Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Åpning av dører passat 2007

NYTT TEMA
HavardH99
HavardH99Innlegg: 2
20.01.20 16:30

Hei!
Har en VW Passat 2007 (LS68129 - hvis du trenger mer info om bilen). Dørene på bilen lever sitt eget liv. Nå får jeg ikke åpnet førerdøren eller dør bak på høyre side. Man får låst  bilen og låst den opp igjen, men man får alikevell ikke åpnet dørene. Det virker som at håndtaket ikke tar tak. Dette er et problem som har kommet og gått litt. Noen dager er det ingen problemer og man får åpnet dørene som vanlig, mens andre dager så virker det ikke i det hele tatt. Det skifter også hvilke dører som er mulig å åpne og ikke. Bagasjeluka har jeg ikke (enda) opplevd problemer med å åpne og lukke.

Får åpnet fra innsiden, men ikke utsiden!

Noen som har opplevd noe lignende? 

(Innlegget ble redigert 20.01.20 16:39)

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2493
21.01.20 07:49

Ett raskt googlesøk ga at problemer med dørlåsene er et ikke helt uvanlig problem på Passat (noe jeg egentlig har hørt før). Så anbefaler deg faktisk å bruke google, fant endel feilkilder av litt mer teknisk art der.

perchri
perchriInnlegg: 10201
21.01.20 08:53
HavardH99: Hei!
Har en VW Passat 2007 (LS68129 - hvis du trenger mer info om bilen). Dørene på bilen lever sitt eget liv. Nå får jeg ikke åpnet førerdøren eller dør bak på høyre side. Man får låst  bilen og låst den opp igjen, men man får alikevell ikke åpnet dørene. Det virker som at håndtaket ikke tar tak. Dette er et problem som har kommet og gått litt. Noen dager er det ingen problemer og man får åpnet dørene som vanlig, mens andre dager så virker det ikke i det hele tatt. Det skifter også hvilke dører som er mulig å åpne og ikke. Bagasjeluka har jeg ikke (enda) opplevd problemer med å åpne og lukke. Får åpnet fra innsiden, men ikke utsiden! Noen som har opplevd noe lignende?

Ja.  De feilene jeg kjenner til er som du beskriver, samt at vindusruter inkludert går opp og igjen av seg sel, samt virker bare avogtil. Resultat jeg har for funnet ut av dette er: Styre elektronikk kortet regnes som et intern styrekort. Det sitter i venstre dør under armleendet med brytere. Dersom vindu, eller døra ikke er helt lukket, og det regner, kommer det rennende vann fra taket og ned på styreknappene på armleendet. Det trenger seg ned i bryterene og vannet følger kablene ned til styrekortet. De tilfellene jeg har reparert av dette er det ikke laget van/drypp sløyfe nede ved pluggene, slik at det renner rett inn på kortet. Der spiser det opp kopperbanene på printkortet. Møller sa at det ikke er nødvendig med en nedadgående drypp bøy på kablene da kortet ansees å være innemontert elektronikk? I tellegg er heller ikke kortet beskyttet med lakk, grunnet forran nevnte ?  Kjøpe et nytt koster mer en fornuftige mennesker er villig til å bettale. Jeg tok det ut, renset, og la tynne tråder over (5 steder korrosjon) avbrutte baner. Lakket så kortet med elektronikkbeskyttelse spray. Problemer i dag er at biler ikke lenger har "kantrenner" så, vannet renner rett fra taket,over, og inn i bilen/vindu. mente kortet kostet med uskift ca 10.000kr. Jobben var å få av innertrekket,uten synlige skader på plasen.

xantiasx
xantiasxInnlegg: 2493
21.01.20 10:34

Husker jeg pratet med en som hadde forrige modell Passat (3B) der alle vinduene gikk ned etter å ha kjørt over en vanndam, og ikke ville opp igjen.

Det var selvfølgelig i pøs regnvær og skikkelig blåsst, en søndag på vei til konfirmasjon, med 5 stivpynta/bunadskledde personer bilen....

(Innlegget ble redigert 21.01.20 10:34)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg