Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jag har lagt ut min bil på finn..finn fel!

NYTT TEMA
Muppen
MuppenInnlegg: 2141
08.12.18 22:03

Hej. Jag har lagt ut min bil på Finn.

Detta är för mig första gången så jag är lite osäker på vad som triggar ett köp.

Se annonsen och kom med kritik, men va seriösa.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135234009

(Innlegget ble redigert 08.12.18 22:08)

fcuk
fcukInnlegg: 15701
08.12.18 22:28

Ser ut som en usedvanlig ryddig bil gitt alderen. Men bytt den ene vindusviskeren, den ser virkelig ut til å være på siste verset.

Muppen
08.12.18 23:02

Hej. Ja helt enig. Det var en biltema viskere (billigaste modellen) som jag nu har skiftet.

Jag letade efter fel på bilderna, men såg inte det...tack för kritiken.

Vad tänker du om priset på bilen...för dyrt?

(Innlegget ble redigert 08.12.18 23:06)

M-T
M-TInnlegg: 5191
08.12.18 23:24

Fin annonse det der, og bilen virker kurrant. Bildene har veldig kraftige skygger, og på noen av de har du en rød flekk i hjørnet, men tror ikke det betyr noe.

Bilen virker veldig pen i forhold til alderen!

(Innlegget ble redigert 08.12.18 23:25)

Muppen
08.12.18 23:50

Tack M-T för kritiken. Vad tänker du om priset?

(Innlegget ble redigert 08.12.18 23:51)

Allegerita
AllegeritaInnlegg: 17125
09.12.18 02:27

Mine tanker: Fine nok bilder (men bedre å ta bilder i overskyet vær så det ikke blir så sterke kontraster). Prisen er sikkert et greit utgangspunkt i forhold til km-stand. Men - når jeg ser annonser for ganske ordinære biler hvor det står avsnitt etter avsnitt om hvor trist det er å selge bilen og hvor episk god den er å kjøre, eie og bruke... da mister jeg litt interessen og tenker det blir litt slitsomt å sjekke ut bilen og eventuelt prute pris. Jeg foretrekker stikkordsmessig liste over bilens gode (og dårlige) sider og ferdig med den biten. 

jonasv
jonasvInnlegg: 539
09.12.18 13:54
Allegerita: da mister jeg litt interessen og tenker det blir litt slitsomt å sjekke ut bilen og eventuelt prute pris.

Da har jo trådstarter lyktes med sin annonse, når han klarer å sile ut slike pratmakere, prutere og prøvekjørere.. som deg. 

Husker Jeg solgte en Audi A7 Quattro for noen år siden, 

Fyttirakkern så mange guttunger som ringte og lot som de hadde penger og ville prøvekjøre. Eller så var det endel gubber som ivrig og ustoppelig skulle prate i 45 minutter nonstop om forskjellige biler.

Jan
JanInnlegg: 6328
09.12.18 14:41
jonasv: Husker Jeg solgte en Audi A7 Quattro for noen år siden,

En misantrop som deg, bør nok unngå å legge noe ut for salg på Finn.no

Selv om du taper noen kroner, ved å la bilen gå i innbytte, er det bedre for sjelefreden din å slippe kontakt med mange mennesker.

M-T
09.12.18 15:01
Muppen: Tack M-T för kritiken. Vad tänker du om priset?

Basert på de tilsvarende biler på Finn virker den kanskje bittelitt høy. Du kan sikkert la den ligge ute en liten stund til prisen den har i dag, men jeg ville satt den ned en del om du ikke hører noe.

Jan
JanInnlegg: 6328
09.12.18 19:20
jonasv: Virker forøvrig som om du er kraftig truffet av dette... Sannsynligvis sitter du og ringer rundt å ulike annonser

Må nok skuffe deg der. Full skivebom fra deg som vanlig. Én eneste gang har jeg ringt på en annonse på Finn. Det var da jeg kjøpte bilen jeg har nå, en demobil, sommeren 2017. Jeg vil tippe samtalen varte 5 minutter før vi var enige om pris og tilbehør.

Jeg tok fly østover, hentet bilen, og siden har det ikke vært kontakt mellom forhandleren, andre deler av Møllersystemet og meg.

aeroX
aeroXInnlegg: 833
11.12.18 18:55

Som flere er inne på, er bildene litt dårlige pga det sterke sollyset. Selv om bilen har lav km og ser ganske strøken ut, er det dessverre Linear, for ikke å snakke om at den mangler turbo. I mine øyne havner den da blant de mindre attraktive 9-3ss der ute, så jeg ville nok fokusert på så gode bilder som mulig, for å forsøke å skille seg positivt ut fra de øvrige bilene. Jeg synes nok kanskje også prisen er litt høy, men om du er åpen for bud noe lavere er det jo sikkert greit. Jeg synes teksten du skriver er fin og informativ, og du fremstår som en seriøs selger. Hvis du vil legge til ytterligere bilder, hadde jeg kanskje tatt bilde av komplett servicehefte, og evt. kvitteringer på øvrige slitedeler som er skiftet, som du skriver. Hvilken årsmodell 9-5 har du kjøpt?

m-sport
m-sportInnlegg: 1826
12.12.18 13:31

En Saab skal ha bensinturbo og aller helst et høyt utstyrsnivå. Dermed mister du Saabentusiastene her. Jeg tror dessverre ikke du får så mye over 35 000,- for bilen. Hadde den hatt turboen pluss et høyere utstyrsnivå så kunne den nok gått for annonsert pris. 

Muppen
12.12.18 22:07
Allegerita: da mister jeg litt interessen og tenker det blir litt slitsomt å sjekke ut bilen og eventuelt prute pris. Jeg foretrekker stikkordsmessig liste over bilens gode (og dårlige) sider og ferdig med den biten.

Det förstår jag...jag vet inte om jag är enig då. Om det hade varit mig som letade efter en bil så hade jag varit glad för all info...men jag förstår din synspunkt....det är kanske lite för mycket för en del köpare.

Muppen
12.12.18 22:08
M-T: Du kan sikkert la den ligge ute en liten stund til prisen den har i dag, men jeg ville satt den ned en del om du ikke hører noe.

Ja, det är tanken.

Muppen
12.12.18 23:15
aeroX: Som flere er inne på, er bildene litt dårlige pga det sterke sollyset. Selv om bilen har lav km og ser ganske strøken ut, er det dessverre Linear, for ikke å snakke om at den mangler turbo. I mine øyne havner den da blant de mindre attraktive 9-3ss der ute, så jeg ville nok fokusert på så gode bilder som mulig, for å forsøke å skille seg positivt ut fra de øvrige bilene. Jeg synes nok kanskje også prisen er litt høy, men om du er åpen for bud noe lavere er det jo sikkert greit. Jeg synes teksten du skriver er fin og informativ, og du fremstår som en seriøs selger. Hvis du vil legge til ytterligere bilder, hadde jeg kanskje tatt bilde av komplett servicehefte, og evt. kvitteringer på øvrige slitedeler som er skiftet, som du skriver. Hvilken årsmodell 9-5 har du kjøpt?

Hej aeroX. Om jag inte minns fel så hade du en 150hk, och du har rätt detta är inte en "Saab motor" så det är lite negativt, så jag är enig. Men jag hade inget val när jag köpte den, det var inte många Saab men bensin motor och lav km på den tiden.

Att det är en Linear är negativt, men denna bilen är en pimpad Business model med en hel del extra utstyr så det ska hjälpa på salget

Du har rätt om bilderna, ska se om jag kan ta några andra bilder om vi får snö her i bergen...det kan bli bra bilder. Ska även ta några bilder på de viktiga kvitteringarna och service boken som du nämner.

Jag köpte en 2007 Vector. Det är en sedan med manuell gir. Bilen har bara gått 60000km, och den har i stort sett alla paket som gick att köpa på den tiden, och det syns och känns när man kör den.

Bilen är i stort sett parkerad i torr garage nu, och är på några lufte turer i månaden.

Det ända jag har gjort med den är original Hirsh trimning, och det största krånglet med det var att få den godkänd hos vegvesenet så nu har den 220hk (230hk med 98 oktan eller etanol), men vilken skillnad.

Botten draget är fantastiskt för en bil i denna storleken, och omkörningarna är easy peasy. Jag ska erkänna att jag sitter och smiler när jag kör den :-)

(Innlegget ble redigert 12.12.18 23:16)

Muppen
12.12.18 23:18
m-sport: En Saab skal ha bensinturbo og aller helst et høyt utstyrsnivå. Dermed mister du Saabentusiastene her. Jeg tror dessverre ikke du får så mye over 35 000,- for bilen. Hadde den hatt turboen pluss et høyere utstyrsnivå så kunne den nok gått for annonsert pris.

Du har helt rätt, men jag måste arbeta med vad jag har, och jag satser på att någon vill ha den för dess lave km och att den faktiskt är i väldigt bra tillstand

aeroX
22.12.18 16:24

Hvordan har interessen vært på bilen? 9-5 er en fin bil, jeg likte min 2003 9-5 Vector 2.0t bedre enn ditto 9-3ss. Mye mer Saab-følelse i 9-5. 

(Innlegget ble redigert 22.12.18 16:24)

Muppen
29.12.18 20:09
aeroX: Hvordan har interessen vært på bilen? 9-5 er en fin bil, jeg likte min 2003 9-5 Vector 2.0t bedre enn ditto 9-3ss. Mye mer Saab-følelse i 9-5.

Inte så mycket, jag har bara haft 3 intressenter som frågat om tillgången på reservdelar. 15 stk som har lagrat den och straks över 350stk som har sänt den vidare på mail. Straks över 1000 har sett på den. Så det ser ut som jag får behålla den med denna annonsen :-) 

Jag ska sätta ut den med mindre text och nya bilder nästa gång så får vi se om det ger mer träff.

(Innlegget ble redigert 29.12.18 20:10)

Muppen
11.01.19 19:31

Fick sålt bilen, och fick 47000,- så det är ok.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16851
11.01.19 19:39
Muppen: Fick sålt bilen, och fick 47000,- så det är ok.

Så bra, og det bør du være godt fornøyd med.

jonasv
jonasvInnlegg: 539
11.01.19 19:58

Komplett uinteressant hva du fikk for den gamle bilen..

Forhåpentligvis vil ikke kjøperen komme tilbake til deg og klage.  Og forhåpentligvis vil ikke kjøperen få slike råd fra andre som du har gitt videre til andre her på forumet. 

Nemlig å begynne å finne på ting(juge) for å få økonomisk gevinst ut av selger. 

aeroX
12.01.19 20:04
jonasv: Komplett uinteressant hva du fikk for den gamle bilen..

Komplett meningsløst svar. Oss andre som har et snev av interesse for bil og markedsøkonomi synes det er fint å vite hva den ble solgt for. Gratulerer med gjennomført salg, Muppen!

Muppen
02.02.19 23:18
aeroX: Komplett meningsløst svar. Oss andre som har et snev av interesse for bil og markedsøkonomi synes det er fint å vite hva den ble solgt for. Gratulerer med gjennomført salg, Muppen!

TACK aeroX, you made my point!

Jag vill också säg att kunden , köpte bilen pga av att jag var övertydlig och skrev en massa om modellen. Kunden hade sen tidigare bara haft Toyota, och ingen erfarenhet med SAAB men blev i princip övertygat att av mina salgs argument att bilen (vilken den var) i topstand. Jag till och med åkte 4 timmar innan salget och gjorde mellan service  och NAF test på bilen för att bevisa och att det var en toppen bil. Inga fel blev påvisat. Det var lite tungt att ge ifrån sig bilen...men det tror jag alla inne här förstår :-)

(Innlegget ble redigert 02.02.19 23:27)

M-T
03.02.19 13:20

Det er en pris du kan være godt fornøyd med!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg