Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VW Polo bremselys blinker og piper tre ganger

NYTT TEMA
Kristofferb
KristofferbInnlegg: 1
14.08.20 10:00

I dag når jeg skulle kjøre til jobb begynte "håndbrekklyset" å blinke og et pipesignal kom tre ganger. Blinking på lyset varte kanskje et minutt før det forsvant og så kom det tilbake igjen etter et lite minutt. Har sjekket væskenivå som var hvertfall 50% i beholderen i motorrommet (Væsken var klar og fin). Bremser funker fint og kjennes ut som de har gjort tidligere. Håndbrekket fungerer også fint.

Det skal merkes at jeg har opplevd at håndbrekket har "hengt" litt når bilen har stått ubrukt noen dager, men "popper" løst veldig fort når den begynner å bevege seg. (Mulig dette bare er hill-lock-systemet, da parkering som regel er i bakke.)

ps. For et par mnd siden strammet jeg håndbrekket litt, da det var veldig slakt. 

Er det noen som har noen tanker om hva dette kan være?

hillebillys
hillebillysInnlegg: 10049
16.08.20 15:08

Håndbrekklampe kan varsle andre ting med bremser. Feks to kretssystemet.

Få avlest feilkoder er den beste måten å finne ut av hva det varsles for.

Kan også være selve håndbrekk bryteren (siden du selv har fingra med justering av wirene)

Men også som sagt, det kan være en feil på to kretssystemet, eller bremsekraft fordelingen.. eller......  blir jo bare tipping frem til feilkoder er avlest.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg