Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny MB CLA

NYTT TEMA
henlie
henlieInnlegg: 194
09.01.19 11:16

Ser ut som en mini-CLS. Synes hekken er mer vellykket enn på den forrige.

https://bil24.no/mercedes-kundemagnet-blir-ny/

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13915
09.01.19 11:24
henlie: Synes hekken er mer vellykket enn på den forrige.

Helt enig.

Men er ikke så fan av at Mercedes forsøker å få CLA til ligne mest mulig på en CLS. CLA180 blir en skikkelig fattigmanns CLS.

henlie
09.01.19 11:26

Ja, du vil nok se forskjell på veien, CLS er stor...

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 13915
09.01.19 17:04
henlie: Ja, du vil nok se forskjell på veien, CLS er stor...

Selvsagt gjør jeg det, men jeg er en av stadig færre nordmenn som er bilinteressert.

Jeg liker bedre ulv i fåreklær enn sau i ulveklær.

henlie
10.01.19 08:06
Iseran2770: Jeg liker bedre ulv i fåreklær enn sau i ulveklær.

Hehe, den kommer jo som CLA35 og CLA45 etter hvert :) Er sikkert ikke så ille som CLA250 heller. 

Someone
SomeoneInnlegg: 24952
10.01.19 10:48

Med link som virker:

https://bil24.no/mercedes-kundemagnet-blir-ny/

Men kundemagnet? Ikke et vondt ord om bilen, men noen storselger er den vel ikke?

henlie
10.01.19 11:12
Someone: Men kundemagnet? Ikke et vondt ord om bilen, men noen storselger er den vel ikke?

Hmm, må man gjøre noe spes. for å legge inn link, siden min ikke fungerte?

Den har visstnok dratt en del nye kunder til merket, tror det var det som var bakgrunnen for "kundemagnet".

shagalott
shagalottInnlegg: 4438
10.01.19 11:42

Samt at den har solgt 750 000 siden den kom på markedet i 2013. CLA er en svært vellykket modell for MB

Forfun
ForfunInnlegg: 5547
10.01.19 12:23

Jeg synes den er stygg som fy, men litt bedre enn forrige generasjon. Den er for lav bak. Noen vil sikkert hevde at jeg ikke har stemmerett som kjører 3 serie GT. Jeg synes A5 og 4 serie er veldig mye penere (men også en klasse større).

Det positive er at den er litt høyere på midten enn på siden, så fra noen vinkler er den en del penere.

henlie
10.01.19 12:51
Forfun: Jeg synes den er stygg som fy, men litt bedre enn forrige generasjon. Den er for lav bak. Noen vil sikkert hevde at jeg ikke har stemmerett som kjører 3 serie GT. Jeg synes A5 og 4 serie er veldig mye penere (men også en klasse større). Det positive er at den er litt høyere på midten enn på siden, så fra noen vinkler er den en del penere.

Smaken er som baken. Godt er det, ellers hadde vel alle kjørt de samme bilene... En større bil mener jeg alltid vil se bedre ut i coupé-utgave, man har litt større lengde å fordele de flotte linjene på :) Men synes denne ser langt bedre ut enn forgjengeren. 

Liker absolutt A5 og 4-serie, men her blir jo 2-serie konkurrenten, den er jeg ikke så begeistret for designmessig, selv om M-utgaven er en rå bil. Ellers har du A3 Sportsedan. Fin i de råere utgavene (RS3), men ikke så spennende ellers.

VGstig
VGstigInnlegg: 1164
10.01.19 15:02

Var bare noen millimeter fra å kjøpe den gamle da den kom på våren i 2013. Den ble slått på målstreken av A3 sportssedan som kom høsten 2013. Syns nye CLA ser bedre ut. Den må prøves! Forhåpentligvis har Mercedes strammet opp responstiden på automatkassa når de kommer med ny generasjon. Ser den kommer med 225 HK bensinmotor og det er rikelig nok til mitt bruk.

For å få korrekt link bruker man knappen "lenke" og limer inn linken.

henlie
11.01.19 07:57
VGstig: Var bare noen millimeter fra å kjøpe den gamle da den kom på våren i 2013. Den ble slått på målstreken av A3 sportssedan som kom høsten 2013. Syns nye CLA ser bedre ut. Den må prøves! Forhåpentligvis har Mercedes strammet opp responstiden på automatkassa når de kommer med ny generasjon. Ser den kommer med 225 HK bensinmotor og det er rikelig nok til mitt bruk. For å få korrekt link bruker man knappen "lenke" og limer inn linken.

Ja, 225-hesteren er nok en veldig riktig motor i denne. Jeg fikk en A200 med AMG-pakke som lånebil. I den likte jeg ikke motor, girkasse eller seter. Synes sportssetene i den forrige er langt bedre. I den ny sitter man "utenpå" setene. Det var nok det jeg likte minst. Følte ikke den hadde 163 hk heller, som burde være fullt brukbart i en slik bil. Mulig komfortsetene er bedre, de ser ut til å ha brukbar støtte de også.

Aha, "Lenke" ja... Hjelper å åpne øynene :)

VGstig
VGstigInnlegg: 1164
12.01.19 12:35
henlie: Følte ikke den hadde 163 hk

Lånte den aller første CLA som kom til forhandleren i 2013. Mulig det ble rettet på etter hvert, men jeg syns gearkassen samarbeidet litt dårlig med motoren på den. Det gikk noen tideler for lenge før noe skjedde. Kommer uansett til å prøve den nye for å se om den kan være en erstatter for sportsedanen. I mine øyne ser designet på CLA veldig bra ut.

Ribba
RibbaInnlegg: 35253
12.01.19 13:02
henlie: Ja, du vil nok se forskjell på veien, CLS er stor...

Blir nok vanskeligere å se forskjellen på CLA og A klasse sedan.

henlie
14.01.19 08:33
VGstig: Lånte den aller første CLA som kom til forhandleren i 2013. Mulig det ble rettet på etter hvert, men jeg syns gearkassen samarbeidet litt dårlig med motoren på den. Det gikk noen tideler for lenge før noe skjedde. Kommer uansett til å prøve den nye for å se om den kan være en erstatter for sportsedanen. I mine øyne ser designet på CLA veldig bra ut.

Det med girkassen er jeg enig i, det gjaldt både på gamle og nye av de jeg har prøvd Dobbeltclutchkasse er ikke ideelt, men synes at VW/Audi sine har vært bedre her. Det hjelper noe når man blir litt kjent med bilen. Den nye hadde jeg faktisk som lånebil en hel uke, siden det var en eller annen aksjon på performance setene i min bil som tok tid.

Det som definitivt er mye bedre er komforten. Ikke så stiv og stumpete som den gamle, samt mye mindre støy.

henlie
14.01.19 08:41
Ribba: Blir nok vanskeligere å se forskjellen på CLA og A klasse sedan.

Ja, de blir nok relativt like, men bakparten på CLA er ganske annerledes, samt taklinje. A-klasse sedan ser litt mer "stutt" ut, omtrent som forrige CLA...

Men spørs vel om de tar inn begge til Norge? Ser ikke helt markedet for både CLA og A-klasse sedan her til lands.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester