Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny bil bestilt

NYTT TEMA
HarleyEarl
HarleyEarlInnlegg: 1225
17.05.18 01:42
Iseran2770: Det er jeg enig i. Hvordan bilen er å kjøre er viktigere enn hvor moderne infosystemer og interiørdesign er.

Helt enig. Men brorparten av dagens bilkjøpere ser faktisk ut til å være mer opptatt om du kan endre farge på interiørbelysning og instrumenter, samt at du har usb/minijack eller hva alt dette heter osv. enn hvordan bilen faktisk er å kjøre.

Jeg har sittet i så mange begredelige nye biler, og jeg fatter ikke at noen kan finne på å kjøpe en bil av en slik kvalitet at det slår over selv de minste asfaltskjøter samtidig med at det å holde en normalt samtale i gang (spesielt japsebiler) i over 80 km/t faktisk er vanskelig. Men USB-tilkobling, det har de.

At automatkassen i Volvo V40 1,6D er noe av det mest begredelige jeg har opplevd er så, skiftekvaliteten er kritisk dårlig samtidig med at dieselmotoren er et treskverk uten like og at den lugger/går ujevnt på lave turtall er visstnok helt vanlig i følge Bilia. Men kjøling i hanskerommet, det har den. Go figure!

Da er det bedre å nyte en 60-talls Cadillac eller Buick, lydløst gli over dårlig asfalt, knapt røre gassen da V8eren har mer enn nok krefter. Styringen er akkurat presis nok, kjøreegenskapene er forutsigbare, automatkassen girer silkemykt, dvs. det er vanskelig å vite når den skifter, da må du ha ned vinduet for å høre turtallsforskjellen. Dette var og er biler av kvalitet det.

Mesteparten av det som lages i dag er rett ut sagt elendige greier. Det finnes dog hederlige unntak, og du har jo kjøpt deg et av dem. Den har alt det mikkmakket andre biler har, men så har den lydisolasjon, kvalitet over motor/drivverk og hjuloppheng i tillegg. Så, gratulerer med NY og fin bil!

(Innlegget ble redigert 17.05.18 01:43)

blist
blistInnlegg: 1305
17.05.18 09:15
Iseran2770: signal

Gratulerer med godt bilvalg !!

Hvis jeg ikke hadde hatt så dyr bil å kvitte meg med kunne jeg nok tenkt meg en hendig RS3.

Nå går det mot brukt 911 4S eller ny RS5..

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13184
17.05.18 09:46
blist: Nå går det mot brukt 911 4S eller ny RS5..

Takk for gratulasjon. Du opererer i litt høyere prisklasse en meg. Siden du også vurderer 911 vil da en RS5 være coupe eller sportback?

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 3976
17.05.18 10:32

Gratulerer med dagen alle sammen.

Brukt 911 4s er garantert mest fornuftig mtp verditap, men den må ha garanti da det er også en del galt med 991 motorer, spesielt kan dette slå inn etter 3-4-5 år. Fantastiske biler.

RS5 er også tøft, men mer i praktisk coupe-retning enn 911, som er en nokså rå sportsbil/GT, selv om den er mer GT nå enn før.

blist
blistInnlegg: 1305
17.05.18 18:14
Iseran2770: RS5

coupé :-);

Det heller nok mot Audi. 

Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 519
17.05.18 19:33

Gratulerer med fint bilvalg Iseran. Føler vel neppe særlig mye til gryende pensjonist alder når man farter rundt i en slik kjøreglad bil tipper jeg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg