Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Minien min har blitt en dieselbil

NYTT TEMA
M-T
M-TInnlegg: 5191
11.08.19 20:06

Bilen min (Mini Cooper 2008-modell) har en ganske tydelig ulyd på tomgang. Lyden er ikke til stede når bilen er kald, men kommer som om noen skrur på en bryter når bilen blir varm. Har lagt ut film på Youtube. 

https://www.youtube.com/watch?v=Gtg35ZXC0Vs

Noen forslag til hva dette kan være? Den bruker ellers normalt med olje og fungerer helt fint. 

Jobs
JobsInnlegg: 11318
11.08.19 20:11
M-T: Noen forslag til hva dette kan være? Den bruker ellers normalt med olje og fungerer helt fint.

Du har ikke byttet til feil olje ? Har opplevd samme problem med en Mercedes en gang.Byttet til riktig olje og problemet var løst.

M-T
11.08.19 20:17
Jobs: Du har ikke byttet til feil olje ? Har opplevd samme problem med en Mercedes en gang.Byttet til riktig olje og problemet var løst.

Takk, det kan absolutt være noe å sjekke ut. 

fcuk
fcukInnlegg: 15700
12.08.19 07:35

Har denne fått oppdatert registerkjede og strammere?

Normalt er symptomene motsatt for dette tilfelle, lyden forsvinner når motoren blir varm. Men jeg hadde likevel sjekket.

M-T
12.08.19 23:11

Frykter registerkjede, men symptomene passer heldigvis ikke helt. Har blitt tipset om at utslitt multireim kan skape lignende lyd, så tenker å bytte den først. 

Bergsprekken
BergsprekkenInnlegg: 1492
13.08.19 00:00
M-T: multireim

Den der lyden har nok ingenting med utslitt multireim å gjøre.

Det høres mer ut som en kombinasjon av at den ikke går på alle sylindrene og rådebank.

Du har vel ikke lånt den bort til noen som har feilfylt diesel på den?

passat06
passat06Innlegg: 1368
13.08.19 10:36

Er det i det hele tatt mulig å få til å fylle diesel på en bensinbil fra en vanlig pumpe? Andre veien går det selvsagt på de fleste biler. 

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10500
13.08.19 23:17
M-T: Har lagt ut film på Youtube.  https://www.youtube.com/watch?v=Gtg35ZXC0Vs

Oi oi oi, det der hørtes ikke bra ut. Lykke til med feilsøking. 

perchri
perchriInnlegg: 9421
14.08.19 08:35
M-T: Bilen min (Mini Cooper 2008-modell) har en ganske tydelig ulyd på tomgang. Lyden er ikke til stede når bilen er kald, men kommer som om noen skrur på en bryter når bilen blir varm. Har lagt ut film på Youtube.

Høres ut som:

1.  Rådebank, men din beskrivelse at den kommer som å slå på en bryter ved varm motor, eleminerer det

2.  Diesel i bensinen, men som nevnt over kommer kun varm motor og brått.

3.  Tenningen er blitt endret slik at den fortenner mange grader før topp punkt. da vil tenningseksplosjonen skje før stempel når toppen og prøve å drive stempelet i motsatt rettning, Fortenning skal kun skje når turtallet er ganske høyt, ikke tomgang. Løse fester for giver på tappen (enden av veiva)

Men jeg får ikke dette til å stemme grunnet at dette skjer fort og ved kun varm motor. Alle overnevnte forslag vil høres mer eller mindre fra kald motor og forværre seg når den blir varm.

4.  Register strammer mister oljetrykket ved varm motor. Rakkler noe forferdelig, lik denne lyden, men den kommer heller ikke brått:

Jeg ville ikke bruke bilen før feilen er funnet, ellers kan motoren slutte å være motor.

Jeg ville i allefall ikke kjøre med den før feilen er funnet. Her kan hva som helst skje som ender motorens dager som bilmotor.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg