Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp til bytte av ventiltetninger/regreim VW

NYTT TEMA
Khorvall
KhorvallInnlegg: 3
29.07.20 20:55

Kjære internett, jeg søker å komme i kontakt med noen som kan hjelpe min slitne golf 1.4liter bensin. 16v 1999mod manuell.

Har nye ventiltetninger og registerreim, men vil ikke ta av topplokket selv, eller kjøpe spesialverktøy for å holde ventilsetene under trykk.

Ideelt sett så er det en wag-kyndig hobbymekaniker som ser dette, og fikser det for meg for noen få tusenlapper.

Bilen er råtten, og med tidenes rådebank, men hadde vært stas å kunne kjøre den uten at folk bak rynker på nesa. 

SUV
SUVInnlegg: 5262
30.07.20 15:20
Khorvall: Ideelt sett så er det en wag-kyndig hobbymekaniker som ser dette, og fikser det for meg for noen få tusenlapper.

Hvis formålet er at en fremmed mekaniker skal fikse bilen din i ditt nærområde til en pris godt under det et verksted tar så burde du i det minste fortelle sånn ca hvor denne bilen befinner seg.

Men for meg så høres dette mest ut som en bil som er klar for huggeren og ikke verdt å påkoste så veldig mange tusenlappene hvis ikke dette er en bil som har tilhørt paven eller noe annet som gjør den unik.

Har du sjekket hva tilsvarende bil i ok stand koster på finn? Hvis det koster mindre å kjøpe en ok bil enn å fikse en bil til ok stand så kan det hende det lønner seg å heller bytte bil.

jonasv
jonasvInnlegg: 934
30.07.20 17:33
Khorvall: med tidenes rådebank

Kjør den rett til bilopphuggeriet og bruk tiden til noe mer fornuftig. 

Tøm gjerne bensintanken... hvis det hjelper deg..

Khorvall
30.07.20 21:42

Tja, wag er jo rådebank. Og fikk med delene på kjøpet. 

Tenker å bare prøve selv, med noe redneck tau-opplegg nede i sylinderen for å holde oppe ventilene. 

Khorvall
30.07.20 21:43

Larvik :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg