Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fastlåst panser Golv IV

NYTT TEMA
Puffi41
Puffi41Innlegg: 60
14.03.19 18:02

Panseret på Golfen vil ikke åpne seg helt. Får åpnet det innenfra med det håndtaket der, men så er det helt låst. Henger fast i den sikkerhetssperren, virker det som. Har kjørt med det sånn i 3 mnd, så er ikke redd for at plutselig spretter opp i fart nå lenger, men det er jo litt upraktisk ikke å få åpnet det. Spylervæska er ganske tom, for å si det sånn :/
Noen som har noen tips. Har prøvd å vrikke og vrenge med en skrutrekker inni der jeg tror sikkerhetssperra sitter, men finner ikke noe sted det skjer noe mirakuløst. Kan jeg gå inn undenifra og vippe på noe der, eller må jeg krype til korset og levere den på verksted?

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10452
14.03.19 19:18
Puffi41: eller må jeg krype til korset og levere den på verksted?

Dette. 

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 1474
14.03.19 20:58

Har du prøvd å dra i utløseren samtidig som noen trykker ned / drar i panseret?

SUV
SUVInnlegg: 4568
14.03.19 21:09
Puffi41: Panseret på Golfen vil ikke åpne seg helt. Får åpnet det innenfra med det håndtaket der, men så er det helt låst. Henger fast i den sikkerhetssperren, virker det som. Har kjørt med det sånn i 3 mnd, så er ikke redd for at plutselig spretter opp i fart nå lenger, men det er jo litt upraktisk ikke å få åpnet det. Spylervæska er ganske tom, for å si det sånn :/Noen som har noen tips. Har prøvd å vrikke og vrenge med en skrutrekker inni der jeg tror sikkerhetssperra sitter, men finner ikke noe sted det skjer noe mirakuløst. Kan jeg gå inn undenifra og vippe på noe der, eller må jeg krype til korset og levere den på verksted?

Jeg kjenner ikke til den Golfen, men generelt så er jo sikkerhetssperra bare en enkel slags krok som sikrer siste biten, så den burde være enkel å få løsnet.

Er du sikker på at du tar tak rett sted og drar riktig vei? r noe bøyd slik at det sperrer for denne bevegelsen? Kan du kanskje skru den løs fra panseret så du får åpnet og reparert?

Kjenner du none i nærheten med makan bil så du evt kunne spurt om å få kikke under panseret for å se på mekanismen for å få noen tips der hvis du ikke kjenner den godt selv?

Inntil du finner ut av dette så bør du nok sikre pansereet, for eksempel med en liten stropp i løkka fremme på panseret. Sikkerhetssperra er der som en ekstra sikkerhet hvis den med vaier åpner seg. Og sikkerhetssperra skal det mindre til å åpne enn den med vaier. Kanskje en liten fugl du kjører på treffer litt rart på mekanismen og åpenr panseret når du kjører i 90 og plutselig ikke ser hvor du kjører?

Jeg har opplevd at panseret åpner seg første biten utilsiktet på en bil jeg hadde før (før jeg kjøpte den riktignok). Vi sparket fotball og bilen stod parkert like ved mål. En ball føyk høyt opp i været og landet fremme på panseret, og da åpnet det seg nok til at jeg kunne åpne det helt uten å gå inn i bilen og dra i vaier-utløseren.

Jan
JanInnlegg: 6214
14.03.19 21:43
SUV: Inntil du finner ut av dette så bør du nok sikre pansereet,

Apropos panser. PÅ ferie i Tyskland med klassisk SAAB 900 for en evighet siden hadde jeg en skremmende opplevelse.

Det var 42 grader varmt, så ved rastepause åpnet jeg panseret for å slippe ut varmen. Ute på Autobahn, la jeg meg ut i venstre fil, for å passere noen bobiler. Farten var ca 140 km/t. Plutselig kom det et smell, og panseret stod som en vegg foran bilen. Heldigvis var bobilsjåførene med på laget, og gav tegn til at jeg kunne svinge inn på veiskulderen på høyre side .

Merkelige greier, siden panseret på disse bilene er hengslet i forkant. Da jeg undersøkte hva som hadde skjedd etterpå, viste det seg at returfjæren på utløseren var for slakk, slik at låsehendelen ikke gikk tilbake, og sperrehaken var for svak.

EventHorizon
EventHorizonInnlegg: 3741
15.03.19 20:28

Sliten wire. Trekk mekanismen inni bilen til deg så langt du klarer SAMTIDIG som en kompis vipper opp panseret.

Puffi41
Puffi41Innlegg: 60
16.03.19 08:49

Får ikke dyttet panseret hverken opp eller ned. Det løste seg ut da jeg dro i spaken inni bilen. Den wiren jeg da skal dra i som sitter under panseret som skal løsne det, har nok hoppet ut av sitt gode skinn, for det skjer ikke noe. Så det hjelper ikke verken å dra eller dytte på panseret. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg