Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erfaringer med Nettbil.no?

NYTT TEMA
SUV

SUV
14.08.20 19:47
Jan: Det kan de gardere seg mot ved å kun gjøre testen synlig for potensielle kjøpere.

Men selger (eller selgers samboer eller annen bekjent) kan vel gå inn på samme måte som mulig kjøper og lagre eller printe ut NAF-testen og dermed så har selger denne uten å ha betalt for den?

For det må vel være mulig for kjøpere å lagre en test av en bil de vurderer å kjøpe? Om ikke annet ta bilde av skjermen mens man ser på testen.

Jan

Jan
14.08.20 20:07
SUV: Men selger (eller selgers samboer eller annen bekjent) kan vel gå inn på samme måte som mulig kjøper og lagre eller printe ut NAF-testen og dermed så har selger denne uten å ha betalt for den?

Tror ikke det. Potensielle kjøpere er bilforhandlere, ikke privatpersoner. Det kreves innlogging for å se biler.

Hollabaloo

Hollabaloo
14.08.20 20:55

Dette skriver nettbil på hjemmesiden sin:

Kan jeg bruke testrapporten dersom jeg velger å ikke selge?

Hvis du ønsker kan du kjøpe testen av oss for 3000 kr, men du kan ikke benytte den uten vårt samtykke.

(Innlegget ble redigert 14.08.20 20:56)

Jan

Jan
14.08.20 21:01
Hollabaloo: Hvis du ønsker kan du kjøpe testen av oss for 3000 kr, men du kan ikke benytte den uten vårt samtykke.

Da er det oppklart. Takk.

MSKOP

MSKOP
04.09.20 10:04

Skambud gitt til meg også - som flere over. Budet på telefon var lavere enn den innbytteverdien som var estimert for meg da jeg kjøpte ny bil hos forhandler. Det overrasket meg.

De virket ikke veldig interesserte i å selge bilen min og man kan nesten tro at skambudet var for å bli kvitt meg. Da jeg sa jeg allikevel ønsket å gå videre i prosessen for å se hvilke bud som kom var han veldig nølende. Det endte med at han sa jeg måtte love ham muntlig at jeg ville akseptere et evt. bud som tilsvarte hans skambud. Hvis ikke ville de ikke selge bilen min. Jeg svarte at jeg selvfølgelig ikke ville love det, siden de reklamerte med en ikke forpliktende prosess. For et opplegg!

(Innlegget ble redigert 04.09.20 10:07)

jonasv

jonasv
30.09.20 23:59
MSKOP: Skambud gitt til meg også - som flere over. Budet på telefon var lavere enn den innbytteverdien som var estimert for meg da jeg kjøpte ny bil hos forhandler. Det overrasket meg.

Jeg solgte nettopp en Audi gjennom nettbil og fikk en helt ålreit pris. Var ikke så fryktelig mye mer enn innbyttepris hos Bertel O Steen men greit nok. Det gikk iallefall ganske raskt så jeg er fornøyd. Oppfølgingen fra nettbil var bra, fikk hurtig svar på alle spørsmålene.

(Innlegget ble redigert 01.10.20 00:00)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg