14)

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
24.02.18 19:14
InternalExile: kjipt å være en beta-tester i noen år. får andre kan kjøpe en som kanskje fungerer.

Samtlige Teslaeiere har i grunnen drevet som vi driver her inne år etter år ja. 

Betatester.

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18117
24.02.18 19:15
RickiBK: Samtlige Teslaeiere har i grunnen drevet som vi driver her inne år etter år ja.  Betatester.

NÅ LITT MINDRE BETA!

Høres litt ut som Tesla dette ja ;-)

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 19:18
RickiBK: De har for eksempel ikke fått den ned under de to sekundene som Elon lovte ennå ;)

Den står oppført med 1.9 sek til 60mph, vet ikke hva han har lovet jeg. Kan du vise meg det ?

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
24.02.18 19:20
MrEirik2: Den står oppført med 1.9 sek til 60mph, vet ikke hva han har lovet jeg. Kan du vise meg det ?

Står ja. 

Men si meg: Har den noensinne gjort distansen "på ordentlig"? 

De 1,9 sekundene er papirhastighet. 
(Og der har du "dokumentasjonen" på at Elon har lovt den under to sekunder) 

Men den har ALDRI klart øvelsen i virkeligheten. 

passat06
passat06Innlegg: 1240
24.02.18 19:20

Aner ikke hvor du får 6,1 s fra, på vinterføre kanskje?;-)

Oppgitt verdi er 5,6 s.

79 kW i vognkortet er vel max kontinuerlig ytelse antar jeg.

(Beklager manglende sitering)

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
24.02.18 19:21

Og MrEirik: Hvilken Tesla har kun en 79KW motor? 

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 19:23
passat06: Aner ikke hvor du får 6,1 s fra, på vinterføre kanskje?;-)
Oppgitt verdi er 5,6 s.
79 kW i vognkortet er vel max kontinuerlig ytelse antar jeg.

Bilnorge.no

79kw er det man kan forvente kontinuerlig gjennom en time, er den målestokken som er brukt. Går vel egentlig bare på batterikapasitet.

Motorene er nok litt større, måleren i dashen viser 300kw+ ved bånn wattpedal

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 19:28

Ahh, så nå at jeg hadde sett på feil volvo :P T8 er opgitt lavere enn 5 sek ja. Men ikke fan om det skjer på annet enn perfekt asfalt med veldig bra sommerdekk. 320hk på forhjulene har jeg mye erfaring med, og det er heeeeeeeeeeeeeelt håpløst. Bare du svinger bitte litt så forsvinner alt i hjulspinn, eller det er 2 dråper regn på asfalten

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
24.02.18 19:30
MrEirik2: 320hk på forhjulene har jeg mye erfaring med,

HELT opplagt langt fra nok. 

 

Blir selvfølgelig å tenke i den retning at du har akkurat like mye erfaring med 320HK på forhjulene som du har av erfaring med kjøring med V50 Dieselhybrid T# et eller annet ;)

 

(Innlegget ble redigert 24.02.18 19:33)

passat06
passat06Innlegg: 1240
24.02.18 19:31

Vi snakket om ulike biler, V90 T6 du linker til. Jeg sammenligner heller XC90 T8 med TMX.

300kW+ er peakytelse, 79kW kontinuerlig ytelse. Det finnes ulike normer for målingene.

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 16108
24.02.18 19:34
passat06: Vi snakket om ulike biler, V90 T6 du linker til. Jeg sammenligner heller XC90 T8 med TMX.
300kW+ er peakytelse, 79kW kontinuerlig ytelse. Det finnes ulike normer for målingene.

300kw+ er når pedalen er flat. Men da holder ikke batteriet i mer enn 15min eller noe :P 

Plus at den trekker seg tilbake på toppfartsperra. Ligger rundt 100kw ved 200kmt :)

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13285
24.02.18 19:36
passat06: får 400 hk for samme pris som 190 hk diesel.

Fullt så billig er ikke T8 modellene. For V90 koster T8 30.000 mer enn 235 hk diesel, men fortsatt er da hybriden svær billig. Mer interessant er det hvor mange som kjøper T8 i normale land (uten enorme avgifter på alt unntatt hybrider).

Alle svenske XC90 jeg har sett har vært D5.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg