Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jaguar F-type.

NYTT TEMA
Jan
JanInnlegg: 6371
21.08.19 22:05

I sommer tok jeg Superspeed fra Larvik til Hirtshals. Da vi skulle kjøre i land, stod det en F-type ved siden av meg på bildekket. Typen som kjørte den var av her kommer jeg sorten med silketørkle i halsen, gelè i håret og en minst 20 år yngre blondine ved siden av. Han var det bergensere kaller et klæssetryne, et uttrykk jeg ikke kommer på noen god oversettelse av.

Selv var han minst 60, og tydeligvis utålmodig etter å komme i land. Antagelig derfor fyrte han opp motoren før båten var fortøyd, og gav noen napp på gasspedalen. 
Jeg hadde ventet meg V8 brumming, eller i det minste R-6 vræling. I stedet hørtes det ut som han fyrte i gang en japansk R-motorsykkel.
Siden bilen hadde skilter fra siddisbyen, fant jeg ved et kjapt søk ut at den hadde en toliter på ca 300HK. Det plaget meg ikke at raden han stod i, var den siste som slapp i land.

Kan man kalle dette feil motor i en slik bil ?

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37438
21.08.19 22:22

Flott skue, sosiologene gleder seg!

Det er noe å se på biler og et annet fag i se på folkene som sitter i dem!

Jaguarinteressen røkter jeg ikke, har bare såvidt kjørt XK og X, og ikke tenkt på dem siden.

(Innlegget ble redigert 21.08.19 22:22)

Ribba
RibbaInnlegg: 35683
21.08.19 22:42
Jan: Kan man kalle dette feil motor i en slik bil ?

Tja, den har faktisk fått mye skryt. Men dette blir jo litt som med Mustang, man forventer flere sylindre uansett hvor bra den R4'ern er.

Så objektivt, nei, det blir ikke feil. Men subjektivt, så blir det nok feil for veldig mange.

(Innlegget ble redigert 21.08.19 22:42)

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5031
22.08.19 07:12

Fattigmanns F-type, helt klart ;-)

Neida, men firer i den fungerer sikkert veldig bra, men det ødelegger jo hele karakteren på bilen. Har kjørt den i utgave V6 S roadster. Veldig mye og grom v6 lyd med masse smell i potene ved gassoppslipp. Har også kjørt V6 S AWD coupe. Bilen er betydelig stivere enn min XKR og V6 kjennes tregere. Om jeg skulle sett etter F-type ville jeg derfor prioritert V8 AWD. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg