Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Cylinder 2 misfire Audi a6

NYTT TEMA
Oslogutt94
Oslogutt94Innlegg: 6
18.11.19 16:14

Tenningsfeil på cylinder 2, bilen for mye bensin så jeg har prøvd å finne frem til feilen, byttet dyser, tennplugger og nytt coil på cylinder 2 uten at det hjalp kompresjonstestet motor, finner ikke frem til feilen noen her inne som har noen forslag om hvorfor den for mye bensin? Kan det være bensinfilter? Bensinpumpe? Osv osv takker på forhånd for svar 

bilen er en 2005 audi a6 2,4 177 hk bensin

Oslogutt94
18.11.19 22:33

Påkostet en god del hos møller uten at de fant feil,

sl500
sl500Innlegg: 11630
18.11.19 22:34

Har du lest ut feilkoder?

LOB
LOBInnlegg: 379
19.11.19 00:07

Jonas: Dette er et BILFORUM!

Selv om veldig få kan noe mer praktisk enn å slå telefonnummeret til polakken/bilverkstedet i dette landet i 2019 så kan det jo tenkes at noen her har noen tips...

On topic; hvordan har du konkludert feiltenning? Går motoren ujevnt eller har du kun fått feilkode? Har du målt trykket i dysen? Finnes billige slike målere på Biltema.

_roffe_
_roffe_Innlegg: 7330
19.11.19 00:24

Vakuum lekkasje i innsugsmanifold??

Oslogutt94
19.11.19 00:34

Hei jeg har brukt feilkode leser og instrumentet jeg bruker dugger til å gjøre en god del merre en det men jeg får feilkode på fuel trim system 2 rich og ja motoren går ujevnt og det er et plast rør som er koblet til gassspjeld som går luftfilteret, den hadde et hull men det fikset jeg med god gammel dag gaffateip og forseglet det ganske godt men problemet med misfire bar der fremdeles, mekanikerkompisen med sammenlignet alle 6 cylindere og det er misfire på bare nr 2, jeg fikk lest ut verdier i tall, misfire senker ved gasspådrag men økte som turtallet fikk gå ned igjen 

trew
trewInnlegg: 732
19.11.19 01:44
jonasv: Hør med et VERKSTED!!

Seriøst ?
Hvorfor gidder du å poste sånne idiotiske kommentarer. Muligens jeg er gammel og utdatert, men før var det ganske vanlig å poste tekniske spørsmål på debattforum relatert til bil.

Enkelt er faktisk genuint teknisk interessert, og søker derfor løsninger på bilrelaterte spørsmål selv om vi utmerket kan sette bilen inn på et verksted for å løse problemet.

(Innlegget ble redigert 19.11.19 01:48)

henlie
henlieInnlegg: 418
19.11.19 07:53
trew: Hvorfor gidder du å poste sånne idiotiske kommentarer. Muligens jeg er gammel og utdatert, men før var det ganske vanlig å poste tekniske spørsmål på debattforum relatert til bil.

Han må bare oversees, han har et problem og har klikket seg inn på feil debattforum. "Don't feed the troll"...

sl500
sl500Innlegg: 11630
19.11.19 07:54

Det begynner å bli lite mer som kan være galt hvis du har byttet coil,plug,dyse og målt komp på sylinder to.
Jeg ville flyttet nevnte komponenter over på en annen sylinder for å se om problemet for flyttet seg.
Mulig styresignalet til dyse i fra ECU kan være problemet men ville tro at det da ville gjelde flere sylindere uten at jeg vet hvordan Audi har løst dette på bilen din.

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2428
19.11.19 12:56

Hva slags olje bruker du? Feiltenning kan være relatert til dårlige/slitne ventilhydrauler (ventilene åpner/stenger for seint) eller utette ventiler. Ta en sylinderlekkasjetest på syl#2 for å utelukke utett ventiler.

Har blitt anbefalt Castrol Edge 5w30 evt 0W30 hvis hydraulene henger litt. Det hjalp faktisk på en bil jeg hadde, som oppførte seg dårlig når den var kald og det var minusgrader.

Nye dyser skal vel også programmeres inn, er det gjort?

(Innlegget ble redigert 19.11.19 12:57)

perchri
perchriInnlegg: 9905
21.11.19 18:55
Oslogutt94: Påkostet en god del hos møller uten at de fant feil,

Huffja. de må sette inn en splitter ny kjørekomputer og teste derifra. Kjenner jeg dem rett har de ikke gjort det, grunnet at de da blir sittende med en brukt computer del, dersom det ikk er komputeren. De har jo ikke sjøl noen deler på lageret sitt. De har skiftet automatkasse 2 ganger , så var det en løs felles jord under bilen som var årsak??? Kom ikke med "ikke fant feil" feilen er jo der på sylinder 2.

Prøv noen andre verksteder med god omtale.

Et eks. Jeg hadde en Skoda roomster. Når jeg kjørte på litt dårlig vei kom det småknaklyder , ala slitt kule/ledd. irriterende. Bilen var under garranti og kjørt 45000km. Første verkstedtime: Fant ikke hvor lyden kom fra, skifte alt i stabilisatorstag/lenker. Ingen bedring. Timeavtale 2 en tid senere skiftet skiver og klosser. Samme. 3 Time skiftet fjærbenslager, ingen bedring. Tilslutt mått jeg ta saken i egne hender. Monterte et HD mini kamera i forstillinga som fotgraferte skiver, klosser og fikk med caliperen. Gjett. Det var for stort slark i caliperen mot bremsekloss anleggeshake. Disse skivene har ikke slark-fjærer, så der klapret det. Måtte lage egne mellomlegs skiver, da det hadde de ikke. Voila. Epilog: Merkeverksteder er ikke guds servicanstalt. 

Oslogutt94
30.11.19 09:28

Ja feilen er åpenlyst der men de har heller brukt tid på ting som ikke var feil men uansett jeg har vurdert å kjøpe en brukt ecu på høggern, jeg fant en priklik med samme nr og hele pakka, for se hvordan det går etter jeg har fått Byttet den ut pris fra høggern 1000kr pris for ny fra møller 20 000kr

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10630
30.11.19 09:37
Oslogutt94: Ja feilen er åpenlyst der men de har heller brukt tid på ting som ikke var feil men uansett jeg har vurdert å kjøpe en brukt ecu på høggern, jeg fant en priklik med samme nr og hele pakka, for se hvordan det går etter jeg har fått Byttet den ut pris fra høggern 1000kr pris for ny fra møller 20 000kr

Har du sjekket om ECUen fra hoggern må kodes om til din bil før den kan brukes? Ikke sikkert det er nødvendig, men greit å vite på forhånd.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg