Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bilen drar ikke - hva er problemet??

NYTT TEMA
Batorex
BatorexInnlegg: 1154
10.08.18 20:06

Hei.

Gjelder Audi A6 2007 2.0 TDI. 

For noen dager siden var jeg ute på en kjøretur, og plutselig merket jeg at bilen ikke drar som vanlig. Jeg tråkker pedalen helt i bånn, men den drar veldig lite. Hvis jeg kjører i oppoverbakke, faller hastigheten helt ned, selvom du har gassen i bånn. 

Jeg har byttet EGR-ventil og gasspjeld. Hjelper ingenting. 

Får heller ikke opp noen feilkode, verken på dashbordet eller feilsøking på computer. 

Noen som har en idé om hva problemet kan være? 

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2228
10.08.18 22:20

Høres ut som feil med turbo eller styringa til turboen.

Ellers er jo denne motoren kjent for at oljepumpa havarerer, og første tegn på at pumpa gir mindre olje,  kan være turbohavari.

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 1238
10.08.18 22:55

Luftmengdemåler? 

Opplevde noe tilsvarende som det du beskriver på en A4 med 1.9 tdi. Ingen feilmelding / koder på min heller når denne tok kvelden. 

VGstig
VGstigInnlegg: 1140
11.08.18 00:03
xantiasx: turboen

Hvis turboen er sotet vil den gå i nødmodus under hardt pådrag eller i motbakker. Nødmodus er ikke til å ta feil av. Da er det bare så vidt man har fremfart.

passat06
passat06Innlegg: 1273
11.08.18 09:33

Ville sjekket luftmengdemåler.

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15262
12.08.18 17:58

Sjekk at6 det ikke er kollaps i bakre eksospotte (at isolasjonen tetter utløp).  Det skjedde med en av mine biler.  Den begynte å slite og etterhvert ble de mye kjøring i 2. og 3. gir.

Da jeg boret noen hull i potta, sto spruten av sot og vann.

Det tok et helt år å kjøre motoren ren.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg