Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dragrace: 992 turbo s vs Taycan turbo s

NYTT TEMA
Kompressor-V8
Kompressor-V8Innlegg: 5748
04.07.20 10:57

Porsches raskeste elbil mot en av Porsches raskeste bensinbiler.

Elbilens gren er rolling race. Men godt å se at bensinbiler fortsatt holder stand til tross for betydelig mindre motoreffekt og nm. Bensinbiler er lettere, dermed bremser de bedre, går bedre i svinger og akselererer bedre med mindre motor. I tillegg er range et ikke-tema.

Kommentarer?

FredPerry
FredPerryInnlegg: 30936
04.07.20 11:25

Den 911en er imponerende rask. Rolex og hettegenser slår for øvrig heftig ut på harryskalaen. 

Iseran2770
Iseran2770Innlegg: 14574
04.07.20 11:56
FredPerry: Rolex og hettegenser

Hettegenser er for personer som lurer på om de skal utføre et ran eller to den dagen :-)

(Innlegget ble redigert 04.07.20 11:58)

InternalExile
InternalExileInnlegg: 21079
04.07.20 12:07
Iseran2770: Hettegenser er for personer som lurer på om de skal utføre et ran eller to den dagen :-)

Jepp, men Rolex er vel på mote igjen. De er i det minste HOT for oss som følger F1. De har timing der nå. Men Rolex er inn kan vel FredPerry nok svare bedre på ;-)

Har lyst på en Rolex, men har nå over 30-40 klokker. Kona har prøvd å be meg stoppe kjøpe klokker, men når jeg never at de får plass i en skoeske, som hun har 30-40 av, så blir hun stille.

Nå er det Trening 3 av F1 i Østerrike på Vsport+! :-)

(Innlegget ble redigert 04.07.20 12:09)

SUV
SUVInnlegg: 5261
04.07.20 13:35
FredPerry: Den 911en er imponerende rask. Rolex og hettegenser slår for øvrig heftig ut på harryskalaen.

da jeg klikket på linken kom det også opp forlag til hava anet man kan se. Der var det også denne:

https://www.youtube.com/watch?v=GE2W93FBdo8

Dragrace med Jimny mot Gelandewagen og Wrangler, opp en bratt sleip bakke. Men litt mer moderne Jimny enn den du hadde ser det ut som.

Synes egentlig utseendet var litt rart på den nye, men mulig det bare er litt uvant når man har vent seg til hvordan Jimnyer ser ut i eldre versjoner.

SUV
04.07.20 13:42

.

(Innlegget ble redigert 04.07.20 13:43)

SUV
04.07.20 13:43
Iseran2770: Hettegenser er for personer som lurer på om de skal utføre et ran eller to den dagen :-)

Kun få dager siden jeg gikk med hettegenser. Eller rettere sagt, det som engang var en hettegenser. Hette på genser er så totalt meningsløst at den ble klippet bort etter kort tid.

Har en hettegenser med hette også, men det er bare fordi det vil bli en stygg klippekant om jeg klipper den bort, så da får hetta bare henge der. På den førstnevnte så var hetta sydd fast på innsiden av kraven, så der ble klippekanten usynlig etterpå.

FT999
FT999Innlegg: 940
04.07.20 14:49

Virker som bensin-motor igjen er raskest i drag-race nå, etter flere års dominans av el-biler... men lyden på 992 Turbo S car triste saker, selv om bilen ellers er toppen.

Hollabaloo
HollabalooInnlegg: 10835
04.07.20 15:01
FredPerry: Den 911en er imponerende rask. Rolex og hettegenser slår for øvrig heftig ut på harryskalaen.

Det der er ingenting på harry-skalaen mot de folierte Lamborghiniene han pleier å stille opp med :)

Hollabaloo
04.07.20 15:17
FT999: Virker som bensin-motor igjen er raskest i drag-race nå, etter flere års dominans av el-biler... men lyden på 992 Turbo S car triste saker, selv om bilen ellers er toppen.

Det er sånn det går når harrytasser over tid raser rundt i boligstrøk på natterstid og ødelegger nattesøvnen til folk. Da kommer EU med lover og regler. 

Traffic noise harms health in numerous ways. Protracted noise-related stress can exhaust human physical reserves, disrupt the regulatory capacity of organ functions and hence limit their effectiveness. Traffic noise is a potential risk factor for the development of medical conditions and incidents such as high blood pressure and heart attacks. The effects of traffic noise should be further researched in the same manner as provided for in Directive 2002/49/EC of the European Parliament and of the Council (3).

(Innlegget ble redigert 04.07.20 15:18)

Iseran2770
04.07.20 19:40
InternalExile: Har lyst på en Rolex, men har nå over 30-40 klokker.

Rolex er sikkert glimrende klokker, men jeg er ikke noe fan av designet deres. Jeg har kun sett et par modeller som falt i smak.   

Hollabaloo
04.07.20 20:00
Iseran2770: Rolex er sikkert glimrende klokker, men jeg er ikke noe fan av designet deres. Jeg har kun sett et par modeller som falt i smak.

Var dette basert på et besøk hos en viss urmaker langs Karl Johan? :) De har mange modeller, og innenfor en modell er det også gjerne veldig mange ulike valg man kan gjøre mtp design, materialer etc etc.... Men det fulle utvalget må man på nettsiden for å se. 

Iseran2770
04.07.20 22:00
Hollabaloo: Var dette basert på et besøk hos en viss urmaker langs Karl Johan?

Nei, det er basert på de modellene Rolex velger å bruke i annonser i diverse tidsskrifter.

Ribba
RibbaInnlegg: 36164
04.07.20 23:00
SUV: Hette på genser er så totalt meningsløst at den ble klippet bort etter kort tid.

Tja, det er et klesplagg med sitt bruksområde som stort sett alle andre klesplagg. Så for oss som har god erfaring med litt vær og har liten erfaring med gode temperaturer, så er hettegenser veldig greit.

Fikk nyte godt av effekten senest i dag da jeg dro på jobb. Lett duskregn da jeg parkerte og da var det greit å kunne ta på hetta og rusle inn uten at brillene fikk en dråpe på seg.

Er også fint etter en fotball-/innebandyøkt når man skal hjem om vinteren. 

(Innlegget ble redigert 04.07.20 23:01)

SUV
04.07.20 23:22
Ribba: Tja, det er et klesplagg med sitt bruksområde som stort sett alle andre klesplagg. Så for oss som har god erfaring med litt vær og har liten erfaring med gode temperaturer, så er hettegenser veldig greit. Fikk nyte godt av effekten senest i dag da jeg dro på jobb. Lett duskregn da jeg parkerte og da var det greit å kunne ta på hetta og rusle inn uten at brillene fikk en dråpe på seg. Er også fint etter en fotball-/innebandyøkt når man skal hjem om vinteren.

Jeg er jo vant til litt vær jeg også, jeg har da bodd lenger nord enn deg endel år. Og også her sørpå kan det bli litt dårlig vær iblant. Tidligere denne uka kom jeg hjem til en god ladning hagl i vedhaugen min, såpass mengder at de lå der fortsatt i store mengder 4 timer etter haglbyga.

Akkurat det med briller og regn er jo et poeng, men samtidig så er et jo greit å kunne se feks andre biler når man går, og der taper hetter ganske mye synes jeg. Men mange bryr seg jo ikke om det og krysser trafikkerte veier osv uten at man som bilist noen gang får se ansiktet deres. det betyr jo også at de ikke har sett noe til bilen min og dermed ikke kan vite om jeg stopper.

De gangene det er så kaldt at man fryser på hodet så foretrekker jeg heller lue. Men når jeg skal bare til og fra bilen så pleier jeg ikke å bruke lue selv om det er -30 og går bare i vanlig genser som jeg gjør inne også (mens jeg ser andre kommer kjørende med jakke på selv om det er over en halvtimes kjøretur til jobb).

Du nevner du fikk bruk for hetta på vei til jobb idag. Jeg trodde du var lærer, og idag er det jo lørdag og sommerferien har begynt innen skolen (og i industrien der jeg jobber). Men kanskje jeg husker feil om din yrkesbakgrunn eller bare har gjort noen feilaktige antakelser eller at du har byttet jobb. Hva er det du jobber med?

SUV
04.07.20 23:26
Iseran2770: Rolex er sikkert glimrende klokker, men jeg er ikke noe fan av designet deres. Jeg har kun sett et par modeller som falt i smak.

Selv foretrekker jeg å bruke klokker som ikke er fullt så dyre. Har man dyr klokke så må man passe så godt på at den ikke ødelegges, men med ei klokke til 400 kr så er det bare å kjøpe ny om man skulle være veldig uheldig og knuse den eller miste den eller noe sånt.

FredPerry
04.07.20 23:51
SUV: ei klokke til 400 kr så er det bare å kjøpe ny om man skulle være veldig uheldig og knuse den

Alternativt kan du jo kjøpe deg én Casio G-Shock til godt under tusenlappen og ha en klokke som tåler alt

FredPerry
04.07.20 23:58
InternalExile: Kona har prøvd å be meg stoppe kjøpe klokker, men når jeg never at de får plass i en skoeske, som hun har 30-40 av, så blir hun stille.

Med en sånn samling håper jeg for bodplassen sin del at du ikke har 30-40 klokker av den typen som kommer i bokser på størrelse med skoesker. :O

(Innlegget ble redigert 05.07.20 00:02)

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 38045
05.07.20 07:29

Jeg har enG-shock. (Men ingen henger å legge den i.)

Ribba
RibbaInnlegg: 36164
05.07.20 09:35
SUV: Akkurat det med briller og regn er jo et poeng, men samtidig så er et jo greit å kunne se feks andre biler når man går, og der taper hetter ganske mye synes jeg. Men mange bryr seg jo ikke om det og krysser trafikkerte veier osv uten at man som bilist noen gang får se ansiktet deres. det betyr jo også at de ikke har sett noe til bilen min og dermed ikke kan vite om jeg stopper.
De gangene det er så kaldt at man fryser på hodet så foretrekker jeg heller lue. Men når jeg skal bare til og fra bilen så pleier jeg ikke å bruke lue selv om det er -30 og går bare i vanlig genser som jeg gjør inne også (mens jeg ser andre kommer kjørende med jakke på selv om det er over en halvtimes kjøretur til jobb).

Nå er det nå en grunn til at vi er utstyrt med en nakke, så det lille man taper sidesynet med å ha på seg ei hette, det kompenseres lett med å snu litt på hodet. At det finnes mange idioter i trafikken som krysser veibanen uten å tenke på trafikken, det er forøvrig ikke hettegenser sin skyld.

Ellers foretrekker jeg også lue når det er kaldt, men ikke rett etter har vært på treningen.

InternalExile
05.07.20 09:41
FredPerry: Med en sånn samling håper jeg for bodplassen sin del at du ikke har 30-40 klokker av den typen som kommer i bokser på størrelse med skoesker. :O

He he, nei. Som nevnt tror jeg alle får plass i en av skoeskene til kona.

Bortsett fra et par klokker i nedre middel-prisklasse som HUGO BOSS, SEKONDA, Casio og Superdry er det bare billigklokker fra Aliexpress. Men liker designet, spesielt merkene LIGE, NAVIFORCE, BOMAIGO. Latterlig billige klokker til rundt 200 kroner. Tror min kone har et par sko som koster mer en min samling av klokker. ;-)

Men har kjøpt noen fine bokser å ha de i med plass til 16 klokker, og en med plass til 4 som jeg bruker på reise. Og det jeg er veldig fornøyd med en del Custom-klokker jeg har kjøpt. Designer urskiven selv, har kjøpt flere med Alfa Romeo og Lancia logo og en med bilde av selve bilen.

Morsom og billig hobby, har kjøpt verktøy så jeg kan vedlikeholde de selv og endre lenge på "reimen" og bytte batteri samt mye annet.

(Innlegget ble redigert 05.07.20 09:44)

FredPerry
05.07.20 12:46
rosmebraad: Jeg har enG-shock. (Men ingen henger å legge den i.)

Har to stk. En som gjør tjeneste til trening og mekking, og en som er altfor harry for meg, men som passer fint hvis jeg skal gå med hettegenser og late som om jeg er en raner på 22.

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 38045
05.07.20 13:20

Har ogaå en rimelig solid ikke-G-shock Casio med 10 års batteri (står på.fremsiden) til 120 kr inkl. porto. Da snakker man 'value'. (Har man mekaniske klokker trenger man jo en quartz evt. Dagsrevyen for å stille tiden efter. (Og en trekkeboks.)

SUV
05.07.20 13:39
Ribba: Nå er det nå en grunn til at vi er utstyrt med en nakke, så det lille man taper sidesynet med å ha på seg ei hette, det kompenseres lett med å snu litt på hodet. At det finnes mange idioter i trafikken som krysser veibanen uten å tenke på trafikken, det er forøvrig ikke hettegenser sin skyld.
Ellers foretrekker jeg også lue når det er kaldt, men ikke rett etter har vært på treningen.

Jeg er også utstyrt med nakke. Men når jeg snur hodet med hette så snur ikke hetta seg like mye og den sperrer endel for sidesynet.

At idioter krysser veien uten å se seg for er ikke hettegenseren sin skyld, men når de først gjør noe så dumt så ville de hatt større sjanse til å unngå skader hvis de ikke hadde hatt hetta. For da kunne de i mange tilfeller oppdaget bilen i sidesynet og stoppet, mens nå så bare går de rett uti mens bilen er skjult av hetta (og de gidder naturligvis ikke å snu på hodet eller ta bort hetta et øyeblikk.

SUV
05.07.20 13:44
FredPerry: Alternativt kan du jo kjøpe deg én Casio G-Shock til godt under tusenlappen og ha en klokke som tåler alt.

Den ble jo bar overkjørt med sommerdekk og bare rett frem og med noe under så den ikke skrapes opp mot asfalten. Jeg fant en gang ut at handsfree-en min ikke tålte å bli overkjørt med maks rattutslag med piggdekk på asfalt.

Jeg syne forøvrig klokka virket litt diger og klumpete uten at den utnytter arealet til noe nevneverdig nyttig.

jonasv
jonasvInnlegg: 933
05.07.20 14:18
InternalExile: . Tror min kone har et par sko som koster mer en min samling av klokker. ;-)

Hele poenget med å samle klokker er vel å samle fine og eksklusive varianter. Hva er poenget med å samle skrot. 

Har kjøpt mange sandaler i Thailand gjennom årene, de pleier som regel å koste 20 kroner.

jonasv
jonasvInnlegg: 933
05.07.20 14:22
SUV: Selv foretrekker jeg å bruke klokker som ikke er fullt så dyre.

Den nye og flotte Mitsubishi Outlanderen viser også klokkeslett. Du trenger vel strengt tatt ikke klokke. Resten av dagen går vel videre sin gang avhengig av når sola går opp og ned. Ved skal samles og vannet skal kokes.

InternalExile
05.07.20 14:36

@jonasv

Ser du har svart på ett av mine innlegg, det kan du bare slutte med. Jeg kjører VGDNuke2 på deg og kan ikke se dine innlegg.

Tror ikke jeg går glipp av noe annet enn sure oppstøt. 

Iseran2770
05.07.20 14:53
FredPerry: Har to stk.

Jeg måtte google Casio G-shock, har aldri eid noen Casio.

Denne kostet faktisk 9300.

(Innlegget ble redigert 05.07.20 14:53)

InternalExile
05.07.20 14:56
Iseran2770: Jeg måtte google Casio G-shock, har aldri eid noen Casio.

G-shock er populær blant de unge, er onkel til en i Thailand som samler på de. Billig er de ikke. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg