Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

EVO performance dekk test

NYTT TEMA
nometalhorse

nometalhorse
01.12.20 17:44

Noe feil årstid ettersom det er sommerdekk, men det er endel her inne som bruker denne typen dekk. Derfor så får det bli en tråd om det.

Ingen er perfekte på alt, men noen er bedre enn andre. Husk også at det er nyere generasjoner av dekk selv om de heter nesten det samme.

De har testet 235/35 R19 på en Golf GTI. Og de som er med er følgende:
Vredestein Ultra Vorti
Dunlop Sport Maxx RT2
Goodyear Eagle F1 SuperSport
Nokian Powerproof
Pirelli PZ4 P Zero
Continental SportContact 6
Michelin Pilot Sport 4 S

Ribba

Ribba
01.12.20 17:58

Ingen overraskelser på toppen.

Iseran2770

Iseran2770
01.12.20 18:30

På mine to siste biler har jeg holdt meg (uforskyldt) i nedre del av resultatlisten. TTS hadde Hankook i dimensjon 245/35-19. RS3 har Pirelli P Zero i dimensjon 235/35-19.

Litt rart at de tok med Vredestein, det har jeg oppfattet som et billigdekk fra et land som aldri har vært spesielt bilvennlig.   

FT999

FT999
02.12.20 15:55

Skal man teste performance-dekk på bane hadde det vært mer interessant med de mer ’ekstreme’ performance-dekkene.... nesten alle produsentene som var med i testen har jo andre og bedre performance-dekk, Michelin Cup2, Pirelli Trofeo R, Dunlop Direzza 3G, GoodYear Eagle F1 Supersport RS osv. Skulle gjerne sett en liknende test med disse dekkene...

nometalhorse

nometalhorse
02.12.20 18:43
FT999: Skal man teste performance-dekk på bane hadde det vært mer interessant med de mer ’ekstreme’ performance-dekkene.... nesten alle produsentene som var med i testen har jo andre og bedre performance-dekk,

Selv om man selvsagt tester på en bane så er dette en test som skal være relevant for vanlig bruk på vei. Det er tross alt der de fleste av oss oppholder oss med bilene vi har. 

Når det gjeld Cup 2/Cup 2R vs PS4S finner du en ganske ny test her.

FT999

FT999
02.12.20 19:29

Jo, det har du vel rett i, var bare jeg som fikk litt andre forventninger når det var snakk om ’performance’ dekk. 

rosmebraad

rosmebraad
02.12.20 19:43

NL ikke bilvennlig? De kom jo med Rem-Johan!

Og er flatt og kompakt, så man kan ta taxi til hvorsomhelst i landet.

Og enkelte Vredesteindekk er dsignet av Giugiario.

(Svar til Timmels på at Vredrsteins opphavsland ikke er kjent som bilvennlig.)

Ribba

Ribba
02.12.20 23:21
FT999: var bare jeg som fikk litt andre forventninger når det var snakk om ’performance’ dekk.

Nå er vel "performance"-dekk et langt riktigere begrep for de dekkene der enn hva det er for Cup 2 og alle andre trackday/semi-slicks-dekkene. 

Perfomance-dekk er først og fremst gatedekk, men kan brukes på bane.

Trackdaysemi-slicks er dekk som først og fremst er laget for banen, men kan brukes på veien.

Så når noen skal gjennomføre test av performance-dekk, så er deltakerne blant de mest relevante du kan få tak i. 

(Innlegget ble redigert 02.12.20 23:25)

sl500

sl500
06.12.20 23:00

Kjøpte nye Goodyear Egel F1 Asymmetic 5 i høst.
Vurderte Supersport isteden men feiget ut.
Har aldri vært plaget med at ikke Asymmetric dekkene har vært sportslige nok så da gikk komfort,støy og vannplaning foran enda mer sportslige dekk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg