Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny samferdselsminister.

NYTT TEMA
InternalExile
InternalExileInnlegg: 19760
24.01.20 16:32

Ja i dag fikk vi ny samferdselsminister. En trist dag synes jeg, hva synes dere?

Man kan si mye rart om FrP, men samferdselsministere kan de. Det er vel hevet over en hver tvil at Ketil Solvik-Olsen elsker biler, dog kanskje mer i retning smaken til BR, men biler og samferdsel liker han. Var nok ikke lett for Jon Georg Dale å ta over, men synes han har klart seg bra.

Nå har vi altså fått Knut Arild Hareide fra KrF. Guds veier er kanskje uransakelige, men veier bygges ikke med tro. Kan ikke huske at han noen gang har uttalt seg om samferdsel, så hva har vi i vente? At kollektivfeltet kan benyttes av gifte heteroseksuelle par med minst to barn i bilen? Tatt meg friheten til å lage et forslag til skilt.

Nå fantes det vel ingen i Venstre om ikke har førerkort, sliter med flyskrekk og hverken kan sykle eller svømme til å ta jobben*, så det kunne kanskje vært verre.

Jeg tror heller ikke sjansen for at vi får en blåblå regjering etter neste stortingsvalg er særlig stor, så det er vel bare å stålsette seg og forberede seg på økt etterslep på vedlikehold av veiene, økte bomavgifter og dyrere bilhold for de som ikke kjører elbil. Tror dog ikke de med elbil bør juble høyt heller, momsfritaket forblir nok, men det blir nok dårligere veier og bomavgifter på de også. Noe skal jo finansiere kollektivtrafikken. KrF vil også ha veiprising ved hjelp av satelitt og GPS(? er ikke det det samme?), vi vet jo alle hva det leder til.

For de av oss som er glad i bil, og ser på bil som noe mer enn et transportmiddel, så synes jeg dette er en trist dag.

SISTE NYTT: På vei til sin første dag som samferdselsminister, ble en syklende Knut Arild Hareide vitne til at en syklist ble påkjørt.

Syklisten like bak ham ble påkjørt av en bilist, som svingte ut fra bensinstasjonen.

Dette lover ikke bra. Sykkelist påkjørt av bil på vei ut av bensinstasjon. Uff uff.

*) Dermed ble mannen som ikke har førerkort, sliter med flyskrekk og hverken kan sykle eller svømme - samferdselsminister, av alle ting.

(Innlegget ble redigert 24.01.20 16:35)

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37792
24.01.20 17:45

Godt innlegg! 

Bekymringene kommer vel der enda flere av dersom Samferdselsministeren får kontorfellesskap med klimaministeren og så pønsker de ut enda mer plunder & heft for veitrafikken sammen. 

(Innlegget ble redigert 24.01.20 17:46)

rosmebraad
24.01.20 17:47

Får finne frem den gule vesten og ta en kaffeprat med disse nye ministrene.

(Innlegget ble redigert 24.01.20 17:49)

HLund
HLundInnlegg: 16610
24.01.20 17:49
InternalExile: Ja i dag fikk vi ny samferdselsminister. En trist dag synes jeg, hva synes dere?Man kan si mye rart om FrP, men samferdselsministere kan de. Det er vel hevet over en hver tvil at Ketil Solvik-Olsen elsker biler, dog kanskje mer i retning smaken til BR, men biler og samferdsel liker han. Var nok ikke lett for Jon Georg Dale å ta over, men synes han har klart seg bra.Nå har vi altså fått Knut Arild Hareide fra KrF. Guds veier er kanskje uransakelige, men veier bygges ikke med tro. Kan ikke huske at han noen gang har uttalt seg om samferdsel, så hva har vi i vente? At kollektivfeltet kan benyttes av gifte heteroseksuelle par med minst to barn i bilen? Tatt meg friheten til å lage et forslag til skilt.Nå fantes det vel ingen i Venstre om ikke har førerkort, sliter med flyskrekk og hverken kan sykle eller svømme til å ta jobben*, så det kunne kanskje vært verre.Jeg tror heller ikke sjansen for at vi får en blåblå regjering etter neste stortingsvalg er særlig stor, så det er vel bare å stålsette seg og forberede seg på økt etterslep på vedlikehold av veiene, økte bomavgifter og dyrere bilhold for de som ikke kjører elbil. Tror dog ikke de med elbil bør juble høyt heller, momsfritaket forblir nok, men det blir nok dårligere veier og bomavgifter på de også. Noe skal jo finansiere kollektivtrafikken. KrF vil også ha veiprising ved hjelp av satelitt og GPS(? er ikke det det samme?), vi vet jo alle hva det leder til.For de av oss som er glad i bil, og ser på bil som noe mer enn et transportmiddel, så synes jeg dette er en trist dag.

SISTE NYTT: På vei til sin første dag som samferdselsminister, ble en syklende Knut Arild Hareide vitne til at en syklist ble påkjørt.Syklisten like bak ham ble påkjørt av en bilist, som svingte ut fra bensinstasjonen.Dette lover ikke bra. Sykkelist påkjørt av bil på vei ut av bensinstasjon. Uff uff.*) Dermed ble mannen som ikke har førerkort, sliter med flyskrekk og hverken kan sykle eller svømme - samferdselsminister, av alle ting.

Uten at det vedkommer temaet så veldig, så er vel faktisk Solvik-Olsen en vel så stor sykkelentusiast som Hareide.

InternalExile
24.01.20 17:55
rosmebraad: Får finne frem den gule vesten og ta en kaffeprat med disse nye ministrene.

Har et par ekstra vester liggende, både med Lancia og Alfa Romeo logo, men tror jeg blir ensom her. Overlater det til dere som bor i "gryta", tidligere kjent som Tigerstaden.

InternalExile
24.01.20 17:56
HLund: Uten at det vedkommer temaet så veldig, så er vel faktisk Solvik-Olsen en vel så stor sykkelentusiast som Hareide.

Ser ikke noe negativt med det, han har da hode skrudd på rett plass under sykkelhjelmen.

rosmebraad
24.01.20 17:59
InternalExile: Ketil Solvik-Olsen elsker biler, dog kanskje mer i retning smaken til BR

Kan vi drømme om en flåte av gamle Caprice Classic som regjeringsbiler?

rosmebraad
24.01.20 18:03
InternalExile: Overlater det til dere som bor i "gryta", tidligere kjent som Tigerstaden.

Mange navn på administrasjonen.......   man får se hvor det er best å sette "de høye herrer" i stevne. Fordelen med Oslo er et godt utvalg av gode kaffesteder. 

Someone
SomeoneInnlegg: 25962
24.01.20 18:17

Nå skal de satses på disiplenes hester..... kanskje det dårligste valget  de kunne gjøre?

InternalExile
24.01.20 18:25
rosmebraad: Fordelen med Oslo er et godt utvalg av gode kaffesteder.

Er liksom ikke der ennå. Jeg nyter en kaffe til frokost, og en etter middag. Begge deler blir nok hjemme.

_roffe_
_roffe_Innlegg: 7457
24.01.20 18:26

Kommer et påbud om bibel i hanskerommet?

varseltrekant, refleksvest og bibel.

(Innlegget ble redigert 24.01.20 18:26)

InternalExile
24.01.20 18:28
Someone: Nå skal de satses på disiplenes hester..... kanskje det dårligste valget  de kunne gjøre?

Jeg kommer ikke på noe dårligere valg, men det er sikkert mye å ta av.

Uansett, en trist dag for oss som elsker(tenkte skrive liker, men det er ikke strekt nok) Bil! (ja, med stor B).

_roffe_
24.01.20 18:28
Someone: Nå skal de satses på disiplenes hester..... kanskje det dårligste valget de kunne gjøre?

mye ørkenvandring også..

jonas
jonasInnlegg: 33857
24.01.20 18:29
InternalExile: For de av oss som er glad i bil, og ser på bil som noe mer enn et transportmiddel, så synes jeg dette er en trist dag.

Hvorfor det? Hvilken bilfiendtlig mener du Hareide kommer til å føre?

InternalExile
24.01.20 18:36
jonas: Hvorfor det? Hvilken bilfiendtlig mener du Hareide kommer til å føre?

Velger å svare følgende:

Vi løfter denne tråden igjen når vi ser hva han har gjort. OK?

_roffe_
24.01.20 18:41
InternalExile: Velger å svare følgende:
Vi løfter denne tråden igjen når vi ser hva han har gjort. OK?

Uansett så vil ingen gjøre dårligere jobb enn Navarsete..

(Innlegget ble redigert 24.01.20 18:41)

Trdstud
TrdstudInnlegg: 3830
24.01.20 18:44
InternalExile: Velger å svare følgende: Vi løfter denne tråden igjen når vi ser hva han har gjort. OK?

Så du har bare bestemt deg på forhånd?

For så å vente på fasit for å lete etter argumentene, merkelig debatteknikk.

InternalExile
24.01.20 18:46
_roffe_: Uansett så vil ingen gjøre dårligere jobb enn Navarsete..

Vel jeg ga jo en link til Dørum.

Men helt klart, liker du bil så sliter du nå. Dette er ikke en gledens dag.

jonas
jonasInnlegg: 33857
24.01.20 18:48
InternalExile: Vi løfter denne tråden igjen når vi ser hva han har gjort. OK?

Ok for meg, men hvorfor starte en tråd når han ikke har gjort noe? Hvorfor si det er en trist dag når han ikke har gjort noe? Mene noe bare for å mene?

drunk_muslim
drunk_muslimInnlegg: 431
24.01.20 18:53
InternalExile: Guds veier er kanskje uransakelige,

og tro kan flytte fjell skryter de kristne om...da vil det jo bli billig å lage veier ...

SUV
SUVInnlegg: 4984
24.01.20 19:12
InternalExile: KrF

Nå skjønner jeg hvorfor Hareide vil at mange skal sykle. Jo flere om sykler, jo flere trafikkdrepte blir det. Og alle vet at når folk dør (og særlig når det er yngre folk som er spreke nok til å sykle) så kommer det veldig mange i begravelsen, og begravelsen er jo i kirken.

Rett og slett en litt komplisert metode fra KrF for å få flere til å gå i kirken.

SUV
SUVInnlegg: 4984
24.01.20 19:14
drunk_muslim: og tro kan flytte fjell skryter de kristne om...da vil det jo bli billig å lage veier ...

Og tenk så enkelt det blir etter alle årene med diskusjon om dyr bruløsning over Oslofjorden og mange andre steder. Gud splittet jo havet så folk kunne gå tørrskodd, så da kan han sikkert gjøre det samme for bilene. Men jeg ser for meg det blir litt stusselig på båttur når det mangler vann enkelte steder i fjorder.

_roffe_
24.01.20 19:17
SUV: g alle vet at når folk dør (og særlig når det er yngre folk som er spreke nok til å sykle) så kommer det veldig mange i begravelsen, og begravelsen er jo i kirken.
InternalExile
24.01.20 21:01
jonas: Ok for meg, men hvorfor starte en tråd når han ikke har gjort noe? Hvorfor si det er en trist dag når han ikke har gjort noe? Mene noe bare for å mene?

Jeg sporer ett håp av optimisme i dit innlegg, og det er kjempe bra. Beklager at jeg ikke deler den, jeg er dessverre pessimist i denne saken, og det liker jeg ikke. 

InternalExile
24.01.20 21:02
SUV: Nå skjønner jeg hvorfor Hareide vil at mange skal sykle. Jo flere om sykler, jo flere trafikkdrepte blir det.

Han klarte nå kuppe TV2 nyhetene nå. Første sak. Uff sier bare jeg.

perchri
perchriInnlegg: 10196
24.01.20 21:29
InternalExile: Ja i dag fikk vi ny samferdselsminister. En trist dag synes jeg, hva synes dere?

Spiller ingen rolle for meg. Vedder en tier på at alle hullene som er oppstått på veiene i vinter, fortsatt vil være der. Det rakler og slår hver 20 meter. Og vi er et sivilisert land? Ånei, hjelper ikke stort disse utskiftingene av ministere. Det er og blir medistere.

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14347
24.01.20 21:34
Trdstud: Så du har bare bestemt deg på forhånd?

Det er selvsagt helt innlysende at en lyserød KrF politiker vil være langt dårligere for bilistene enn en samferdselsminister fra FrP.

Jeg skjønner ikke hva han i det hele tatt har å gjøre i en borgerlig regjering. For noen måneder siden ville han kaste Erna ut av statsministerboligen og få inn Støre i stedet.  

drunk_muslim
drunk_muslimInnlegg: 431
24.01.20 21:36
SUV: t stusselig på båttur når det mangler vann enkelte steder i fjorder.

ja da kommer jo alle tyskerne frem igjen .p

Jan
JanInnlegg: 6642
24.01.20 22:10
_roffe_: Uansett så vil ingen gjøre dårligere jobb enn Navarsete..

Navarsete er ikke den verste samferdselsministeren vi har hatt. I min verden kommer hun ikke på pallplass en gang. Torild Skogsholm, Odd Einar Dørum og Magnhild Meltveit Kleppa er mine kandidater til tidenes verste. Dørum hadde ikke førerkort engang.

Jan
JanInnlegg: 6642
24.01.20 22:15
SUV: Og alle vet at når folk dør (og særlig når det er yngre folk som er spreke nok til å sykle) så kommer det veldig mange i begravelsen, og begravelsen er jo i kirken.

Nå finnes det i likhet med vielser, alternativer til kirkelig begravelse.
Jeg var i en kirkelig begravelse for en uke siden. Med taler fra slektninger av den døde og vakker musikk. Da vi stod og snakket sammen på kirkebakken etterpå, var alle enige om at det hadde vært en fin seremoni, bortsett fra tullpratet til presten.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg