Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Polestar 2

NYTT TEMA
Someone
SomeoneInnlegg: 25959
04.01.19 08:15

Foreløpig lite konkret info, annet enn at Volvo sin Tesla 3 utfordrer planlegges lansert 2020 og sikter seg inn mot samme segment som Tesla Model 3

https://www.tek.no/artikler/volvo-avslorer-tesla-model-3-utfordrer/454757

Someone
18.02.19 11:56

Polestar 2 skal etter planen lanseres 27 februar, med produksjon fra 2020.

Ytelsesmessig skal den konkurrere mot Model 3, men med en startpris på €40.000, er det mulig den blir endel billigere

https://www.nettavisen.no/livsstil/polestar-2-pris-og-rekkevidde-pa-volvos-elbil/3423575958.html

Someone
21.07.19 15:05

Ikke ofte jeg ser på linjer-TV lenger, men jammen sendes det TV reklamer for kommende Polestar 2 der

(Innlegget ble redigert 21.07.19 15:06)

InternalExile
InternalExileInnlegg: 19760
21.07.19 15:23
Someone: Ikke ofte jeg ser på linjer-TV lenger, men jammen sendes det TV reklamer for kommende Polestar 2 der

Fått med meg den :-)

Tror det er et lite spark til Tesla og karosseri-sprekker med måten de har laget reklamen. Ikke noen hull eller gliper der.

Fernandovonarb
FernandovonarbInnlegg: 4507
21.07.19 15:58

Er det kun mulig å abonnere på denne bilen? Mener jeg har lest noe lignende tidligere. Siden pris er antydet så må det vel være mulighet for kjøp på den gamle måten?  

Someone
21.07.19 18:31

Abonnement er vel bare en av flere finansieringsmuligheter. Volvo generelt har jo snakket mye om det. Men den kan helt sikkert kjøpes også 

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17290
21.07.19 20:18
Someone: Abonnement er vel bare en av flere finansieringsmuligheter.

Du kan allerede nå reservere en, og da starter den på €59.900. Depositum på kr 10.000. Det er godt mulig de har forskjellige muligheter i forskjellige markeder(kjøp vs leie).

(Innlegget ble redigert 21.07.19 20:19)

Fernandovonarb
22.07.19 00:58
nometalhorse: Du kan allerede nå reservere en, og da starter den på €59.900. Depositum på kr 10.000. Det er godt mulig de har forskjellige muligheter i forskjellige markeder(kjøp vs leie).

Da blir den en god del dyrere enn Model 3. Tror det blir veldig vanskelig å komme særlig under 600.000 for denne med nødvendig utstyr. Var forresten ekstremt mye ansvarsfraskrivelse i konfiguratoren. Fin bil var det uansett.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14347
23.07.19 10:36
Fernandovonarb: Da blir den en god del dyrere enn Model 3. Tror det blir veldig vanskelig å komme særlig under 600.000 for denne med nødvendig utstyr. Var forresten ekstremt mye ansvarsfraskrivelse i konfiguratoren. Fin bil var det uansett.

Men i det minste ser den 10 ganger bedre ut enn Model 3. Og det presisert av en som definitivt ikke er noen Volvo fanboy.

Fernandovonarb
23.07.19 11:12
Iseran2770: Men i det minste ser den 10 ganger bedre ut enn Model 3. Og det presisert av en som definitivt ikke er noen Volvo fanboy.

Og den ser 20 ganger bedre ut enn alle Audier som er laget. Og det kommer fra en som ville valgt Volvo hver gang foran Audi.

Someone
24.07.19 22:53

Man får vel se hva prisen blir til slutt. Veldig forskjellig fra Model 3 kan de jo ikke prise seg

Kero79
Kero79Innlegg: 4175
24.07.19 22:56

En ting er sikkert, dette er en av de peneste nybilene jeg har sett. 

VGstig
VGstigInnlegg: 1336
24.07.19 23:00

Men kan det stemme at de har klistret inn enn liten ipad i interiøret? Det er jo dette som har gitt titusenvis av negative kommentarer til MB da de kom med det for 5-6 år siden. Dette kan vel ikke svenskene være bekjent av?

(Innlegget ble redigert 24.07.19 23:02)

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10691
24.07.19 23:05
Iseran2770: Men i det minste ser den 10 ganger bedre ut enn Model 3. Og det presisert av en som definitivt ikke er noen Volvo fanboy.

Ja den ser 10 ganger bedre ut enn Model 3. Du er ikke Volvo fanboy, men du er tross alt Tesla/Musk hateboy, så "nøytral" er du definitivt ikke :)

(Innlegget ble redigert 24.07.19 23:05)

VGstig
VGstigInnlegg: 1336
24.07.19 23:24

Polestar 2 er perfekt for den som er ute etter sedan eller coupè. Herlig design med sporty undertoner. Størrelsene på Polestar 2 er LxHxB = 4607x1478x1859mm, mens dimensjonene på Model 3 er LxHxB = 4694x1443x1850mm så bilene har ganske like mål. Må si som andre her at jeg er veldig spent på prisen.

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10691
01.10.19 23:27

Fra 469K. Dermed går den rett i strupen på TM3 LR som koster fra 460K. 

Someone
02.10.19 09:06

Vil Polestar havne som eget merke på statistikken, eller være endel av Volvo?

Fernandovonarb
02.10.19 11:02

Det er jo eget merke så de vil nok ikke havne under volvo. Utrolig spennende model som har det meste jeg vil ha hos min neste bil. Veldig lik specs som Model 3, og drivlinjen der er jeg mer eller mindre blitt avhengig av. Det er nitrist å kjøre 140hk diesel etter en runde med nesten 400 elkrefter.

Så videoen til TB i natt og han fant noen småpirk så det er sagt. Veldig trangt i høyden i baksetet blant annet. Ellers var den veldig fin med grom stereo.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17290
04.10.19 20:34
Hollabaloo: Fra 469K. Dermed går den rett i strupen på TM3 LR som koster fra 460K.

Og det er inkludert masse utstyr i bilene. Kan ikke skjønne annet enn mange vil være interessert her.

Bilen går i produksjon tidlig 2020 og de første bilene leveres til kunder fra juni. Disse leveres med Pilot- og Plus-pakker som inkluderer masse utstyr (se nederst i saken). 
Sågar service for de tre først årene er inkludert, med henting og levering der du ønsker.

InternalExile
05.10.19 11:06
nometalhorse: Og det er inkludert masse utstyr i bilene. Kan ikke skjønne annet enn mange vil være interessert her.

Faktisk første elbil jeg vurdere. Har ikke noe hast, men den ser faktisk bra ut og ser ut til ha nok knapper.

Er egentlig utrolig hvor lite som skal til for at en bil blir pen.

Nå er jeg kanskje sykelig opptatt av design, men frem til Alfa Romeo eller noen andre i FCA kommer med elbil holder jeg en knapp på denne.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37783
05.10.19 12:06

Jf. mekanikerbloggene så er det spennende å se hvordan det går med GM og FCA fremover. Mange mekanikere lar være å anbefale folk å kjøpe visse biltyper.

Litt på siden så ser man på diverse engelskspråklige videoer om ulike biltyper uten at elbil kommer opp i det hele tatt.

AlvaroC
AlvaroCInnlegg: 583
05.10.19 17:32
InternalExile: Faktisk første elbil jeg vurdere. Har ikke noe hast, men den ser faktisk bra ut og ser ut til ha nok knapper. Er egentlig utrolig hvor lite som skal til for at en bil blir pen. Nå er jeg kanskje sykelig opptatt av design, men frem til Alfa Romeo eller noen andre i FCA kommer med elbil holder jeg en knapp på denne.

Ja, virker som en fin pakke dette, litt mer praktisk enn Tesla 3 med stor bakluke også. Og imponerende om man får 50 mil WLTP uten å ta alt for mye hensyn til aerodynamikk, til og med normale dørhåndtak i behold. 

Pris er vel på Tesla 3 nivå, eller kanskje under da det vel ligger inne en del utstyr som Tesla ikke leveres med. Og tilsynelatende ikke noen besparelser i interiør heller, ser jo ut som en Volvo også innvendig. 

Er jo litt i samme båt, ikke behov for noe nytt på en god stund, men går jo ut i fra at neste bil blir en ren elbil, så interessant å holde seg orientert. 

Taycan ble vel stor og med begrenset plass til en pris som er litt vanskelig å forsvare. Spørsmålet er jo hvordan Polestar blir å kjøre, Volvo har jo ikke vært helt ledene her, og som Alfa-sjåfør blir man fort litt bortskjemt. Er nok en stund til Alfa kommer med ren elbil virker det som. Men FCA kommer med helt ny 500 neste år, da kun som ren elbil. Ellers virker det som Maserati Alfieri endelig skal bli en realitet, hel-elektrisk, også det i 2020. Her snakkes det om 0-100 på under 2s på sprekeste versjon, så blir nok en ganske eksotisk sak, selv i Norge.

(Innlegget ble redigert 05.10.19 17:32)

InternalExile
06.10.19 07:35
AlvaroC: Er jo litt i samme båt, ikke behov for noe nytt på en god stund, men går jo ut i fra at neste bil blir en ren elbil, så interessant å holde seg orientert.

Ser ikke bort fra at neste bil blir elbil nei, men jeg er også litt spent å se hvordan utviklingen til milde-hybrider blir. De brukes jo i F1 og dermed utvikles. Jeg ser ikke for meg en bil som må plugges i stikkontakten ennå.

Polestar 2 synes jeg dog er ett skritt i rett retning, en fin bil som ser ut som en bil. Men ellers er det mye rart i elbilverden mener jeg. Selgere fokuser på batterikapasitet, ladetid og rekkevidde. Er det ok så bryr jeg meg lite om det, snakk om bilen. Og nå kan du få Spotify og Youtube også? So What? Det har jeg mobilen som jeg knapt har lov til å bruke i bilen. Og trenger Keiseren nye klær? Hvem har behov for alt på et nettbrett? Selv i dag har alle(vel de fine) skjorter knapper. De forsvant ikke med oppfinnelsen av glidelåsen.

MacanT
MacanTInnlegg: 12981
06.10.19 09:28

Polestar 2 ser veldig fin ut. Kunne sikkert tenkt meg en slik hvis jeg i fremtiden trapper ned til litt rimeligere biler. Eneste hindringen for meg vil være om den produseres i Kina.

InternalExile
06.10.19 10:21
MacanT: Eneste hindringen for meg vil være om den produseres i Kina.

Hvorfor? Det er da et kjempe pluss spør du meg. Se i rundt deg, hvor mye er ikke laget i Kina? Jeg tror faktisk at selv mine kone ble laget der. :-) Hennes far emigrerte til Thailand med to tomme hender og bygget opp bedrift med tre butikker som driver med dekk og felger. Så det er faktisk hun i familien som har bil i blodet og går rundt med ryggsekk og klær med Michelin merke.

Og dette er veldig kynisk, men om jeg fikk valget mellom en Tesla Model 3 laget av en fagorganisert amerikaner i bakfylla i et telt i USA, eller en laget av en underkua, underbetalt sulten Kineser? Hva tror jeg ville velge?

Jeg kjøper mye fra Kina, nå er det mest Aliexpress, før mest DX. Og ja, de lager veldig mye søppel i Kina. Men hvorfor? Jo noe vil ha det. Men kvalitet finnes også, ikke like billig, men ekstremt mye billigere enn laget i vesten.

MacanT
MacanTInnlegg: 12981
06.10.19 10:45
InternalExile: Det er da et kjempe pluss spør du meg.

Javisst, intet er jo bedre enn å flytte flest mulig europeiske arbeidsplasser til Kina :)

InternalExile
06.10.19 10:52
MacanT: Javisst, intet er jo bedre enn å flytte flest mulig europeiske arbeidsplasser til Kina :)

Som nevnt, veldig kynisk, men om det er bra for deg, hvorfor ikke?

KingsRoad
KingsRoadInnlegg: 5747
08.10.19 13:48
InternalExile: Nå er jeg kanskje sykelig opptatt av design, men frem til Alfa Romeo eller noen andre i FCA kommer med elbil holder jeg en knapp på denne.

Kanskje ikke nøyaktig hva du hadde i bakhodet, men;

https://www.fiat.no/fiat-concept-centoventi

Blir ikke akkurat Model3-produksjon dette...

InternalExile
08.10.19 14:11
KingsRoad: Blir ikke akkurat Model3-produksjon dette...

Nei ser ut som om man kan velg mellom litt mer enn 5 farge enten tynn lakk eller veldig tynn lakk ;-)

Nå er det en stund siden jeg har pusset mine Italienske Oxydo briller, men jeg synes til en bil i den klassen var griselekker. Perfekt konebil du også kan nyte selv.

Det er bare noe med Italia, design det kan de. Får jo en Model 3 til å se ut som en blikkboks. 

Så ut som mange smarte løsninger også, og fungerer halvparten så er det genial. ;-)

I LIKE

Fernandovonarb
08.10.19 14:55
InternalExile: Det er bare noe med Italia, design det kan de.

Ja sikkert derfor Tesla selger 4 ganger flere biler enn Alfa Romeo. Og det kun med drivlinje av Elmotor.

For å være ærlig så har Italia hostet opp noe av det tristeste som noensinne har rullet på veiene. Spesielt Fiat har mye fælt på samvittigheten. Hadde kvaliteten vært noe å snakke om så ville de nok vært å regne med, men dengang ei. De fleste biler fra Italia kan man faktisk "høre" ruster på norske veier.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg