Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dieselbil sliter med å få start

NYTT TEMA
940tdi
940tdiInnlegg: 2
31.01.19 18:53

Hei. Foreldrene mine har en Opel zafira 07(?) 1,9 diesel som er svært tungstartet på vinteren. Starteren drar rundt i normalt tempo, og alt av elektronikk fungerer, så er nok ikke batteriet. Jeg mistenkte glødeplugger, men de sa at bilen starter på trill, så da kan det ikke være glødepluggene eller? Er ingen ekspert, så hadde satt pris på forslag til hvor feilen kan ligge

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10320
31.01.19 19:58
940tdi: men de sa at bilen starter på trill, så da kan det ikke være glødepluggene eller? Er ingen ekspert, så hadde satt pris på forslag til hvor feilen kan ligge

Du kan måle om glødepluggene virker med voltmeter, sjekk denne  videoen. Sjekken kan gjøres med glødepluggene fortsatt montert i motoren.

Bill_Babba
Bill_BabbaInnlegg: 5477
04.02.19 13:34

Du bruker ikke glødeplugger, når en starter ved å trille bilen.

Ville målt glødepluggene og event bytta dem.

vandreren
vandrerenInnlegg: 318
04.02.19 22:24

Voltmeter egner seg dårlig til denne jobben. Du må måle motstand, slik det beskrives i filmen.

petterG
petterGInnlegg: 9562
04.02.19 23:10
vandreren: Voltmeter egner seg dårlig til denne jobben. Du må måle motstand, slik det beskrives i filmen.

Antar han(i likhet med de fleste som ikke er elektrikere) mener et multimeter...

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10320
04.02.19 23:39
vandreren: Voltmeter egner seg dårlig til denne jobben. Du må måle motstand, slik det beskrives i filmen.

Jeg mente selvfølgelig multimeter, takk for korreksjonen. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg