Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2020 VW I.D. Neo

NYTT TEMA
Someone
SomeoneInnlegg: 25377
27.08.19 13:29
Kompressor-V8: Man må jo ha litt utstyr

Forstår det egentlig ikke trengs å legges til så mye

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5032
27.08.19 18:35

Man bør jo ha id.3 max og den koster allerede 430.000 + vinterhjul. Og eventuelt ekstra utstyr oppå det nærmer den seg jo en halv mill.

Når det gjelder 82kWh varianten som kommer senere blir den sikkert enda dyrere, men den har jo ganske bra rekkevidde.

(Innlegget ble redigert 27.08.19 18:36)

AlvaroC
AlvaroCInnlegg: 531
09.09.19 20:10

For de som finner premiere på ny bil er mer interessant enn valgsendinger; 

https://alltomelbil.se/livestream-se-premiaren-av-elbilen-volkswagen-id-3-ikvall-20-00/

eller auto-motor-sport-de for de som vil ha det hele på originalspråket. 

 

 

(Innlegget ble redigert 09.09.19 20:11)

fcuk
fcukInnlegg: 15724
09.09.19 20:39

Auto Express har store bilder.


Ser veldig bra ut, og morsomt at de har beholdt "play"/"pause"-pedalene.

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10536
09.09.19 20:39

Jaguar sitt i-Pace show var mye mer underholdende enn dette.

AlvaroC
AlvaroCInnlegg: 531
09.09.19 20:59

Mye bilder hos insideevs.com 

https://insideevs.com/photos/697282/volkswagen-id3-2020/

ellers bruker videoene til Autogefühl og være de mest informative

https://www.youtube.com/watch?v=op4HO6GHC8Q

(Innlegget ble redigert 09.09.19 20:59)

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10536
10.09.19 10:07
fcuk: Ser veldig bra ut, og morsomt at de har beholdt "play"/"pause"-pedalene.

Du som er så opptatt av finish og interiørkvalitet, hva synes du om den sorte tilsynelatende billige hardplasten som dekker hele øvre halvdel av alle dørene?

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10536
10.09.19 10:43

I tillegg:

Merkelig å velge glossy sort pianolakk der man holder i dørene for å lukke de igjen. Kommer til å bli fullt av fingermerker og riper.

Hva er greia med å velge smale og små nedsvingbare armlener festet på setene, istedet for ordentlig midtarmlene slik som en vanlig Golf har? Ikke har de samme farge som setene heller...

Generell bruk av glossy sort pianolakk på girvelger og ramme rundt displayene. Upraktisk og ser billig ut. 

Mulig enkelte ting blir forbedret før produksjonsstart, men basert på det jeg har sett/lest/hørt til nå får jeg inntrykk av at VW har inngått litt flere kompromisser enn de pleier å gjøre når det gjelder interiørkvalitet i en Golfklasse-bil. Ser nesten ut som det er nærmere nivået til VW Up enn VW Golf. 

(Innlegget ble redigert 10.09.19 10:46)

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5032
10.09.19 19:43

Kommer sikkert til å selge som varme boller denne her. Av den grunn er jeg automatisk mindre interessert.


Liker best biler som ikke selger så bra jeg.

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 3688
10.09.19 20:31

Derfor kjører du Golf?

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5032
10.09.19 21:56

Jeg kjører ikke golf. Jeg kjører vekselvis Jaguar XKR, Porsche 911 og Audi e-tron. Min kone kjører egolf. Hun liker den best å kjøre av de slengebilene som kan kjøres i snikefeltet (buss/taxi) for å komme fortere og enklere frem. Hun kommer nok derimot til å bytte tilbake til en Mercedes cabriolet når elbilfordelene blir borte.

Audi etron begynner å få litt mange salg og det florerer av de på veiene nå. Derfor lurer jeg på å bytte den i en e-tron sportback om jeg skal ha elbil videre. Eventuelt blir det Panamera bensinbil igjen, da jeg ikke er utelukkende fornøyd med elbil. Men holder nok an litt til elbilfordelene blir borte. Det gir ingen stor glede å kjøre elbil utover god akselerasjon og lave driftkostnader og jeg savner kosen med en brummende koselig motorlyd med flere enn 6 sylindre også på bruksbilen.

Elbil er transportmiddel (i Norge overtatt denne possisjonen etter dieselbiler). Bensinbiler med 6 sylindre eller mer er derimot hyggebil/entusiastbil. 

(Innlegget ble redigert 10.09.19 22:03)

Someone
SomeoneInnlegg: 25377
12.09.19 07:31

For min del så ser det ikke ut som ID 3 løser utfordringen jeg har de neste inntil 3 årene. Relativt stor barnevogn, selv om man sikkert for trykket inn er stort bakovervendt barnesete

henlie
henlieInnlegg: 359
12.09.19 08:25
Hollabaloo: Mulig enkelte ting blir forbedret før produksjonsstart, men basert på det jeg har sett/lest/hørt til nå får jeg inntrykk av at VW har inngått litt flere kompromisser enn de pleier å gjøre når det gjelder interiørkvalitet i en Golfklasse-bil. Ser nesten ut som det er nærmere nivået til VW Up enn VW Golf.

Det ser litt enkelt ut ja, og designmessig ikke noe bedre enn Model 3 innvendig.

henlie
henlieInnlegg: 359
12.09.19 08:29
Someone: For min del så ser det ikke ut som ID 3 løser utfordringen jeg har de neste inntil 3 årene. Relativt stor barnevogn, selv om man sikkert for trykket inn er stort bakovervendt barnesete

Det er to ting som i mine øyne mangler for veldig mange barnefamilier når det gjelder elbiler i dag. 


1. En familiebil i normal prisklasse med god plass til barnevogn og bagasje (som f.eks. Skoda Octavia, VW Passat e.l.) og mulighet for hengerfeste.


2. Godt utbygd hurtigladernettverk når man skal på langtur. Her ligger Tesla foran. 

fcuk
fcukInnlegg: 15724
12.09.19 09:32
Hollabaloo: Du som er så opptatt av finish og interiørkvalitet, hva synes du om den sorte tilsynelatende billige hardplasten som dekker hele øvre halvdel av alle dørene?

Jeg er enig med de som sammenligner dette interiøret med det man finner i VW Up!

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 3688
12.09.19 12:55

Vw viste noe som vil bli langt mer interessant der enn ID.3 for Norges del. Det som journalistene døpte ID.4 treffer oss langt bedre spesifikasjonsmessig. 

 

Mulighet for 4wd, takboks, SUV og mulighet for hengerfeste. Så får vi se hvor stort batteri den blir utstyrt med.

(Innlegget ble redigert 12.09.19 12:56)

VGstig
VGstigInnlegg: 1251
13.09.19 09:22
henlie: En familiebil i normal prisklasse med god plass til barnevogn og bagasje

Ettersom Volkswagen skal bygge 20 nye modeller over MEB-plattformen vil jeg tro det kommer både stasjonsvogner og små SUV-er som vi ønsker oss i Norge. ID.4 ser lovende ut, men jeg er så gammel at jeg ønsker meg en liten, sporty sedan. Helst en som er mindre enn Passat.

(Innlegget ble redigert 13.09.19 09:22)

VGstig
VGstigInnlegg: 1251
17.09.19 00:08

Har lest meg litt opp på ID.3 og til og med sett en review av BN (husk lyd, Jan). La merke til den spesielle "girstangen" som vises der linken over starter. Har lest de fleste kommentarene på TopGear men fant ingen ting om "ny type giring". Så vidt jeg kan se er dette en av de største forskjellene på ID.3 og e-Golf (og andre biler, for den del).

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5032
17.09.19 06:52

Ble nettopp fulgt opp av en hos VW som lurte på hvorfor jeg hadde kansellert ID-reservasjonen min. Det er to årsaker til det: madammen vil ha en enkel bil og da er e-golf perfekt. Skal hun først bytte bil til noe dyrere senere skal hun visst tilbake på en E-klasse cabriolet, men denne gangen med 4wd. Å bruke mer penger på noe man ikke trenger bare for å ha den nye som vi ikke liker like godt er jo ikke noe poeng.

Og i tillegg setter Møller ned prisene såpass på ny e-golf st bilen raser i pris. Da blir det ikke noe poeng å bytte det jeg mener på mange måter er en finere bil (egolf) inn i en altfor stor billigplast-preget ID. Mer rekkevidde trengs ikke på hennes bil så lenge vi har etron og to bensinbiler ved siden av. Den brukes bare rundt i byen til å kjøre i bussfilen og til å parkere gratis overalt. 

Men ID ser ut som en fin typisk bil nr 1 i sitt prissegment. Vil tippe at en del folk med Passat og slike kan komme til å vurdere den. Men den burde muligens komme med enda bedre bagasjeplass i stasjonsvognutgave om den skal bli en helgod familiebil.

(Innlegget ble redigert 17.09.19 06:53)

henlie
henlieInnlegg: 359
17.09.19 09:28
VGstig: Ettersom Volkswagen skal bygge 20 nye modeller over MEB-plattformen vil jeg tro det kommer både stasjonsvogner og små SUV-er som vi ønsker oss i Norge.

Ja, det er det som er problemet i dag, alt kommer en gang i fremtiden... Mest sannsynlig er det ikke så lenge til, men så er spørsmålet om det blir en "hurtigløsning" som er mer økonomisk, eller om det blir elbiler på egne plattformer (nå tenker jeg ikke på VW). F.eks. Audi e-Tron, MB EQC, BMW iX3 er jo eksempler på nye elbiler som ikke er bygget som elbil fra grunn av, med de ulemper det medfører. 

Jan
JanInnlegg: 6378
17.09.19 11:12
VGstig: (husk lyd, Jan).

Fyren er verre enn sakte TV. Man får en helaftens spillefilm om kunsten å lade en elbil minutt for minutt, og masse ordgyteri.


Gi mannen et kurs i videoredigering.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37441
17.09.19 11:28

Om BN prater og SUV skriver referat så får man en helaften.


(Husk kaffe!)

Jan
JanInnlegg: 6378
17.09.19 11:46

Da holder det ikke med kaffe.  Det må sterkere saker til. 

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37441
17.09.19 11:49

Kaffe med muligheter for 'noget attåt'.


Det er vel en grunn til 'konjakk og kaffe' i de såkalte finere middager. Det kan bli langdrygt.

Jan
JanInnlegg: 6378
17.09.19 12:27

En heaftensfilm med BN og konjakk bekrefter ordtaket "Det går an å drikke uten å ha det gøy "

AlvaroC
AlvaroCInnlegg: 531
17.09.19 13:06
Kompressor-V8: Ble nettopp fulgt opp av en hos VW som lurte på hvorfor jeg hadde kansellert ID-reservasjonen min. Det er to årsaker til det: madammen vil ha en enkel bil og da er e-golf perfekt. Skal hun først bytte bil til noe dyrere senere skal hun visst tilbake på en E-klasse cabriolet, men denne gangen med 4wd. Å bruke mer penger på noe man ikke trenger bare for å ha den nye som vi ikke liker like godt er jo ikke noe poeng. Og i tillegg setter Møller ned prisene såpass på ny e-golf st bilen raser i pris. Da blir det ikke noe poeng å bytte det jeg mener på mange måter er en finere bil (egolf) inn i en altfor stor billigplast-preget ID. Mer rekkevidde trengs ikke på hennes bil så lenge vi har etron og to bensinbiler ved siden av. Den brukes bare rundt i byen til å kjøre i bussfilen og til å parkere gratis overalt.  Men ID ser ut som en fin typisk bil nr 1 i sitt prissegment. Vil tippe at en del folk med Passat og slike kan komme til å vurdere den. Men den burde muligens komme med enda bedre bagasjeplass i stasjonsvognutgave om den skal bli en helgod familiebil.

Tror dette blir et problem for ID.3, mange har elbil som bil nummer to, og man har allerede behovet dekket. Den største fordelen med ID.3 er vel at den funker bedre på langtur, men om man har en større ICE til dette er ikke det noe argument. Bakseteplassen i E-Golf rekker for de fleste, selv om barneseter nok er litt enklere i ID.3, bagasjeplassen er jo tilnærmet lik.

Med lang introduksjon (levering til sommeren), og snakk om kontraktinngåelse lenge før man får se/prøvd bilen tror jeg man kanskje ikke får det rushet man har forestilt seg. Dette også pga. man allerede nå snakker om ID.4, som kommer bare et halvt år senere, som vel dekker de aller fleste krav til en familiebil (bedre bagasjeplass, krok, taklast og AWD). Så vil tro ganske mange nye elbil-kunder vil vente å se, og de som allerede har elbil klarer seg relativt godt med det man har. 

Ikke at jeg tror det vil bli noe problem å selge den, for mange vil den vel være mer praktisk enn både Tesla 3 og E-Golfen som topper registreringsstatistikken, og kan vel ta med de to neste også; Leaf og i3.

(Innlegget ble redigert 17.09.19 13:06)

AlvaroC
AlvaroCInnlegg: 531
17.09.19 13:19
VGstig: Har lest meg litt opp på ID.3 og til og med sett en review av BN (husk lyd, Jan). La merke til den spesielle "girstangen" som vises der linken over starter.

Forstår jo tanken med å forenkle og gi plass i midtkonsoll, men kjøper ikke at det er mer betjeningsvennlig med denne girplasseringen som BN hevder. Strekke seg frem til noe fremfor rattet er jo ikke akkurat noen naturlig bevegelse. Ergonomisk virker det i det hele å være litt rare valg, defroster som i enkelte situasjoner kan være kjekt å ha lett tilgjengelig er nå "gjemt" ved "lysbryter". Startknapp av alle plasser på rattstammen, får håpe det er pga. at man ikke har behov for å bruke den i det daglige? 

(Innlegget ble redigert 17.09.19 13:28)

VGstig
VGstigInnlegg: 1251
17.09.19 15:05
AlvaroC: Strekke seg frem til noe fremfor rattet er jo ikke akkurat noen naturlig bevegelse.

Jeg bruker venstre hånd til å styre bil, blinklys og cruisekontroll. Høyre hånd bytter radiokanal eller justerer regenereringen hvis jeg kjører smooth med e-Golfen. For meg vil det bli en uvant bevegelse å strekke meg etter en bryter bak rattet. I videoen ser det ut som det er litt avstand til bryteren, og ikke noe som er naturlig innen rekkevidde slik som blinklysbryteren er.

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 3688
17.09.19 15:33

Nå er ikke girvelger på en elbil noe å henge seg opp i. Brukes kun ved start eller ved ankomst til destinasjon når rygging eller parkering er påkrevd. Er fint lite du er borti den under kjøring. 

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37441
17.09.19 16:12

Eneste er vel at på Tesla og på visse Mercedeser så mikser førere med hva som er girvelger og hva som er vindusviskerbryter.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg