Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kollektiv flytting til annet forum?

NYTT TEMA
Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10794
23.05.20 13:55

Er det bare jeg som begynner å bli lei av  

- utdatert teknisk grensesnitt

- mindre og mindre aktivitet på forumet

Jeg lufter derfor ideen om at flest mulig "kollektivt" logger av for godt fra VGD bil og flytter til et annet bil-forum. 

Kommentarer?

Burkar
BurkarInnlegg: 8954
23.05.20 14:08

Gjerne det. Hvilke alternativer har vi?

Ribba
RibbaInnlegg: 36115
23.05.20 15:00
Hollabaloo: Jeg lufter derfor ideen om at flest mulig "kollektivt" logger av for godt fra VGD bil og flytter til et annet bil-forum.

Nå er nå det fine med VGD at det er mange forskjellige temaer og ikke bare bil.

I tillegg benytter man seg jo av Schibsted-konto, noe man uansett bruker til bl.a. Finn.no. Og mitt inntrykk at de har en nokså oversiktlige personverninnstilling, noe som jeg synes er viktig.

Så selv om jeg mulig hadde blitt med på en migrasjon til et nytt bilforum (der personverninnstillingene er gode), så hadde jeg fortsatt benyttet meg av VGD en stund til i det minste.

(Innlegget ble redigert 23.05.20 15:00)

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17921
23.05.20 15:03
Hollabaloo: - mindre og mindre aktivitet på forumet

Jeg er helt enig i at vgd synger på siste verset, men jeg ser ikke helt at en flytting skulle øke deltakelsen noe særlig.

Det er virkelig er ille her for tiden er modereringen som er helt krise. De kunne like gjerne brukt en randomgenerator for å slette innlegg.
På norsk politikk så har de en egen linje hvor det står om ord og uttrykk som medfører sletting, mens en lang tråd som åpenbart bryter mot dette har stått der i ukesvis. Og du skriver et helt greit innlegg som noen klager på, og vips så er det borte. Andre ganger kan man klage på innlegg som klart bryter regelverket, og ingenting skjer.

Slikt blir man lei av, og man gidder ikke å holde på her inne mer.
Spørsmålet da er om slikt er noe bedre andre steder?

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14497
23.05.20 15:17
Hollabaloo: Jeg lufter derfor ideen om at flest mulig "kollektivt" logger av for godt fra VGD bil og flytter til et annet bil-forum.

Vi forsøkte vel det for ganske mange år siden da vi var mer plaget av troll enn i dag, og da vi ble utesteng om vi skjelte ut trollene.

En del rene bilforum virker litt klønete. De deler opp forumene i så mange biter at man må gå inn på en mengde forskjellige for å se hva som har blitt lagt inn "siden sist".  

(Innlegget ble redigert 23.05.20 15:18)

jonasv
jonasvInnlegg: 885
23.05.20 17:08
Hollabaloo: logger av for godt

Det er nok den beste ideen du har kommet med på evigheter. 

Foreslår at dere starter en Facebook gruppe hvor dere også kan dele bilder av tilhengere, kveldsmaten, tilbud på lokale europris og lignende. Så er offentligheten spart for konstant svartmaling av alt.

Og skryte hverandre i i luften.

Lykke til.

(Innlegget ble redigert 23.05.20 17:10)

jonasv
23.05.20 17:09
Iseran2770: Vi forsøkte vel det for ganske mange år

Foreslår at du prøver igjen.

nometalhorse
nometalhorseInnlegg: 17921
23.05.20 17:23

Ja, og når vi snakker om troll så spretter de opp av esken sin.

Someone
SomeoneInnlegg: 26422
24.05.20 08:10

Synes egentlig VGD funer helt greit til formålet

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5697
24.05.20 08:31

Enig med someone. Vi har forsøkt før, og det finnes en facebook-geuppe. Tror nok VGD-bil dør ut med nettsiden.

jonasv
24.05.20 10:44
nometalhorse: Slikt blir man lei av, og man gidder ikke å holde

Problemet er nok en vennegjeng her inne som ikke tåler at noen er uenig...  Og som tror de har fasiten mens alt annet er feil. 

Det er på høy tid å flytte kompisgjengen her inne.

SirOwen
SirOwenInnlegg: 52910
24.05.20 16:18
nometalhorse: Jeg er helt enig i at vgd synger på siste verset, men jeg ser ikke helt at en flytting skulle øke deltakelsen noe særlig. Det er virkelig er ille her for tiden er modereringen som er helt krise. De kunne like gjerne brukt en randomgenerator for å slette innlegg.
På norsk politikk så har de en egen linje hvor det står om ord og uttrykk som medfører sletting, mens en lang tråd som åpenbart bryter mot dette har stått der i ukesvis. Og du skriver et helt greit innlegg som noen klager på, og vips så er det borte. Andre ganger kan man klage på innlegg som klart bryter regelverket, og ingenting skjer. Slikt blir man lei av, og man gidder ikke å holde på her inne mer.
Spørsmålet da er om slikt er noe bedre andre steder?

Vi som rabler om alt mulig off-topic, har jo tatt konsekvensene av det som nå skjer på VGD, og opprettet et samlingssted for gjengen på diskusjon.no.

Selv om layouten til diskusjon kan minne om tidligutgaven av Ford Ka, har forumet der mange flere funksjoner som minner oss om at vi faktisk er i 2020.

Ikke i 1980, slik mangelen på funksjonalitet indikerer her inne.

Diskusjon.no har i tillegg modz som det går an å snakke med. Og for dere har de et Bilforum med drøyt 442 000 innlegg, så tror dere ville kunne trives.

PS! Diskusjon.no fjerner troll kjappere enn denne går fra 0-100...

jonasv
24.05.20 16:24

I tillegg Finnes det mange apper hvor du kan lage grupper å invitere folk. Tenker det er en kjekk løsning for vennegjengen her inne. 

Her kan man skrive innlegg fra mobilen på en langt enklere vis fra hvor som helst....som på vei til og fra NAV for eksempel.

Men jeg tror den egentlig grunnen til at kompisgjengen klamrer seg fast her inne er trangen til komme med ekspert uttalelser til ukjente..

Hollabaloo
24.05.20 17:26
nometalhorse: Jeg er helt enig i at vgd synger på siste verset, men jeg ser ikke helt at en flytting skulle øke deltakelsen noe særlig.

Som SirOwen er inne på, så var ikke min tanke å opprette noe nytt fra scratch, men å emigrere til en annen eksisterende diskusjonsside som allerede har en så stor og så aktiv brukermasse som mulig fra før. 

På den måten kan man fortsette akkurat som før, det være seg måneds-salgstråder, Porsche news, Tesla-aksjekurser, tekniske tips og råd etc., bare med enda flere deltakere og høyere aktivitet. Både fra de som kommer fra VGD og de som er på forumet fra før.

Diskusjon.no sitt bilforum er sånn sett en kandidat å emigrere til. Det er vel et av de mest aktive bilforumene i Norge hvis man holder elbilforum og de merkespesifikke entusiastforumene utenfor.

(Innlegget ble redigert 24.05.20 17:26)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 10028
24.05.20 18:17

Hovedproblemet med VGD er att en nesten må være her i arbeidstiden.  Ikke alle har den muligheten, noen av oss må jobbe på jobben.

Så når en kommer hjem, spiser middag, ordner noen små ting. Tar frem kaffe og kake slenger seg på nett. Så er det få minutter igjen til vgd er stengt...

Så står en opp om morran, og ser att når det er tid for å reise på jobb, så er det fortsatt 30 minutter eller mer til vgd åpner...

Dermed reduseres aktiviteten ganske drastiskt, og nesten bare i helger.

Selvsagt kan en sitte å spise middag og skrive på vgd samtidig, og en kan styre i hagan eller med andre ting samtidig mens en skriver på vgd...  Men det vil jeg anse som ganske spesielt.

VGD er vel ganske alene om å stenge så tidlig og åpne så sent...  Er jo Kiwi og Rema butikker med lengre åpningstider...

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37961
24.05.20 19:06

Jobbe på jobben? Kjenner til mange som helst er på daten på jobben.

Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5697
24.05.20 20:07

Har visst bruker på diskusjon.no fra da vi forsøkte utflagging herfra sist, jeg også :-)

Jan
JanInnlegg: 6919
24.05.20 20:25

Jeg var innom og sjekket diskusjon.no. Så ikke noen klare forskjeller på det og vgd/bil.
Det så ikke ut som det var så mye aktivitet heller.
På den annen side vil vi  heve nivået med mange hakk dersom vi tar med oss vår ekspertise og flytter.

jonasv
24.05.20 20:35
Jan: vi  heve nivået med mange hakk dersom vi tar med oss vår ekspertise og flytter.

Nettopp! Skal vi sette en flyttedato 1 juni?

Ekspertisen din er sårt tiltrengt der. 

Lykke til videre:)

jonasv
24.05.20 20:43
Kompressor-V8: Har visst bruker på diskusjon.no fra da vi forsøkte utflagging herfra sist, jeg også :-)

Så flott:) Da er det jo bare å "kjøre på"

Jan
JanInnlegg: 6919
24.05.20 21:02
jonasv: Nettopp! Skal vi sette en flyttedato 1 juni?

Greit nok for meg, så lenge du lover å ikke bli med. Da kan du bli igjen her og slippe unna alle du irriterer deg over.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 15401
24.05.20 21:49
SirOwen: Vi som rabler om alt mulig off-topic

Hva skjedde egentlig med off-topic?

SirOwen
SirOwenInnlegg: 52910
24.05.20 22:18
WaltonBreckRd: Hva skjedde egentlig med off-topic?

Long story, man, vi tar det over en halvliter senere.

Hollabaloo
24.05.20 23:47
SirOwen: Long story, man, vi tar det over en halvliter senere.
jonasv
24.05.20 23:59
Jan: Greit nok for meg, så lenge du lover å ikke bli med

Ok, Da har vi en avtale. Husk 1 juni!

Morna Jan!

piezo
piezoInnlegg: 5341
25.05.20 11:08

Jeg kan i grunn støtte det forslaget.

lsklars
lsklarsInnlegg: 94226
25.05.20 13:48
Hollabaloo: Backstage v2.0? :)

Jupp. Nesten. Diskusjon er bedre enn VGD.

Allegerita
AllegeritaInnlegg: 17172
25.05.20 13:51

Jeg er ikke mest aktiv her inne, men hvis alternativet er diskusjon.no blir det kanskje enda mindre. Ser jeg har bruker der inne. Men forumet er ganske oppstykket i undergrupper (Bil er en gruppe, Elbil er en annen, osv). Det er en fordel om man har et forum som favner vidt, og som ikke bare har en fast gjeng med bilnerder. 

Hollabaloo
25.05.20 13:56
Allegerita: Men forumet er ganske oppstykket i undergrupper (Bil er en gruppe, Elbil er en annen, osv).

Jeg tror kanskje andre her inne ville sett på akkurat den oppdelingen av bil og elbil i to separate under-forum som noe positivt :) Personlig er jeg enig med deg, best å ha bil og elbil samlet samme forum. 

(Innlegget ble redigert 25.05.20 13:58)

nlc
nlcInnlegg: 1664
25.05.20 14:09
jonasv: Problemet er nok en vennegjeng her inne som ikke tåler at noen er uenig

Det er jo trist for mennesker som deg som kun er her for en god debatt.

Hvem skal du ha den gode diskusjonen med om alle forsvinner, forresten?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg