Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tesla gjør tysk bilkjempe til skamme i USA

NYTT TEMA
Jan
JanInnlegg: 5589
14.10.18 21:32
blist: Bilsalg USA tredje kvartal 2018 :

Den tabellen du viser til må være feil, eller bare vise til premiumsegmentet.

GM, Toyota Ford, Fiat Chrysler og en haug med andre solgte flere enn tabellen din viser til.

HarleyEarl
HarleyEarlInnlegg: 1446
14.10.18 23:43
Fernandovonarb: Hvor er USAs egne bilmerker? Ser du bort fra Tesla, Cadillac og Lincoln så er de helt fraværende på listen. Trodde bla. Ford var brukbart store over dammen, så her har det skjedd ting. Forøvrig er jeg så politisk ukorrekt at jeg er imponert over salgstallene til Tesla. En så fersk produsent er helt i toppsiktet når det gjelder salg i et så stort marked, skal egentlig ikke gå an. Trender starter veldig ofte først i USA, så dette er nok noe som blir diskutert i andre produsenters styrerom. Nå gjelder det å henge med.

Da må du nok lete under kategorien trucks. Der er de til gjengjeld store. Ford solgte nesten 230.000 eksemplarer bare av F-serien i tredje kvartal.

(Innlegget ble redigert 14.10.18 23:43)

HarleyEarl
HarleyEarlInnlegg: 1446
14.10.18 23:46
Jan: Den tabellen du viser til må være feil, eller bare vise til premiumsegmentet. GM, Toyota Ford, Fiat Chrysler og en haug med andre solgte flere enn tabellen din viser til.

Her har du en liste, usikker på kilden, men ser riktig ut.

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 2566
15.10.18 06:05

Ja selvfølgelig, det var noe som manglet ja. Stusset over at Honda og Toyota heller ikke var på listen. 

barnimagen
barnimagenInnlegg: 2168
15.10.18 08:10
InternalExile: Jeg sliter fortsatt med logikken her. De må ha tatt en vurdering som sier at de mister flere ordrer i USA ved reduksjonen av incentiver i USA, enn ved å forsinke levering til resten av verden. For de kommer ikke utenom en av de tingene

Det handler om penger. Tesla har full kontroll på hvilke subsidieordninger som gjelder. Når skattesubsidiene ennå gjelder for amerikanerne, med 7500 dollar tilbake, velger Tesla å levere så mange som biler som mulig til disse. De vet at når folk kan få refundert/subsidiert 7500 dollar når de kjøper bil, kjøper de gjerne dyrere bil enn de opprinnelig hadde tenkt. Og dermed slipper Tesla å bry seg om å la folk få tilgang til 35000-dollars-bilene som de i mange år har lovet.

Money talks, naturligvis.

sl500
sl500Innlegg: 11289
15.10.18 23:40

I dag lånte jeg bort hengeren min til en stolt Tesla eier som kanskje ble litt mindre stolt når han ikke klarte å sett inn hengerkontakten.
Den satt nemlig i vognbunnen og pekte rett ned mot bakken.
Usynlig ja men også utilgjengelig uten å ta ett c moment
Jeg fikk satt den lett i ved å legge meg flatt på baken med hue under bilen men er ikke sikkert kjørebekledningen til de gutta tåler det samme.
Tror suv hadde klart å skrive en bok i flere bind om dette.

(Innlegget ble redigert 15.10.18 23:46)

barnimagen
barnimagenInnlegg: 2168
16.10.18 08:21
sl500: Tror suv hadde klart å skrive en bok i flere bind om dette

"Sagaen om Tesla-folket"

perchri
perchriInnlegg: 8384
16.10.18 09:04
InternalExile: En kommentar om betamodeller, så blir det at her har du valget mellom du onder med Tesla. Har du ikke siste modell som er i Beta, så får du heller ikke de siste funksjonen. Sikter da til siste software som du må ha nyeste AP-versjon for å få nytte av. Så uansett om du velger å vente på en utprøvet Tesal, så kommer du aldri å mål ;-)

Nei, den forblir et testprodukt. Pussige mennesker disse Tesla menneskene, gidde å kjøpe en bil DU skal være tester for? Pmprogrammering, update, skifte driv motorer etc etc etc. Ingen bil tydeligvis for de som skal fra A til B og intet annet. Velbekomme sa de, men maten smakte faktisk ingenting.....

MrEirik2
MrEirik2Innlegg: 17731
16.10.18 10:04
perchri: Pussige mennesker disse Tesla menneskene, gidde å kjøpe en bil DU skal være tester for?

Det er vel de samme menneskene som kjøpte Tesla i 2012 som de som kjøpte Iphone i 2008. 

Men nå, er det mainstream. 

At Tesla oppdaterer software er en av de beste egenskapene dems, og en av de største forskjellen fra konvensjonell bil industri.

De etablerte konvensjonelle, der må du kjøpe ny bil for å få nye funskjoner. Gjerne innenfor facelift og modellskifte regime til produsentene. 

Og ikke bare software, Tesla gjør også endringer på hardware utenfor normale modellår. Det vil si at de gjør endringer, når de er klare til det, ikke når tiden er riktig. 

Begge disse 2 tingene akselerer utviklingen av bilene fra Tesla, og gjør det kleint for en konvensjonell produsent å holde følge.

DU er fikset for 1,5 år siden. Nå holder de "1 million miles".

Hos Tesla kommer det nye funksjoner i hele livsløpet til bilen.

Og det er den beste bilen i hele verden å kjøre fra A til B, snart så kan du plotte inn destinasjon, og deretter trykke på knappen "Drive on Nav" så kjører bilen mesteparten av veien selv. Inkludert avkjøringer på motorveien.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester