Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sjokk-stupiditet fra MDG, hele Oslo raser!!!!!!!!!

NYTT TEMA
jonasv
jonasvInnlegg: 409
14.01.19 23:07

MDG partiet kommer med så utrolig mye idiotiske og lite gjennomtenkte påfunn og innspill at det er nesten frustrerende.. 

Det skulle vært pålagt at alle medlemmer i partiet ikke bruker bil og kun sykkel.... Og aldri reiser på fly. Og selvsagt aldri Taxi- De får heller gå eller ta banen. 

Jan
JanInnlegg: 6032
14.01.19 23:11

Jeg leste denne saken før i dag. Hadde det ikke vært for at jeg er godt orientert om tid og dato, hadde jeg trodd det var en aprilspøk.

At noen besøker et byggevarehus med sykkel, er helt usannsynlig, at 88 syklister skulle ønske å handle byggevarer på én gang er mer usannsynlig enn at jeg skulle stikke av med førstepremien i Lotto og Vikinglotto hver uke i et helt år.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37082
14.01.19 23:18

De får handle Glava. Da glarer man å få med seg anstendig volum på sykkel med tilhenger. (Så får de slite mef snø og ruskevær om det er snekkerjobb på vinterstid.)

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 12452
14.01.19 23:24

Man må vel bare le, men det verste er at MDG er dønn alvorlige.

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10314
14.01.19 23:24
Jan: At noen besøker et byggevarehus med sykkel, er helt usannsynlig, at 88 syklister skulle ønske å handle byggevarer på én gang er mer usannsynlig enn at jeg skulle stikke av med førstepremien i Lotto og Vikinglotto hver uke i et helt år.

Ja absolutt. Du har nok en liten andel idealister på transportsykkel som kommer for å kjøpe maling og andre mindre varer, men det burde holde fint med en liten brøkdel av det antall plasser MDG (som leder byrådsavdeling for byutvikling som i sin tur legger føringer for plan- og bygningsetaten) forlanger.

Jan
JanInnlegg: 6032
14.01.19 23:36
Hollabaloo: Ja absolutt. Du har nok en liten andel idealister på transportsykkel som kommer for å kjøpe maling og andre mindre varer,

At det kommer en og annen idealist med sykkel for å kjøpe noen liter maling, kan ikke utelukkes, men neppe 88 stk samtidig.

Siden jeg i løpet av de siste par årene har hatt et større renoveringsprosjekt hjemme, med utskifting av 8 dører, med tilhørende karmer, 13 gipspater og noen titalls meter med listverk, og en del liter maling, ser jeg ikke for meg at dette hadde vært mulig ved hjelp av sykkel. Da er bil og tilhenger eneste mulighet.

busemannen
busemannenInnlegg: 6958
14.01.19 23:37

hele Oslo raser!!!!!!!!!

He he!

Hvor ofte er det mer enn 26 biler der samtidig? Eller skal de kvalitetssikre Lecablokkene før de drar?

Da kan det jo ta litt tid :))

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 37433
14.01.19 23:38

Hehe, jeg støtter tiltak for sykkel altså, men dette blir for dumt. Det er nok med 5 sykkelplasser for kunder utenfor en slik forretning. Sannsynligvis er det også en overdimensjonering.....

(Innlegget ble redigert 14.01.19 23:41)

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 57164
14.01.19 23:41
busemannen: Hvor ofte er det mer enn 26 biler der samtidig?

Jeg vil tro at ved et byggevarehus skjer det veldig mye oftere enn at det er bare 10 syklister der.

Men du mener tydligvis noe annet?

DavidSkruiz
DavidSkruizInnlegg: 7532
14.01.19 23:43

MDG er et mikroparti. Det er vel en årsak til dette faktum.

HarleyEarl
HarleyEarlInnlegg: 1501
14.01.19 23:45

Haha, dagens.

fazz
fazzInnlegg: 22953
14.01.19 23:47
DavidSkruiz: MDG er et mikroparti. Det er vel en årsak til dette faktum.

>>> Tar jeg ikke helt feil så var de lang større enn FrP i Oslo ved siste valg. Men det er vel kanskje en årsak til dette faktum.

Hollabaloo
14.01.19 23:48
busemannen: Hvor ofte er det mer enn 26 biler der samtidig?

Omtrent hver lørdag. 

DavidSkruiz
14.01.19 23:49
fazz: >>> Tar jeg ikke helt feil så var de lang større enn FrP i Oslo ved siste valg. Men det er vel kanskje en årsak til dette faktum.

Det er det absolutt.

Oslo har en stor andel av Norges Caffe Latte drikkende unge studenter som har funnet opp kruttet på nytt, før man blir voksne.

(Innlegget ble redigert 14.01.19 23:50)

perchri
perchriInnlegg: 8988
14.01.19 23:51
Hollabaloo: Ingen henter en pall Lecablokker på sykkel

Det som forundrer meg, er hvordan i allverden får disse MDG fortsatt styre? De burde forlengst vert kjeppjaget. Bor det bare noldusser i Oslo for tida? Tafatte lik? De styres av en gjeng halvidioter som skal ganske alene redde verden....mener de. 

fazz
14.01.19 23:52
DavidSkruiz: Det er det absolutt. Oslo har en stor andel av Norges Caffe Latte drikkende unge studenter som har funnet opp kruttet på nytt, før man blir voksne.

>>> Så du tror dem fikk jævli mange nye Caffe Latte drikkende unge studenter fra det forrige valget? Eller tror du kanskje slike gode ideer om eldrehjem i Spania osv kan ha noe med saken å gjøre?

fazz
14.01.19 23:52
perchri: De styres av en gjeng halvidioter som skal ganske alene redde verden....mener de.

>>> Slapp av. Dersom FrP får viljen sin så kommer de til å styres av en gjeng hel-idioter fra høsten av.

busemannen
14.01.19 23:54
DenSisteBohem: Men du mener tydligvis noe annet?

Ha ha!

Neida, jeg bare undrer. Løvenskiold har sikkert dokumentasjon i form av statistikk på dette :)

Hollabaloo
14.01.19 23:55
fazz: >>> Tar jeg ikke helt feil så var de lang større enn FrP i Oslo ved siste valg. Men det er vel kanskje en årsak til dette faktum.

Ved siste kommunevalg i 2015 ble MDG Oslos 3. største parti med en oppslutning på 8,1%.

Ved siste stortingsvalg i 2017 fikk MDG 3,2%.

Så man kan vel kanskje si at de er et mikroparti ved stortingsvalg, men de er ikke noe mikroparti i kommunepolitikken i Oslo. 

busemannen
14.01.19 23:55
Hollabaloo: Omtrent hver lørdag.

Bare sånn omtrent?

arkles
arklesInnlegg: 7301
14.01.19 23:56

Det enkleste hadde kanskje vært å la Maxbo bestemme selv..

Hvis de hadde blitt invadert av syklende kunder, så hadde de kanskje vurdere å øke antallet sykkelplasser. 

Sikkert uvant for sugerørs-brigaden, men private bedrifter liker ganske godt å serve kundene og øke salget

HarleyEarl
HarleyEarlInnlegg: 1501
14.01.19 23:58
Hollabaloo: Ved siste kommunevalg i 2015 ble MDG Oslos 3. største parti med en oppslutning på 8,1%.

Hvilket er ganske utrolig, og ganske skremmende.

DavidSkruiz
14.01.19 23:58
fazz: >>> Så du tror dem fikk jævli mange nye Caffe Latte drikkende unge studenter fra det forrige valget? Eller tror du kanskje slike gode ideer om eldrehjem i Spania osv kan ha noe med saken å gjøre?

Jeg tror unge naive studenter som tror man kan leve på luft og moralsk kjærlighet alltid vil være relativt sterkt representert i Oslo. før de blir voksne og har levd et voksenliv med alle de logistikk problemer det innebærer å leve et familieliv blant annet.

De aller fleste vil forandre meninger og politisk ståsted med alderdommens erfaringer, slik som det alltid har fungert med forskjellige generasjoner.

Det er en positiv kraft å ha denne naive ungdommelige troen, og jeg latterliggjør dem ikke. Jeg har bare blitt voksen slik som alle studenter blir med tiden.

De unge naive fører alltid noe bra med seg og er kritiske til dagens samfunn på en positiv måte, og noe nytt vil de alltid bringe med seg :)

(Innlegget ble redigert 15.01.19 00:01)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 17119
14.01.19 23:59
busemannen: hele Oslo raser!!!!!!!!!
He he!

Ja, ikke rart hele Oslo raser. Et kjøpesenter har blitt pålagt å ha sykkelplasser! Helvete, nå kjenner jeg det koker her!

Hollabaloo
14.01.19 23:59
busemannen: Bare sånn omtrent?

Jeg tar mine forbehold da jeg ikke akkurat står med penn og papir og observerer hver lørdag. De gangene jeg har vært der selv eller gått forbi på lørdager så er parkeringsplassen ofte full eller nesten full, og det er flere enn 27 plasser totalt. 

fazz
15.01.19 00:01
DavidSkruiz: Jeg tror unge naive studenter som tror man kan leve på luft og moralsk kjærlighet alltid vil være relativt sterkt representert i Oslo. før de blir voksne og har levd et voksenliv med alle de logistikk problemer det innebærer å leve et familieliv blant annet.

>>> Du vet at de fleste studenter ikke melder flytting og derfor heller ikke har mulighet til å stemme i Oslo ikke sant? 

DenSisteBohem
15.01.19 00:02
Hollabaloo: Ved siste kommunevalg i 2015 ble MDG Oslos 3. største parti med en oppslutning på 8,1%.

Størst oppslutning hadde de i bydeler som Gamle Oslo og i valgkrester som Grünerløkka, Gamlebyen, Sofienberg og Wahl der de lå på 13-14%. Altså i bydeler med et stort antall unge latte-drikkende tøysekopper som ikke ser at folk som bor litt lenger unna sentrum kan ha andre behov.

DenSisteBohem
15.01.19 00:03
Folkflesk: Ja, ikke rart hele Oslo raser. Et kjøpesenter har blitt pålagt å ha sykkelplasser! Helvete, nå kjenner jeg det koker her!

Det er ikke et kjøpesenter. Det er et byggevarehus. Jeg regner med at selv du skjønner forskjellen på dette?

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 17119
15.01.19 00:05
DenSisteBohem: Størst oppslutning hadde de i bydeler som Gamle Oslo og i valgkrester som Grünerløkka, Gamlebyen, Sofienberg og Wahl der de lå på 13-14%. Altså i bydeler med et stort antall unge latte-drikkende tøysekopper som ikke ser at folk som bor litt lenger unna sentrum kan ha andre behov.

Ja, du mener de halv-alkoholiserte FrPerne som skjærer grimaser mot innvandrerne hver gang de kjører fra høyblokka til det lokale NAV-kontoret på Lambertseter?

(Innlegget ble redigert 15.01.19 00:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg