Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Polering/ditec behandling av ny hvit bil

NYTT TEMA
esse

esse
18.10.20 19:39

Heisann

Jeg har kjøpt meg en ny MG ZS og vil levere den inn til lakkbehandling.

Hva vil dere anbefale for og unngå mest mulig av asfaltlim og nupper i lakken?

Har lest litt forskjellig om ditec behandling, men usikker hva som egner seg best?

Der jeg bor er det litt vanskelig med vanntilførsel så må bruke selvbetjente automater i vinter. 

Tusen takk for eventuelle svar

Speciale

Speciale
18.10.20 19:54
esse: Hva vil dere anbefale for og unngå mest mulig av asfaltlim og nupper i lakken?

Først en god lakkbehandling hos en god detailer med masse referanser. Så lenge detaileren har masse referanser, så vet han i alle tilfeller langt bedre hva som er best for din bil, enn hva du får av svar fra forumidioter her inne.

Men, istedet for lakkbehandling, så ville jeg ha gått for foliering istedet, spesielt på en så billig bil som man ikke vet noen ting om kvalitet på stål, og dertil potensiell rust. Etter foliering, så ville jeg understellsbehandlet den. 

Hollabaloo

Hollabaloo
18.10.20 21:13
esse: Tusen takk for eventuelle svar

Selv om forrige skribent åpenbart må ha stått opp med feil bein først idag, så har han et poeng i det at du burde forhøre deg med noen som jobber med dette. Hvis du søker rundt og leser litt på forumet til Detailers Club Norway, så finnes det mye nyttig info der.  Det er også en egen "jobb ønskes utført"-del der du eventuelt kan legge inn forespørsel, hvis du ikke har noen detailing-verksteder i nærheten som du kan reise til. 

Car-spa har en fin hjemmeside som beskriver ulike type behandlinger, både coating og delvis eller heldekkende beskyttelsesfilm.

Sånn generelt for bilen din så har du også et eget MG ZS-forum på elbilforum, der du kan spørre andre ZS-eiere hvis det er noe du lurer på. Meg bekjent er det ingen av de faste som skriver her på bilforumet som eier en MG ZS. 

(Innlegget ble redigert 18.10.20 21:14)

esse

esse
18.10.20 21:28

Takk for tips. 

Skal innom begge forum :) 

Speciale

Speciale
18.10.20 23:21
Hollabaloo: Selv om forrige skribent åpenbart må ha stått opp med feil bein først idag

Hvorfor det? Det er relativt velkjent at det er lite ekspertise på dette forumet, uansett tema. At det finnes enkeltindiviider som har peiling endrer ikke at flertallet kan poste hva f... de vil, uten at det får konsekvenser. Slik gir lite verdi til folk som spør.

jonasv

jonasv
19.10.20 21:24
Speciale: Det er relativt velkjent at det er lite ekspertise på dette forumet, uansett tema.

Flertallet av innleggene her inne er rett og slett latterlige....Selverklærte eksperter med sine bestemte meninger og uttalelser.  Stort sett gjelder det å hate elektriske biler. Og så har vi de som er nærmest sykelig besatt av tilhengere.

(Innlegget ble redigert 19.10.20 21:26)

Jan

Jan
19.10.20 22:37
esse: Jeg har kjøpt meg en ny MG ZS og vil levere den inn til lakkbehandling.

Mitt tips er å velge en annen farge enn hvit. Det er få farger som ser så triste ut etter noen år med saltlake og asfaltsprut som hvit.
MG ZS leveres i friske røde- og blåfarger, hva med å heller velge en av dem.

Hollabaloo

Hollabaloo
19.10.20 22:54
Jan: Mitt tips er å velge en annen farge enn hvit.

Ja nettopp... du vil anbefale TS som allerede åpenbart har kjøpt en hvit MG ZS å velge en annen farge en hvit.... det er kanskje på tide for deg å logge av for dagen? :) 

passat06

passat06
19.10.20 23:27

Med normalt vask og stell av bil så holder man en hvit bil like pen over tid som en blå eller rød. 

Hilsen selvlært ekspert. 

esse

esse
20.10.20 10:37

Jeg skrev at jeg HAR kjøpt ny hvit bil... Trenger ikke tips om fargevalg!

Men regner med jeg tar en 3X coating behandling på bilen

BlueRaptor

BlueRaptor
20.10.20 12:36
Jan: Mitt tips er å velge en annen farge enn hvit. Det er få farger som ser så triste ut etter noen år med saltlake og asfaltsprut som hvit.
MG ZS leveres i friske røde- og blåfarger, hva med å heller velge en av dem.

De friske fargene blir jo ikke noe mindre triste ved manglende vedlikehold...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg