Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PUNKTERINGSØL

NYTT TEMA
rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37247
27.06.18 16:21

Sånt passer kanskje best i punkteringstråden, men siden det er snakk om både sommer, pilsetid og CO2-krise for bryggeribransjen mfl. hva er da bedre enn PUNKTERINGSPILS?

(Innlegget ble redigert 27.06.18 16:27)

SUV
SUVInnlegg: 4546
27.06.18 20:22
rosmebraad: Sånt passer kanskje best i punkteringstråden, men siden det er snakk om både sommer, pilsetid og CO2-krise for bryggeribransjen mfl. hva er da bedre enn PUNKTERINGSPILS?

Jeg fikk en gang en dobbel punktering i bilen min. Ikke dekk, men to bokser som punkterte. Begge inneholdt Cola og stod i koppholderne foran girspaken og boksene åpnet seg i kulda ved at der det skal åpnes åpnet seg, men utover og det ble noe søl. Da jeg kom ut til bilen var det Cola på det lyse taktrekket og mange andre steder så det ble en skikkelig jobb på flere timer med å få vasket bilen etterpå.

Først lempet jeg ut en del slaps og tørket bort så mye jeg kunne med kald bil, for jeg ville ikke at det skulle tine og trekke inn i diverse, så kjørte jeg hjem og tok en grundig vask med varm bil etter at det frosne var fjernet.

Mer enn halvparten av innholdet var fortsatt igjen i boksene, men likevel ble det mye søl i bilen.

Jeg burde ha drukket opp Colaen istedenfor å ha den stående i bilen om vinteren, da hadde det bare stått to tomme bokser der (eller ingenting, for de ville blitt tatt ut av bilen) og de ville ikke gjort noe skade.

(Innlegget ble redigert 27.06.18 20:22)

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37247
28.06.18 00:34

Ja siden du ikke rører verken pils eller kaffe må det jo bli punkteringsbrus.

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5519
27.01.19 19:47

Jeg fikk problemer med ubalanse etter punktering og bruk av dekkfix.

Har noen vært bort det før?

Jeg må ha av dekket, rense og lappe ordentlig, og selvsagt ny ventil og full balansering igjen. 

Ganske irriterende med slik kvikk fiks bokser.

Jan
JanInnlegg: 6159
27.01.19 20:03
Bill_Babba: Jeg fikk problemer med ubalanse etter punktering og bruk av dekkfix. Har noen vært bort det før?

Det har jeg også opplevd på bilen.

For en del år siden, brukte jeg slik spray på en av mine barns fotballer, som lakk en del.

Den fikk meget spesiell skru etterpå, og var helt uforutsigbar å langskudd. Men holdt på luften gjorde den.

(Innlegget ble redigert 27.01.19 20:03)

sl500
sl500Innlegg: 11612
27.01.19 21:56
Bill_Babba: Jeg fikk problemer med ubalanse etter punktering og bruk av dekkfix. Har noen vært bort det før?

Det burde ikke overraske noen når man tilfører en roterende masse flere hundre gram

Bill_Babba
28.01.19 20:29
sl500: Det burde ikke overraske noen når man tilfører en roterende masse flere hundre gram

Første gang jeg har opplevd akkurat dette, jeg har brukt dette på ganske mange biler tidligere uten noen som helst problem.

Og mange biler i dag, har skumfix i steden for reservehjul.

sl500
sl500Innlegg: 11612
28.01.19 20:37
Bill_Babba: Og mange biler i dag, har skumfix i steden for reservehjul.

Er ikke disse produktene kun ment for en kvikk fix ?
Allså man skal oppsøke ett verksted å få reparert dekket på en sikkelig måte?

Jan
JanInnlegg: 6159
28.01.19 20:46
sl500: Er ikke disse produktene kun ment for en kvikk fix ?

Det er vel det som står i instruksjonsboken.

Jeg har brukt det noen ganger ved små lekkasjer, det som svenskene kaller pyspunka, der det ikke er mulig å finne årsaken. Det har fungert bra i månedsvis.

Bill_Babba
30.01.19 16:23
sl500: Er ikke disse produktene kun ment for en kvikk fix ?

Jo, selvsagt.

Men har likevel ikke opplevd slik ubalanse.

Var Østover når det skjedde, og en lokal dekk butikk der klarte ikke å løse problemet.

Altså selv etter han lappet dekket (innvendig lapp) var det ubalanse.

Har fikset det selv etter jeg kom hjem til Bergen, på gamleverkstedet jeg jobbet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg