Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Citroen Grand C4 Picasso

NYTT TEMA
GamleGraa
GamleGraaInnlegg: 1
05.12.18 21:14

Hei alle sammen.

Vurderer å kjøpe en Picasso 2016/2017 med bensinmotor, 130 eller 165hk og automat. 

Noen her som har en av disse? Er dere fornøyd med bilen?

Hvordan er faktisk drivstofforbruk på disse ved vanlig hverdagskjøring? Lenge siden jeg har hatt bensinbil nå.

Synes det er fine biler til en grei pris.

Larsabal
LarsabalInnlegg: 11014
06.12.18 00:01

Jeg har hatt en i 3,5 år. Riktignok med diesel. Bilen er sykt praktisk. Og det er vel strengt tatt det...

Det skal også sies at den aldri hadde et feilslag og det verkstedet evt fant på service ble tatt på garanti. Altså et forutsigbart og OK bilhold.

Den var vanskelig å selge, mulig det er lettere med bensin i tiden som kommer, og hvis det ikke er en halvsær farve, slik min røde var.

et fornuftig, kjedelig og ganske trygt valg, hvis man trenger 3 x isofix i baksetet, sete nr 6 og 7 til noen kortvokste og masser av plass med tredje seterad lagt ned.

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2250
06.12.18 15:19
Larsabal: , og hvis det ikke er en halvsær farve, slik min røde var.

Pratet med en som for noen år siden hadde spesialbestilt rød Honda Accord, da selgeren sa den farven var usalgbar og derfor ikke blei tatt inn til lager. Da han solgte den etter 3 år, var den solgt på 2 dager til normal pris. Den utmerket seg i haugen av farveløse biler. Så er ikke helt sikker på om røde biler generelt er så farlig. Var nok værre for 20 år siden.

(Innlegget ble redigert 06.12.18 15:20)

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13820
06.12.18 18:02
xantiasx: etter 3 år, var den solgt på 2 dager til normal pris.

Jeg hadde i 2010 en BMW 335i i Montego blå.

En av Mercedesforhandlerne i Oslo skulle gi meg en innbyttepris og påpekte at fargen var veldig spesiell. Denne påstanden ble kun brukt for å gi et skambud.

Møller tok bilen i innbytte og solgte den etter 3 dager. De andre motorsterke bilene jeg har eid har de brukt mange måneder på å selge. 

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2250
10.12.18 14:40

Så hos en Renault forhandler så var en rød Megane priset drøyt 10.000 høyere enn tilsvarende grå Megane, samme alder (4 år), utstyrsnivå og km stand.

(Innlegget ble redigert 10.12.18 14:50)

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30762
11.12.18 00:36
Iseran2770: Møller tok bilen i innbytte og solgte den etter 3 dager.

Selv om nordmenn flest vil være så anonyme som mulig er det alltids noen gærninger som får det veldig travelt når den riktige bilen dukker opp i en spenstig farge. Hadde tre Alfaer på lista da jeg byttet bil sist, men prøvekjørte bare den røde.

(Innlegget ble redigert 11.12.18 00:37)

jonasv
jonasvInnlegg: 318
11.12.18 01:57
GamleGraa: Vurderer å kjøpe en Picasso 2016/2017 med bensinmotor, 130 eller 165hk og automat.  Noen he

Anbefales ikke å kjøpe en så ekstremt ukurant bil... 

Knapt noen søker etter slike biler. Har kjørt ulike Citroen modeller før og skjønner ikke hvorfor folk kjøper noe slikt. Samt vært ufrivillig passasjer.

Så fort bilen er noen år gammel begynner delene å falle fra hverandre i typisk fransk stil. Blir fort tung bil å selge igjen uten svelge stor verditap.

Noe fryd for øyet er den heller ikke.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester