Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

God Sommer

NYTT TEMA
sl500
sl500Innlegg: 11114
02.07.18 22:58

God bil sommer til dere på VGD bil.

Egentlig handlet dette innlegget om rust men kom på at det kunne være lurt å huke av på hjelp meg etter jeg hadde postet.

(Innlegget ble redigert 02.07.18 23:07)

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13568
03.07.18 07:35

God sommer sl500 og alle andre på forumet. Rust vet jeg lite om :-)

Jeg driver fortsatt og flytter. Har for så vidt flyttet for en drøy uke siden. Men mangler fortsatt møbler som er bestilt for lang tid siden og plages av leveringstid på solskjerming. Den verste dritten er å bli helt ferdig med å rydde og kaste fra den gamle leiligheten.

Det blir bare en tur til Alpene dette året og den starter så sent som 27.august.

Someone
SomeoneInnlegg: 24768
03.07.18 08:55

God sommer her fra også, selv om jeg enda jobber noen uker til.

Da skal jeg bryne meg på E18 til Sørlandet, men satser på å kjøre etter arvingens leggetid for minst mulig trafikk. Så håper jeg kjøre minst mulig her hjemme etter den turen.

Og flytte gjør jeg først etter sommerferien ;-) 

Someone
04.07.18 08:28
Iseran2770: Det blir bare en tur til Alpene dette året og den starter så sent som 27.august.

Har ikke du hatt endel Norgesturer i år?

Forfun
ForfunInnlegg: 5377
04.07.18 11:23

Total bilfri sommer på meg. Tror til og med jeg kommer til å besøke noen øyer som er bilfrie (og ikke på grunn av miljøfanatikere). Plan var 3 uker bilferie i alpene/middelhavsområdet, så ferieplaner endres av og til.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36259
04.07.18 11:53

God sommer!

Jeg får lade bombrikken og se om jeg våger meg på en kjapp Østlandstur før eller siden. Har ihvertfall fått på Continental sommerdekk.

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 4142
04.07.18 13:11

God sommer fra båten i Lillesand. Fantastisk vær, ingen bomstasjoner og ingen kø. Ikke kjørt bil siden fredag og tipper jeg ikke skal kjøre særlig bil før i slutten av juli.

(Innlegget ble redigert 04.07.18 13:14)

Iseran2770
04.07.18 19:49
Someone: Har ikke du hatt endel Norgesturer i år?

Har hatt en vestlandstur. Du så vel på Facebook at jeg var på Tjøme, men det var bare en dagstur.

Nå venter jeg på resten og møblene og på solskjermingen. Nå de er på plass kan jeg ta en ny tur på sparket. Enten før 1.august eller etter (dagen for overdragelse av gammel leilighet).

(Innlegget ble redigert 04.07.18 19:51)

SUV
SUVInnlegg: 4201
04.07.18 22:17
Kompressor-V8: God sommer fra båten i Lillesand. Fantastisk vær, ingen bomstasjoner og ingen kø. Ikke kjørt bil siden fredag og tipper jeg ikke skal kjøre særlig bil før i slutten av juli.

I Blindleia fra Lillesand og vestover pleier det iblant å være litt kø-tendenser har jeg funnet ut når jeg kjører der. Tipper jeg tar en tur der i år også, pleier å gjøre det hvert år.

Eller er du som elbileier (i3) vant til å finne et "Tesla-felt" og bare suser forbi køen utaskjærs?

Angående øyer og miljøvernere (som Forfun var inne på), har du sett båtene til Petter Stordalen? Ikke akkurat noen lavutslippsbåter det, men mange diger påhengsmotorer. Han liker nok godt å late som om han er miljøverner, men så liker han nok enda bedre å ha det moro selv om det betyr utslipp godt over gjennomsnittet.

God sommer til alle sammen på vgd-bil (kanskje med unntak av MrEirik2 pga den holdningen han har til alle her).

(Innlegget ble redigert 04.07.18 22:22)

SUV
04.07.18 22:20
Iseran2770: Jeg driver fortsatt og flytter. Har for så vidt flyttet for en drøy uke siden. Men mangler fortsatt møbler som er bestilt for lang tid siden og plages av leveringstid på solskjerming. Den verste dritten er å bli helt ferdig med å rydde og kaste fra den gamle leiligheten.

Tipper du skulle ønske du hadde hengerfeste og henger når du driver og flytter (antar det er forholdsvis kort distanse som du likevel kjører noen ganger uten åa få med deg så mye), men at du ikke vil innrømme at du skulle ønske du hadde bedre transportmuligheter.

Selv har jeg tatt hele flyttelasset til huset mitt med bil og henger, og jeg har hjulpet andre med flytting på samme måten (men da har det vært med mange andre for å bære ned og opp trapper, som jo er ganske tidkrevende for dem som bor slik).

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 17084
04.07.18 22:30
SUV: Tipper du skulle ønske du hadde hengerfeste og henger når du driver og flytter

https://www.osloflyttehjelp.no/

Mye lettere å bare gi nøkkel og kaste litt penger på noen som gidder å sjaue. 

I værste fall: https://www.hertz.no/rentacar/vehicleguide/index.jsp?targetPage=vehicleGuideHomeView.jsp&countryCode=NO&category=Vare-/lastebil

Ellers god sommer!

Jeg skal ut på tur med bilen etterhvert, blir nok et sjansespill og jeg forventer både å brenne opp, kræsje i en rødbrannbil.

Hvis bilen i det hele tatt holder seg sammen ut av garasjen og ikke bare forvitrer på dagene før det starter.

Har trua! 

Burkar
BurkarInnlegg: 8590
05.07.18 03:00

God sommer fra over dammen! Jeg cruiser rundt med familien i en bensinslukende Tahoe.

SUV
05.07.18 03:15
MrEirik2: https://www.osloflyttehjelp.no/
Mye lettere å bare gi nøkkel og kaste litt penger på noen som gidder å sjaue.

Her avslører du at du ikke har så mye peiling på flytting. Selv har jeg flyttet en del ganger og har testet ut ulike måter å flytte, og faktisk også jobbet litt for et flyttebyrå.

Joda, det stemmer at man gir fra seg nøkkelen til hele huset og alt man eier, men hvordan de tar vare på nøkkelen, det er en helt annen sak, jeg har selv opplevd hvordan et flyttebyrå legger fra seg nøkkelen på et veldig dumt og tyveriutsatt sted.

Bare å kaste LITT penger på flyttefolka skriver du. Men man må faktisk kaste ganske mye penger på dem. Begge mine hengere kostet splitter nye til sammen mindre enn hva det kostet å leie inn flyttebyrå første gangen jeg flyttet. Flyttinga foregikk først, så inflasjonen gjør tallene enda verre.

Skader ble det på det som ble flyttet, og de stod oppå esker med innhold man ikke burde stå oppå.

Og visste du at ofte så er det ikke profesjonelle flyttefolk som jobber med flyttelassene, men tilfeldige folk de har funnet på NAV?

Det er mye greiere å flytte selv, for da er man litt mer forsiktig med ting og man vet hvilke ekser man må være forsiktig med og hvilke man kan sette nederst eller stramme lastestropper hardt over.

Jeg har også flyttet selv og det gikk helt fint. Og jeg har hjulpet andre og det gikk også stort sett helt fint.

Og unntaket, det må vell være da jeg jobbet for et flyttebyrå. Vi bar ting fra huset inn i flyttebilen og etter vi hadde båret inn et skap så bar jeg inn diverse annet og begynte å plassere det inni skapet i flyttebilen (lette ting som ikke skader hyller om det humper litt, men som er greie å få unna da de tar plass. Men da fikk jeg beskjed o at det var ikke vits å stable ting inni skap, for vi hadde rikelig med plass til alt som skulle med. Greit nok, jeg bare satte det ved siden av skapet og hentet nye ting som skulle inn i flyttebilen. Noen timer senere begynte vi å nærme oss full bil og det viste seg at det var før vi hadde båret inn alt. Vi fikk rett og slett ikke plass til alt, mens det nok ville gått greit om vi hadde benyttet ledig plass i skap og lignende slik jeg gjorde før jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig. Resultatet ble at en del ting måtte stroppes fast bakpå flyttebilen, altså på utsida.

Ellers så har jeg funnet ut at taxisjåfører ikke alltid er så positive til å kjøre flyttelass i taxiene sine, men det går.

Har du forresten sett på linkene til firmaet du anbefalte for folk som må flytte?

https://www.osloflyttehjelp.no/tjenester-privat/flyttehjelp

Sjekk overskriften på siden deres, det er ikke Flyttehjelp, men Fyttehjelp, hva nå det måtte være.

Og litt lenger ned på siden:

"Praktiserer god HMS i erbeide"

Kan se ut som om de burde "erbeide" litt med språket sitt før de publiserer det på hjemmesiden sin.

Og du visste vel at til og med Tesla kan brukes til å flytte. His jeg ikek husekr helt feil så har Tesla-Bjørn kjørt flyttelass minst en gang. Det var vel en med Tesla som skulle flytte og da dro de avgårde med flere Teslaer i kolonne for å kjøre flyttelass.

Iseran2770
05.07.18 07:11
SUV: Tipper du skulle ønske du hadde hengerfeste og henger når du driver og flytter (antar det er forholdsvis kort distanse som du likevel kjører noen ganger uten åa få med deg så mye), men at du ikke vil innrømme at du skulle ønske du hadde bedre transportmuligheter.

Nei det er ikke utfordringen. Alt som er stort har flyttebyrået tatt hånd om. Men jeg har kjøpt mye nye møbler og da står alle gamle igjen og må selges/gis bort på finn.no

Den nye leiligheten er dessuten litt mindre enn den gamle og med 3 boder i den gamle samler man opp mye i løpet av 20 år som man selvsagt ikke skal ha med. Men noe skal med, så da blir det sortering de lux. 

Someone
05.07.18 09:24
Iseran2770: Den nye leiligheten er dessuten litt mindre enn den gamle og med 3 boder i den gamle samler man opp mye i løpet av 20 år som man selvsagt ikke skal ha med. Men noe skal med, så da blir det sortering de lux.

Sortering og kasting blir det uansett. Vi stylet leiligheten vår for salg nå før sommeren, og det var ikke rent lite som måtte kastes for å få den visningsklar. Og da har vi jo også endel lagret rundt omkring.

Så det blir mye sånt selv om vi jo flytter fra 84 til 230 kvadrat, samt øker garasjeplassen fra enkelt til dobbelt.

Uansett, når vi flytter blir det varebil, istedet for å knote med henger. Med 3x så mye å møblere blir jo også mye kjøpt nytt, med levering hjem

(Innlegget ble redigert 05.07.18 09:24)

Iseran2770
05.07.18 12:25
Someone: selv om vi jo flytter fra 84 til 230 kvadrat

Kjøpt enebolig?

Someone
05.07.18 12:33
Iseran2770: Kjøpt enebolig?

Jepp

Iseran2770
05.07.18 12:38

Gratulerer.

Jeg har vært på Grønmo med gjennomsiktige plastsekker sortert på keramikk (potteskjulere), plast, permer og annet brennbart. Det går mye inn i en TT. 

Ribba
RibbaInnlegg: 35034
06.07.18 04:10
Someone: Og flytte gjør jeg først etter sommerferien ;-)

Ser at å flytt inn er "inn" nå i sommer, og det er en trend jeg har lyst å være med. Så forhåpentligvis får jeg flyttet inn hjem igjen i løpet juli. 

Ellers god sommer til VGD bil folket, det selv om det har vært en horribel "sommer" her hittil, der fare for at kvikksølvet i termometeret fryser har vært større enn fare for å bli solbrent.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg