Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

kjøre sverige til steigen

NYTT TEMA
hah
hahInnlegg: 1
12.07.19 19:28

Hei. Tenker å kjøre gjennom Sverige til Steigen Nordlandd, hva er letteste og snareste vei, vil gjerne komme inn i Norge ikke langt fra Tømmernes. 

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 16783
12.07.19 19:35

Synes du ikke det er lurt å si omtrent hvor i Norge du starter?

Og det heter Tømmernes både i Hordaland, og flere steder nord for Trondheim. Så litt mer informasjon er nok lurt.

JudasT
JudasTInnlegg: 5732
15.07.19 08:58

Om du kommer fra Sør-Norge, peil deg inn på den indre vegen, E45 via Östersund, ta av i nærheten av Arjeplog og kjør 95 over Gräddis til du møter E6 litt nord for polarsirkelen (Lønsdal). Videre 20 mil i Norge til Tømmernes.

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15923
15.07.19 19:38

Min erfaring, etter mange års råkjøring opp og ned, er at hvis du ikke skal lenger nord enn det, så er det raskere å holde seg til E6. Du kan selvfølgelig ta E45 så langt det går, men Nord-Sverige er øde. Og da mener jeg øde, så sørg for å ha full tank.

JudasT
JudasTInnlegg: 5732
15.07.19 20:18
nometalhorse: Og det heter Tømmernes både i Hordaland, og flere steder nord for Trondheim

Hva med å ta en råkjangs på at han sikter til Tømmernes i Steigen? Siden han faktisk skal til Steigen.

Jan
JanInnlegg: 6237
15.07.19 21:39
nometalhorse: Og det heter Tømmernes både i Hordaland,

Tviler på at det er i Hordaland han skal. Selv om jeg har vært taxisjåfor og bodd i Bergen i mer enn 40 år, har jeg aldri hørt om Tømmernes i Hordaland før nå. Jeg måtte google det, og fant ut at det lå i nabokommunen Os.

Jaauda
JaaudaInnlegg: 20554
15.07.19 22:59

Tømmernes er det stedet i Hamarøy man tar av fra E6 for å kjøre til Steigen. 

Ellers er jeg helt enig med veivalget til JudasT. Dette er enkleste og raskeste vei. Lite trafikk og få fotobokser. 

Lite spennende vei, hvis du ikke tilfeldigvis er veldig interessert i skog, men jeg møtte en gang en ulv på denne veien. 

(Innlegget ble redigert 15.07.19 22:59)

Klikk for å gå tilbake til toppen