Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Medeier vil ikke godkjenne salgsmelding

NYTT TEMA
Sins_of_Man
Sins_of_ManInnlegg: 15
05.08.18 20:16

Hei!

Jeg henvender meg her i håp om å få hjelp. Jeg holder på å selge en bil, men da jeg har min far som medeier grunnet en gjeld som jeg hadde tidligere som er nå ferdig nedbetalt og hadde han som medeier i tilfelle saken skulle gå til namsfogden med utlegg og pant på bilen men slapp heldigvis det. Casen nå er at min far ikke vil frigjøre navnet sitt fra bilen da han står som tredje part da salgsmeldingen må godkjennes av alle parter, satt meg i en skikkelig klemme nå og har nå avventet salg på bilen med han som skal overta bilen og får ikke omregistrert bilen over på nye eiers navn.

Jeg har kvittering av transaksjons overførsel da jeg kjøpte bilen også, når jeg kjøpte bilen krevde ikke bilforhandleren fullmakt eller underskrift av min far noe som er grunnen til at ikke min far vil frigjøre navnet sitt selv om han viste at han ikke trengte å signere og tenkte ikke på at han stå som medier og viste det, godt mulig han begynner å bli litt senil med alderen :S men det får vi ikke håpe. fikk grønt lys av han om å sette han som medeier da jeg spurte, men viste ikke etter loven at man måtte ha fullmakt med signatur når man gjør et kjøp på bil og skal ha med 2 part, men her holdt det tydeligvis med kun navn og personnummeret hans, så her har forhandleren gjort noe veldig ulovlig etter hva i følge loven sier som jeg har skjønt..

Setter veldig pris på all den hjelpen jeg kan få.

Takk på forhånd

(Innlegget ble redigert 05.08.18 20:22)

Karamellpudding1999
Karamellpudding1999Innlegg: 59
05.08.18 21:30

Ingen som gidder å svare på slike dumme spørsmål... Ha ha ha ha ha ha!!!

Sins_of_Man
05.08.18 22:15

Går så bra så :D lar meg ikke bli påvirket av det vel :::-D må da være optimist!

Er nok behjelpelige mennesker utti der.

(Innlegget ble redigert 05.08.18 22:16)

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10149
05.08.18 23:56

Hva er det egentlig du ber om hjelp til?

Sins_of_Man
06.08.18 00:11

Det jeg ber hjelp om er, hvordan kommer jeg meg ut av denne klemmen her? Må det advokat til eller er det ingen annen løsning enn at han må godkjenne? noe han ikke gidder, jeg blir jo bare nødt til å ta advokat på han? Hva tenker dere? 

(Innlegget ble redigert 06.08.18 00:11)

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 13332
06.08.18 00:15

Og hvorfor gidder ikke faren din å godkjenne salgsmeldingen?

Noe grunn, eller generelt bare en drittsekk?

Sins_of_Man
06.08.18 00:19

Han er bare generelt drittsekk som du nevner he he. Har hatt noen andre negative episoder før også, men veldig idiotisk at jeg biter på igjen, så det blir ikke noe mere på hans navn noe mer eller det i det hele tatt innblande i noe..

Sins_of_Man
06.08.18 00:20

Jeg er helt målløs for at han gidder å oppføre seg slik, helt absurd!

kytec
kytecInnlegg: 35344
06.08.18 00:22
Hollabaloo: Hva er det egentlig du ber om hjelp til?

Faren. 

Sins_of_Man

Begynner å bli gammal så kanskje er litt glemsk, 73 år

Sins_of_Man

Hva bør man gjøre da i en slik situasjon?

jonasv
jonasvInnlegg: 253
06.08.18 00:34
Sins_of_Man: Casen nå er at min far ikke vil frigjøre navnet sitt fra bilen da han står som tredje part da salgsmeldingen må godkjennes av alle parter,

Du er på villspor. Prøv å sende mail til Oprah eller en familieterapeut.

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30730
06.08.18 00:35

Hvis faren din står registrert som medeier må du dessverre ha signaturen hans i tillegg til din egen på salgsmeldingen for at denne skal være gyldig.

Å bruke advokater på det her vil være bortkastede penger med mindre det er snakk om en Ferrari dere kjøpte billig på 60-tallet. Om han ikke har noen reell interesse i bilen ville jeg bare forsøkt med godt gammeldags godsnakk for å få han til å skjønne at du har veldig lyst til å selge den, men at det ikke går uten hans signatur. 

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 3281
06.08.18 18:14
Sins_of_Man: Jeg holder på å selge en bil, men da jeg har min far som medeier

Be faren din om å kjøpe deg ut, så kan han eie hele bilen alene.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 71375
06.08.18 18:17

Skvær opp med din far, så skal du se det hele løser seg. 

Ingen av dere har godt av å holde på slik. 

Sins_of_Man
06.08.18 23:17

Har betalt hele bilen selv, så her har han ikke noe rett på en øre. 
Lurer på om jeg bare skal prøve meg på å fikse salgsmeldingen på papir og signere selv for han, krever vegvesenet noe mer enn signatur og fullmakt? krever de kopi av hans id?

(Innlegget ble redigert 06.08.18 23:17)

Brezjnev
BrezjnevInnlegg: 11478
06.08.18 23:19
Sins_of_Man: Lurer på om jeg bare skal prøve meg på å fikse salgsmeldingen på papir og signere selv for han

Dokumentfalsk er alltid en knakelibrakende god idé. Kjør på!

lsklars
lsklarsInnlegg: 66564
10.08.18 12:15
Sins_of_Man: Lurer på om jeg bare skal prøve meg på å fikse salgsmeldingen på papir og signere selv for han

Dette gjør nok forholdet til faren din enda smudere. 

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5301
14.08.18 17:15
Sins_of_Man: Har betalt hele bilen selv, så her har han ikke noe rett på en øre. 
Lurer på om jeg bare skal prøve meg på å fikse salgsmeldingen på papir og signere selv for han, krever vegvesenet noe mer enn signatur og fullmakt? krever de kopi av hans id?

Jobb heller med forholdet mellom dere.

Det å gjøre noe ulovlig, vil ikke hjelpe. Og svir om du blir tatt. Noe du vil gjøre, når far din ikke vil signere. Han vil da lukte lunta når du ikke har bilen mer.

Men, om du trenger hjelp, prøv disse. Du trenger bare å høre om muligheter før du gjør noen valg.

Blir for dumt å måtte bli sittende med en bil en ikke ønsker, kun fordi far er trassig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester