Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chevrolet Tahoe 2005, mye problemer?

NYTT TEMA
Kjellbekkelund

Kjellbekkelund
16.12.20 10:06

Har hatt lyst kjøpe en Chevrolet Tahoe 2005 i noen år og nå er det endelig mulig. 

Kjente et par stykk som hadde det før som sa at det var endel tull med de bilene.

Er det noen som har hatt eller har Chevrolet Tahoe som kan komme med noe innspill her? 

Jan

Jan
16.12.20 17:44
DYtech

DYtech
22.12.20 14:26

Kjøper du en 15 år gammel bil er du vel garantert endel tull uansett merke...

Jack_Daniels

Jack_Daniels
04.01.21 19:37

Nå er det en særdeles nervøs bil-gjeng du spør her inne. Her er alt oppbrukt og klart for dynga om det er eldre enn 3 år/50 000 km.
Det finnes Tahoe-forumer på Facebook som egner seg bedre.

Lykke til! :)

(Innlegget ble redigert 04.01.21 19:38)

Herinacius

Herinacius
12.01.21 21:14

Må være forberedt på skruing med noe sånt - tanken er vel ikke å sette alt bort til verksted?

xantiasx

xantiasx
13.01.21 08:45

Her er en review på 2005 Tahoe 

Stort sett bra brukererfaringer, med noen få unntak. Understellsdeler ryker mye oftere i Norge, på tilsvarende biler, har jeg hørt, pga dårlige veier og høy vekt.

(Innlegget ble redigert 13.01.21 08:47)

HarleyEarl

HarleyEarl
13.01.21 19:41
Kjellbekkelund: Har hatt lyst kjøpe en Chevrolet Tahoe 2005 i noen år og nå er det endelig mulig.  Kjente et par stykk som hadde det før som sa at det var endel tull med de bilene.   Er det noen som har hatt eller har Chevrolet Tahoe som kan komme med noe innspill her?

Dette er i utgangspunktet veldig solide biler, med et drivverk som gjerne tjenestegjør i 500.000 miles (800.000 km) eller mer i næring i USA.

Likevel er det litt å være oppmerksom på, når en handler en 15 år gammel bil her hjemme, det jeg tenker er lurt å se etter er følgende:

Rust i ramme, har bilen gått her hjemme, uten særlig vask, og kanskje uten at den en gang ble behandlet når den var ny, så bør dette sjekkes nøye. Det er ikke så komplisert å gjøre noe med, men det vil ta mye tid på et verksted, og dermed koste mye å utbedre.

Gassanlegg, har bilen blitt kjørt på gassanlegg ville jeg holdt meg unna. Dette fordi toppene på disse (riktignok med meksikansk støpenr. som de fleste har) har en tendens til å brenne ventiler og ventilen krabber oppover i ventilsetet, som fører til at toppene må av. Hjelper ikke med gassanlegg med smøring heller, da disse som regel er vacuumstyrt, og det er jo mest vacuum under lett belastning...

Det er enkelte biler som har fått byttet lager i rattstammen på garanti. Det var en recall på dette på enkelte modeller. Bør sjekkes.

Har bilen dratt mye og tungt? Bilene tåler i utgangspunktet dette, problemene kommer når du hekter på 3500 kg foran, og har 300 hk som trekker i andre enden, og i midten er automaten. Bruker en "tow-haul"-funksjonen går dette fint, gjør en ikke det risikerer en at plantgirhuset på O/D /4.giret sprekker og kassa må ut. 

Enn del av dem har lakkslipp på bakluke. Sjelden rust, men ikke så pent. 

Førersetet har også en tendens til å sprekke på 2003-2006.

Ellers, generell tilstand, slitedeler og at alt utstyret virker. Ville holdt meg fra 2003-2006, penere interiør, mer utstyr enn 2000-2002, men førstnevnte virker å ha bedre kvalitet på skinnet.

rosmebraad

rosmebraad
13.01.21 19:47

OT:

Har du altså valgt nick pga. Bækkelunds 'magiske drag på damene'?

En omtalt storsjekker som noen og enhver kan ha litt (mye!) å lære av.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg