Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Hvis jeg vant i Lotto..."

NYTT TEMA
henlie
henlieInnlegg: 549
18.03.20 11:57
Ribba: Har EU kommet med spesifikke regler på dette, eller er dette et resultat av partikkelfilteret?
For de fleste europeiske bilrelaterte YT-kanaler, de legger jo skylden på partikkelfilteret.

Selve regelen er langt fra ny, men er innskjerpet. Men jeg vil anta at partikkelfilteret også spiller inn her. Men f.eks. på RS6 og flere andre har de lagt inn rev-limiter som de ikke hadde tidligere. 

https://www.vehicle-certification-agency.gov.uk/fcb/cars-and-noise.asp

Someone
SomeoneInnlegg: 26471
02.06.20 09:55

Her snakker vi et bilrelatert produkt man kan svi av 120.000kr på, hvis man brenner inne med såpass mye "fuck you"-penger

En drinkshaker i sølv formet som en 50-talls racerbil, til pene £10.000

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53369

VGstig
VGstigInnlegg: 1402
02.06.20 16:57

Kjempevanskelig valg. For 20 million kroner hadde jeg sannsynligvis begrenset meg til en RS5 selv om R8 er drømmen, men både Porsche og MB hadde ligget høyt på listen. Med 200 million på kontoen hadde nok mye gått til eiendom, heller enn bil. Det måtte eventuelt bli en grom sommerbil, men det kunne like gjerne vært en gammel amerikaner.

Ribba
RibbaInnlegg: 36135
02.06.20 17:05
VGstig: Kjempevanskelig valg. For 20 million kroner hadde jeg sannsynligvis begrenset meg til en RS5 selv om R8 er drømmen, men både Porsche og MB hadde ligget høyt på listen. Med 200 million på kontoen hadde nok mye gått til eiendom, heller enn bil. Det måtte eventuelt bli en grom sommerbil, men det kunne like gjerne vært en gammel amerikaner.

Da måtte det ha vært trist for bil-livet ditt om du vant 2 milliarder. Da hadde du vel endt opp med en Suzuki Baleno eller noe :-)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 10030
02.06.20 21:50

20 mill i lotto:  Solgt hus, bil og nesten alt jeg eier. Tatt med noen gjenstående klær, pc og tlf. fløtt til behageligere klima.

200 mill i lotto: Solgt hus, bil og nesten alt jeg eier. Tatt med noen gjenstående klær, pc og tlf. fløtt til behageligere klima.

jonasv
jonasvInnlegg: 919
02.06.20 22:16
Fjøsbonden: Er det virkelig ingen av dere som ville gitt bort pengene til fattige barn i Afrika ?

Ikke klagegjengen her inne.

De hadde nok kasta alle pengene bort på all mulig dilldall Biltema.. resten på luksuriøse sportsbiler og kostbare veteranbiler.

Det er mulig å klage Jan donererte bort en fillete gammel bukse.. Og da hadde han nok klaget på hvor lenge han måtte kjøre bort for å kaste den inn i containeren til røde kors.

Jan
JanInnlegg: 6955
02.06.20 23:08
jonasv: Det er mulig å klage Jan donererte bort en fillete gammel bukse.. Og da hadde han nok klaget på hvor lenge han måtte kjøre bort for å kaste den inn i containeren til røde kors.

Slapp av. Jeg bor bare en km fra nærmeste Fretexcontainer. Hvis jeg skulle donere en gammel bukse, hadde jeg spasert til containeren.
Hvis jeg hadde vunnet hundrevis av millioner, hadde jeg først og fremst sørget for barn og barnebarn. Deretter andre som står meg nær. Selv hadde jeg klart meg godt med ca 10 mill.

De fattige i Afrika får klare seg uten min hjelp. Der er et systemskifte det eneste som kan hjelpe. Det hjelper ikke å pøse millioner inn i korrupte land.

perchri
perchriInnlegg: 10823
02.06.20 23:51
Brum-Ole: 20million i gevinst

OHjøyjemeg. Gitt bort det meste til en eller annen forskning, og kjøpt meg en Toyota hybrid Yaris. Passelig stabil ,litefeil boks å frakte meg i.

Brum-Ole
Brum-OleInnlegg: 2477
03.06.20 09:39
Jan: Hvis jeg hadde vunnet hundrevis av millioner, hadde jeg først og fremst sørget for barn og barnebarn. Deretter andre som står meg nær. Selv hadde jeg klart meg godt med ca 10 mill.

Min kone mente at hvis vi vant 200 mill måtte vi gi noen millioner til søsken. Helt greit sa jeg, men da starter vi med å informere de om at vi har vunnet 200 mill, for så gi 10 tusen til hver, som et eksperiment, for å se reaksjonen:) Før man etterhvert gir en mill eller tre.

Ribba
RibbaInnlegg: 36135
03.06.20 11:34
Brum-Ole: men da starter vi med å informere de om at vi har vunnet 200 mill, for så gi 10 tusen til hver, som et eksperiment, for å se reaksjonen:)

Typisk rikfolk å herse med den vanlige mann og kvinne i gaten :-) 

jonasv
jonasvInnlegg: 919
03.06.20 11:39
Jan: De fattige i Afrika får klare seg uten min hjelp.

Ingenting er vel nok..  Det var vel det svaret jeg forventet her inne. Bunnløs egoisme. 

Det finnes mange hjelpeorganisasjoner som hjelper direkte til fattige i Afrika med vaksiner ,rent vann osv.. 

Men det er vane for deg å generalisere.. Og selvsagt snylte.

(Innlegget ble redigert 03.06.20 11:40)

VGstig
VGstigInnlegg: 1402
03.06.20 12:37
Ribba: Da hadde du vel endt opp med en Suzuki Baleno eller noe :-)

Nei, Suzukibil står ganske langt ned på listen. Akkurat som Juke og mange andre biler som ikke har designet på sin side. Men drømmen om en grom amerikaner henger igjen fra 80-tallet. Redselen for å måtte ta frem verktøy og skru på bil har foreløpig kurert meg fra å kjøpe noe.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 24615
04.06.20 13:28
Kompressor-V8: McLaren F1

Er ikke disse for dyre, selv om man vinner 200 mill?

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 24615
04.06.20 13:31
GreySerpent: 20 mill: Porsche 993 Turbo
200 mill: Porsche 918 & Mercedes ECQ

Om man kan velge mer enn 1 bil pr gevinst? Da ville jeg også hatt en SLR om jeg vant 20 mill. Må være den feteste lyden en bil noensinne har laget!

SirOwen
SirOwenInnlegg: 52996
05.06.20 20:17

20/200 millioner? Resultatet hadde blitt det samme.

Kjøpt noe a la denne, samt flyttet permanent til varmere breddegrader.

Pink_Morrison
Pink_MorrisonInnlegg: 21
08.06.20 21:04

20mill: RS6.

200Mill: RS6 og stor garasje.

Resten skulle jeg hatt som "lommepenger"

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg